Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava COPPA: We all live in America a není to zcela wunderbar
COPPA: We all live in America a není to zcela wunderbar
autor: Michal Rybka , publikováno 23.11.2019
COPPA: We all live in America a není to zcela wunderbar

Minulý týden YouTube publikoval video o nutnosti nastavit videa tak, aby odpovídala americké legislativě COPPA. Ta zavádí povinnost tvůrců označovat videa tak, aby bylo jasné, zda jsou určena pro děti anebo ne. Vysvětlení toho, proč se to musí dělat, bylo ze strany YouTube poněkud zavádějící. A důsledky pro tvůrce jsou horší, než to vypadá.


Nakonec bych rád poznamenal, že youtubeři, kteří kritizují, že na ně rodiče shazují zodpovědnost za výchovu vlastních dětí, mají do značné míry pravdu. Ano, rodiče by se měli zajímat o to, co jejich děti dělají a jak se dívají na svět. COPPA brání sběru dat o dětech bez souhlasu rodičů, ale ne před obsahem jako takovým – a z faktického, z čistě faktického hlediska je lepší, aby existoval obsah vhodný pro děti a jeho tvůrci za něj byli adekvátně placeni. Jinak zbude jen obsah pro dospělé, a to nebude úplně príma.

A ještě jednu úvahu na závěr – o tom, zda vůbec dává smysl vytvářet izolovaný a pozitivní svět pro děti. Dnes se razí teze, že svět je pěkné a sluníčkové místo. S tím přišla pozitivní psychologie, která od 60. let 20. století razí ideu, že vše je hezké, mělo by se odměňovat ne za výkon ale za účast, v dětech by se mělo posilovat sebevědomí a že místo toho, aby byly hnány výkonově vpřed a strašeny možným selháním, budou přede všemi nebezpečenstvími chráněny. To vytvořilo „snowflake generation“, kterou urazí kde co, žádá pro sebe „safe spaces“ a nakonec je deprimována, protože realita nefunguje tak, jak jim bylo vykládáno. V práci nebudou nakonec všichni šéfy, musí se soutěžit, selhání je stále selhání. Tahle výchova vás ale neochrání před riziky života, protože na ně stejně narazíte.

Hodně se to projevuje v pohádkách. Pozitivní vychovávatelé cenzurují a překopávají klasické pohádky, jak ukazuje klasická scéna z Desperate Housewives. Lynette se tam směje progresivní mamince, která odmítá zabití vlka na konci Červené Karkulky (Red Riding Hood), protože to dává „špatnou zprávu o chování ke zvířatům“.

Jenomže víte co? S Červenou Karkulkou se to má tak, že už přes ni přejela jiná generace pozitivních osob. V původní verzi Červené Karkulky od Charlese Perraulta z roku 1675 nepřijde žádný myslivec, aby Karkulku a babičku zachránil. Ne, prostě Karkulku sežere a je konec. Aby nebylo mýlky, následuje po Perraultově verzi básnička, která zcela polopaticky vysvětluje, o čem je ponaučení této pohádky (v překladu Františka Hrubína):

Zde vidíte, co zlého potkává

děti a zvláště krásky,

ty milé dívky hodné lásky,

když smí je oslovit kdejaký ohava,

a že nic zvláštního to není,

že slouží vlku k najedení.

Vlk, povídal jsem, vlci však

mohou být přece rozmanití:

Někteří, než svou kořist chytí,

jsou roztomilí bůhvíjak,

úslužní, milí, krotcí tak,

jdou za mladými slečinkami,

pozor! Až do domu, až do ložnic jdou s vámi.

Ach běda, děvčátku či slečně, neví-li,

že nejhorší jsou tihle zdvořilí!

Ano, Charles Perrault nám nenechal žádný psychoanalytický rébus k rozuzlení, je to jednoduché, jasné a úderné varování „Nevěř cizím, namluv s nimi, nic jim neříkej a nikam s nimi nechoď.“ Toto úderné sdělení už jemnocitné duše jednou proměnily na verzi, kde se zjeví myslivec ex machina a zcela nelogicky všechny spasí, nad čímž se podivoval již Cimrman. Úplně jasné varování se poprvé změnilo na nuceně dobrý příběh, který další generace progresivních matek doráží a mění na úplný nesmysl, dokonce zcela otáčí logiku příběhu, kde místo varování dostáváme informaci, že to, že je někdo zlý, znamená jen to, že ho něco trápí.

Nezávisle na tom, jak moc chceme přetřít realitu narůžovo, je ale svět takový, jaký je. Necenzurovaný internet zobrazuje nečesanou realitu plnou divných lidí, lidí, kteří vám chtějí stůj co stůj něco prodat, zneužít vás anebo vám ublížit. Realitu, kde byste si měli dávat pozor na to co komu říkáte, koho sledujete a měli poslouchat rodiče, kteří vám dávají varování. A přesně tohle je to, co „drsná“ Perraultova verze Karkulky říkala už v 17. století: Děti donekonečna chránit nelze, musí se nakonec naučit chodit po lese samy!



Tagy: coppa  gdpr  youtube  tvorba obsahu  pokuta  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
23.11.2019 22:43:24   91.197.118.xxx 2027
Tak já v prvý řadě nechápu, proč youtube vůbec tvůrcům za videa platí. Dal tvůrcům platformu na to aby se mohli realizovat vlastně zadarmo, proč jim za to platit? Druhá věc je že tvůrcům nikdo nebrání přejít jinam.
23.11.2019 23:25:01   83.208.130.xxx 311
V aktuálním stavu by YTB muselo umřít, aby bylo kam přejít (za teoretické možnosti, že by mezitím něco vzniklo).

Reklamy platí YTB, YTB platí tvůrcům, nevidím důvod proč by nemělo. Některý obsah YTB jsou extrémně náročné věci jak na výrobu, tak na znalosti. Věci, které by se tvůrcům nezaplatili, ani kdyby byli nejsledovanější. Ostatně ty nejlepší věci maj sledovanost spíš velmi malou.

Kapitalismus je fajn věc, když funguje pro lidi a tvůrce, blbá věc, když funguje jen pro korporace.
24.11.2019 01:16:24   95.47.178.xxx 267
Elity budu sikanovat a terorizovat ludi nezmyselnymi zakonmi a nariadeniami tak dlho, az nebude co jest. A potom dobrotivo pridu s riesenim - nejaka nova verzia komunizmu.

Btw., celkom by ma zaujimalo preco este ramci politickej korektnosti neprinutili Arnolda Schwarzeneggera zmenit meno. Negger sa predsa nesmie povedat. Mal by sa volat Arnold Blackamerican.
24.11.2019 06:51:26   89.176.198.xxx 510
Souhlas s tim, ze youtube plati tvurcum, tvurci delaji kvalitnejsi video, na ktere se potom kouka vic lidi. Kdyby youtube neplatil, tak tam polovina obsahu vubec neni. To jen na dovysvetleni pro Nedos.

Jinak ale je kam odejit, existuje Twitch a Mixer. Ovsem nevim, jestli a kolik plati oni, pocitam, ze Youtube porad plati nejvic a proto tam tvurci zustavaji.
24.11.2019 09:38:41   94.112.152.xxx 100
Byla i aféra kdy tvůrce videí o zbraních se svými jinak SFW videi odešel přímo na pornhub
25.11.2019 10:02:00   178.17.1.xxx 10
Twitch a Mixer je trochu něco jiného, než Ytrubka.
25.11.2019 14:35:18   109.81.212.xxx 72
Citace:
Souhlas s tim, ze youtube plati tvurcum, tvurci delaji kvalitnejsi video, na ktere se potom kouka vic lidi.


Z českých, kterým YT platí a kteří poté dělají "kvalitnější" video jmenujme např. tvory jako je Misha, Vladavideos, Fayne, Stejk, Pedro, Kajumi a další a další, kteří točí nesmysly, které jsme si jako děti před 35 lety točili na audio kazety. Dnes je z hlouposti business.

Objevuje se pojem jako Youtuber a Influencer a tito tvorové žijí představou, že když za to dostávají peníze, že něco tvoří, respektive že pracují. Pak najednou povyrostou a jdou do první práce a tam jim někdo řekne, že nic neumí. Obrovské překvapení pro dnešní mládež.

99% to dělá pro peníze a nic jiného. Jak se za to přestane platit, tak s tím okamžitě přestanou.

Kdo kdy s nějakým YT spolupracoval v rámci marketingu, tak zvrací dodnes. Pedro je zářným příkladem, navrch milášek a pod povrchem dračí vejce, co žádá statisíce. Humus dámy a pánové, který poznáte až když s nimi máte co dočinění.
25.11.2019 10:10:16   193.179.166.xxx 23
Nesouhlasím jiné a už celkem silné platformy existují viz :https://www.idnes.cz/technet/kratke-zpravy/zakaz-zbrani-a-youtube-pornhub-zbrane.A180323_114946_tec-kratke-zpravy_vse

A Je to jen o tom jak moc bude Google prudit a co bude pověstná poslední kapka. I FCB se potýká s odlivem oveček, tak proč by se to nemohlo Stát Youtubu?
24.11.2019 11:45:22   213.226.209.xxx 61
to je fakt platit nemusí, ale pro YT je to zdroj příjmů (více prodaných reklam) a snaží se tak udržet "kvalitní" tvůrce na své platformě, kteří jim přínáší zisky .. takže je to win-win situace >> YT prodává reklamy a tvůrci si dělají za peníze self-promo
24.11.2019 01:30:49   94.112.152.xxx 341
Spousta youtuberů na to už přišla a začala řešit celý problém poměrně vynalázavým způsobem.

Stačí třeba na konci videa říct něco jako "Fuck, Fuck, Shit, Cock, Ass aaaand now this video is not child friendly."
a je vyřešeno
25.11.2019 12:11:47   89.203.220.xxx 50
To je sice vtipné a asi to zachrání před pokutou, ale nedivil bych se, kdyby na to YT reagovala demonetizací.
24.11.2019 07:34:01   185.244.212.xxx 15
Pokud to mu dobře rozumím tak stačí, aby tvůrci na YT označili svá videa, že nejsou pro děti, a je klid? Pochybuji, že většina děti používá YT for kids.
Pokud půjdu na YT a nebudu přihlášený, uvidím jen videa, která nejsou pro děti?

Chápu to dobře nebo je v tom jiný háček?
24.11.2019 08:22:29   78.102.210.xxx 133
Háček je v tom, že když tvůrce označí video že není pro děti, ale vyskytne se v něm plyšový jednorožec nebo igráček a youtubácký robot z toho usoudí, že video JE pro děti, tak za to tvůrce může zaplatit pár desítek tisíc dolarů pokutu a/nebo mu za to můžou zrušit účet...
24.11.2019 11:28:51   178.143.43.xxx 172
vsetky tie youtuby zakazal.
24.11.2019 11:29:04   88.100.189.xxx 1619
Podle mě má tohle jedinou pointu: Hrabivost. YouTube a Google se snaží co nejvíc nahrabat a ochcat každý zákon, co jim v tom brání. Ale ten jekot tvůrců není o tom, že by je někdo nutil k cenzuře, ale o tom, že chtějí hrabat taky. To je celé. Kdyby od Google nechtěli nic brát, může jim být fuk, jestli jsou jejich videa monetizovaná nebo ne, ale někteří si založili živnost na produkování debilit, a teď se děsí, že by mohli přijít o koryto. Chlapci a děvčata, co takhle místo jekotu zkusit takovou tu nepopulární věc: Jít PRACOVAT?

A jinak, Rybka v závěru klasicky zjednodušuje a jede propagandu. Progresivistické výklady Karkulky jsou už evergreen, ale na YouTube jsou mraky hnoje, co pro děti prostě nejsou, ačkoliv na ně cílí. Důvod, proč nějaký úchyl vyrábí videa s kreslenými zvířátky, která si vybodávají oči šroubovákem je zase jenom ten, že mu za ta videa YouTube platí. Kdyby bylo YouTube čistě platformou pro zveřejňování bez monetizace, nestálo by jim za to tyhle hnusy vůbec tvořit. Plus, jak si přesně představuje tu "rodičovskou kontrolu?" Že rodiče budou 24 hodin denně stát dítěti za zadkem a koukat, na co kouká, anebo ho prostě úplně odstřihnou od Internetu a budou ho vychovávat jak někde u Amishů? Jo, to určitě vyprodukuje něco lepšího než ty "snowflakes". Tak nějak pochybuji, že má Rybka děti...
24.11.2019 11:55:01   94.112.152.xxx 169
Ano. YT dělal něco co nemá. Prasárna je přehazovat odpovědnost na tvůrce a pomáhají jim v tom zákony co píší a prosazují lidé, co se narodili když barevná televize byla nová technologie...

Druhá část příspěvku je totální hloupost. Na YT existuje hromada velice kvalitního obsahu, který tvůrcům zabere hodiny práce a taky mají na to nějaké náklady. Kolikrát obsah na vyšší úrovni než naše veleslavná veřejnoprávní TV například.
Kdyby se to nezaplatilo, tak se to nedělá. Vy taky snad nepracujete zadarmo. Koneckonců spoustě tvůrců an příjmy z reklamy nestačí a diváci je financují externě třeba přes patreon nebo i vlastní web.

Odpad cílený na děti je určitě svinstvo ale vylévat vaničku i s dítětem a šikanovat kvůli tomu všechny je fašounovina.
24.11.2019 12:02:25   213.226.209.xxx 233
- dříve to šlo bez internetu i TV, tak proč tam hned motat Amiše ?
- v době kdy se formuje mysl dítěte je vliv okolí a hlavně rodičů velmi podstatný a že si banda rádoby rodičů jede selfish styl a děti na celé dny upíchnou u tabletů apod., aby měli pohodu není správné
- zpět k těm Amišům, když se odebre vliv náboženství, tak se vsadím, že jejich výchova "vyprodukuje" psychicky i fyzicky zdravější jedince než ta tabletoidní generace, která se nesmí stresovat a vychovávat ;)
- kontrola bude probíhat tak, že rodiče budou trávit s dětmi čas, budou je zapojovat do každodenních činností a vymýšlet pro ně aktivity atd. atd. >> navíc nad HW mají plnou kontrolu a definovat způsob a dobu užívání je jen v jejich rukou ;)
24.11.2019 13:08:04   88.100.189.xxx 79
Dřív to šlo bez Internetu a TV, když neexistoval Internet a TV. Celá civilizace vypadala jinak. Ale vychovávat dítě v bublině mimo civilizaci mu žádnou službu neprokáže - jak v ní bude fungovat, až vyroste? A mimochodem, komunity Amišů mají pokud si vzpomínám dobře, v přepočtu na počet obyvatel největší procento sebevražd v USA. Pročpak asi?
24.11.2019 14:44:48   213.226.209.xxx 92
- k čemu je dobrý pouhý pasivní konzum, který škodí zdraví i tomu psychickému ?
- a kdo položil základy celé IT, které dnešní mozky nejsou schopny překročit jejich stín a masy odborníků jen vylepšují dávno vymyšlené a to tenkrát zvládli bez hyper-super technologií a internetu
- takže když napíšu, proč tam hned motat Amiše, tak je tam zamotáme ještě víc..a důvodů může být mnoho od geneticky uzavřených skupin přes sektářství, fanatismus, absence sebeurčení atd.
- btw o žádné bublině jsem nepsal, protože jsem poukazoval na negativní vliv konzumu a hodiny trávené v nepřirozené poloze u tabletu, telefonů apod.
- nedávno vyšel článek, že zručnost mladých chirurgů se zhoršuje a důvodem jsou moderní technologie
24.11.2019 12:11:24   217.30.75.xxx 220
Svuj prvni vlastni nuz jsem dostal driv, nez mi bylo 6 let. (Samozrejme jsem s nozi zachazel mnohem driv, ale rodice usoudili, ze by byla ostuda, kdybych v tom veku uz nemel vlastni, kdyz jsem davno dokazal, ze ho umim bezpecne pouzivat - at uz pro ukrojeni a namazani chleba, nebo vyrezani hracky ze dreva, nebo ...) Samozrejmou soucasti toho bylo, ze se o ten nuz budu i starat, tedy mimo jine ho i brousit. A jako zvidave dite me i to brouseni samozrejme zajimalo, takze postup, jak na to spravne by me asi taky zaujal (kdyby tehdy youtube byl).

Kdyz tedy dam na youtube video o brouseni noze, tak ho bud oznacim jako vhodne "pro deti od 6 do 150 let" - a tim padem tam Youtube cpat priblble reklamy, ale zato tam nepujde diskutovat ( jako napriklad u http://www.abclinuxu.cz/blog/gilhadoviny/2012/1/promeny-ane b-brousime-s-mikrospopem kde uz ted je 100 prispevku), nebo tam diskuzi povolim cili to neoznacim jako "Made for childern" a pokud nejaky urednik z FTC usoudi, ze by to mohlo zaujmout i 13leteho americanka, tak mi napari pokutu za to, ze Youtube by o tom americankovi mohl sbirat udaje.

Ja jsem za ten blog nedostal ani halir a ani jsem neuvazoval o tom, ze bych za to neco dostavat mel (snad krome dobre vesmirne karmy za poskytnuti sve prace veskerenstvu zdarma k pouceni). Tohle presne je to, za co bych na youtubu mohl byt pokutovan.

Stejne tak jsem asi od 10-11 chodil na elektronicky krouzek (a pozdeji ho jako dospely vedl) a mit tehdy tu moznost, tak cumim na navody, jak postavit pocitac z obvodu, od rana do vecera. A na navody o Arduinu taky. A o programovani. Ted, v duchodu, tu moznost mam a cumim na ne dost a stavim si veci podle nich.

Opet - je to pro deti? No teenagery to jiste zajimat muze (meho synovce to v tom veku rozhodne zajimalo, ted ma fazi, ze misto staveni radej pari gamesy) - takze ma se u toho zakazat jakakoli diskuze, nebo se ma doufat, ze autor nedostane nesmyslnou pokutu? Jak koukam, Ben Eater docela riskuje, kdyz u toho ponechal diskuze ...

https://www.youtube.com/watch?v=HyznrdDSSGM
24.11.2019 13:00:06   88.100.189.xxx 620
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.11.2019 19:13:19   217.30.75.xxx 161
Kde si podle vas odporuju?

O sledovanosti ruzneho obsahu na Youtube nepisu NIC. (Snad jen, ze jsem Youtube nesledoval v dobach, kdy jeste ani neexistoval a ani ZX 81 jeste nebylo ani navrzeno, natoz u nas dostupne)

O tom, ze bych chtel platit za videa ci jiny obsah nepisu NIC. (Prave naopak pisu, ze svuj obsah davam k dispozici zdarma a ani jsem neuvazoval o tom, ze bych to mel delat jinak)

Pisu o povoleni/zakazani diskuzi pod videama, ktere jsou sice urceny sirokemu (a prevazne dospelemu) publiku, ale zaroven podany dost srozumitelne na to, aby dokazaly zaujmout deti do 13 let. Coz uz je dost vysoky vek na to, aby je dokazaly zaujmout znacne slozite veci a aby je dokazaly i aktivne provozovat (napriklad programovani), i kdyz ty veci zajimaji a bavi i lidi dospele a jsou primarne urceny jim. A zda je tedy spravne u obsahu miriciho primarne na dospelou populaci zakazovat diskuzi o technickych zalezitostech pod hrozbou vysokych pokut, protoze by to mohlo zaujmout i deti (aniz by na tom bylo cokoli pro deti nevhodneho)

Cili na strane jedne o sledovanosti kvalitniho obsahu nerikam zcela nic, na strane druhe tvrdim, ze dospeli by meli mit pravo slusne diskutovat o technickych problemech bez obav z nesmyslnych pokut. A to i v pripade, ze podobne veci mohou zajimat deti ve veku, kdy jsou schopne programovat, snit o kosmickych letech, zhruba chapat casovou kontrakci vyplyvajici z letu relativistickymi rychlostmi a tvorit si vlastni hracky.

Takze prosim, bud jmenovite ukazte, kde si odporuju, nebo si priznejte, ze se mi snazite podsouvat nesmysly, ktere jsem nikdy nepsal.
24.11.2019 14:10:55   176.62.232.xxx 120
Jo peníze za internet a jeo obsah nebo reklama na netu, k tomu nemělo nikdy dojít :-( Fak jsem rád za lidskou smrtelnost a oceňuju že neuvidim digitální svět za 100 let.
O reklamy nikdy nikde nestojim, snažim se je blokovat a ignorovat. Blbý je hlavně to že videa s timhle postiřenim nejde komentovat a odložit k pozdějšímu prohlížení atd, čert vem provizi z reklamy. Dáš něco na net - už, neni to tvoje a neblbni ře bys za to chtěl peníze. Tp je jak s nesmyslnym copyrightem a patentama. Je mi z vývoje světa zle.
26.11.2019 13:24:58   82.113.53.xxx 60
Já nevím, jak to mají ostatní, ale řekl bych, že asi podobně. U mě se reklama na webu úplně míjí účinkem. Používám Adblock a tam kde nejde prostě ty bannery ignoruju. Nevnímám je a nikdy ani nevím, co na nich bylo. Stejně tak reklamy u videí. Hned přeskakuju a po pár sekundách už nevím, co tam bylo, nezajímá mě to, jen obtěžuje.
Na YT reklamy neznám, Adblock to řeší.

Takže pokud to takhle má aspoň 60% ostatních, tak jsou reklamy jen zbytečným vyhazováním peněz...
26.11.2019 18:11:11   213.226.209.xxx 02
dobře dám příklad půjdeš si koupit čokoládu obě budou stát stejně

např. Milka vs kvalitnější neznámá čokoláda, kterou čokoládu vybereš ? (za čokoládu si doplň klidně pivo, SSD atd.)

to že si myslíš, že nevíš,nebo nevnímáš a nemá to na tebe žádný vliv, je častý omyl a i kdyby to měl vliv minimální (což je u některých jedinců možné), tak na někoho v tvém okolí to mít vliv bude a bude chtít tu milku a stejně budeš utrácet za známý produkt
26.11.2019 18:14:42   82.113.53.xxx 30
Nepamatuju, že bych takhle koupil něco, jen proto, že to bylo někde v reklamě
26.11.2019 18:35:34   213.226.209.xxx 04
takže reklama podprahově svůj účel splnila ;) obaly, reklamy, plákáty to vše má na člověka vliv a dokonce i v případě, že si je toho vlivu vědom a snaží se mu nepodlehnout si vybere tu známější věc, která je mu bližší, i když ten pocit nemá racionální základ
30.11.2019 10:02:35   82.113.53.xxx 10
Já teda nevím, v čem to splnila, když se podle toho neřídím Ani podprahově
24.11.2019 15:41:57   109.255.54.xxx 71
Fajn cteni, jako obvykle. Vic mi ale spadla brada z te puvodni verze Cervene Karkulky, to jsem nevedel. Zajimalo by me, kolik takovych uprav ruznych pribehu jiz bylo zformovano tak, aby to vyhovovalo momentalni dobe ve ktere byl interpretovan a puvodni pointa se tak vytratila. Ono i takova Bible byla nespocet krat prepisovana (templarsti rytiri) tak,jak se to mocipanum hodilo do mlyna. Je to pokrytecke. Nejhorsi na tom je v takove slepe naivite vychovavat deti, ktere tu lez prijmou za vlastni a veri tomu po zbytek zivota.
24.11.2019 15:52:42   88.100.189.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.11.2019 19:52:31   217.30.75.xxx 40
Tak pro zacatek asi tak vsechny ty klasicke ceske pohadky (tedy ty, co at primo, ci odvozene, vychazeji od nasich obrozencu). Protoze jsme byli uzasny a nejlepsi narod a tedy nase klasicke pohadky taky musely byt uzasne a nejlepsi. A do toho se ty originalni verze fakt nehodily (v podstate by se dle soudobych meritek (a tim nemyslim to silenstvi co ted zuri v USA, ale rekneme tak svet minimalne od druhe svetove dal, spis i mnohem driv) dalo rict, ze zadne stare pohadky nejsou pro deti vhodne)

Taky naprosta vetsina pohadek a podobnych pribehu se tak ruzne prebirala tam a zpatky mezi vetsinou narodu a kazdy vypravec si k tomu neco sveho pridal, neco ubral a inspiroval se i ostatnimi vecmi, co se k nemu donesly.

Klasicke evropske pojeti jeziska v zasnezenych jeslickach taky vychazi z toho, ze u nas v zime bezne lezel snih, nikoli z puvodniho biblickeho pribehu, kde ten snih smysl nedaval (a to byl jeste z vetsi casti opsan a zkompilovan z mnohem starsich pramenu)
24.11.2019 15:56:44   81.200.57.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.11.2019 08:21:47   78.108.97.xxx 43
Jak se začnou tihleti mírotvorci do něčeho montovat, tak to vždycky špatně skončí.
Viz svržení Kadáfího režimu což umožnilo následně vznik samozvaného Islámského státu, což mělo za následek uprchlickou vlnu, což mělo za následek teroristické útoky v dosud poklidné Evropě.
A to nemluvím o údajných nukleárních zbraních Sadáma.
25.11.2019 08:22:21   185.172.104.xxx 21
Najvyssi cas prejst na vkontakte a odstrihnut sa od toho americkeho imperializmu
25.11.2019 11:14:37   195.218.7.xxx 612
Dalsi Rybkuv plac nad tim, ze internet neni "svobodny".
Ano, deti se musi naucit pohybovat na internetu. Ale tohle je z hlediska rodice nemanagovatelny. Muzu zakazat pornoservery a dalsi prasarny - co ale se serverem, kde se micha obsah pro deti, s reklamnim obsahem cilenym na deti a obsahem ktery absolutne neni pro deti? S tim, ze kategorizovani nefunguje, protoze jako "detsky" obsah jsou i reklamni sracky.
Budto tam deti nebudu poustet vubec (nicmoc), nebo si budou chodit na YT jen pod 100% dozorem (taky nicmoc).
Kategorizace obsahu tvurcem je navic dle meho spravna - kdo jiny by to mel urcit? Rybka bleje ze to je hazeni odpovednosti na tvurce, aby v nasledujicim odstavci zkritizoval automaticky hodnoceny od YT. Co jako ceka? Ze YT najme 10000lidi co budou koukat na vsechny uploadovany videa a rucne je tridit? Svet neni cernobilej a u spousty veci nakonec sporny pripady resi urednici/soudy. Tohle nebude prvni ani posledni takova vec. Zivot neni binarni rozhodovaci strom, kde si kazdej rybi autista muze prstem jet a podle presne danych kriterii odpovidat ano/ne a dojit k presny odpovedi.

A posledni vec - s Karkulkou je jednoduchy vysvetlit decku v cem je problem. I dvou/trilety chape, ze byt sezrany vlkem je spatny. Ale fakt bych chtel videt Rybku jak detem vysvetluje, ze ty roztomily videa jim cpou do hlavy reklamu a davaji spatny vzorce chovani.
Deti se musi naucit chovat i v provozu - ale to neznamena, ze je zacnu ucit na krizovatce Shibuya. Coz je takova slabsi verze internetu.

Takze ano, micha-li content provider obsah pro deti a ne pro deti, je podle me spravne, ze ho klasifikuje. A klasifikace tvurcem dava smysl.
25.11.2019 13:34:00   85.93.125.xxx 33
Já bych řekl že to celé v Evropě narazí ... Není přece možné vyžadovat platnost US práva v Evropě ... už ve smluvních podmínkách mají : Rozhodné právo

Pokud žijete v Evropském hospodářském prostoru nebo ve Švýcarsku, řídí se tato Smlouva a váš vztah s YouTube v rámci této Smlouvy právním řádem země, ve které žijete, a soudní řízení mohou probíhat před místními soudy.
25.11.2019 19:26:52   89.176.198.xxx 10
To mas samozrejme pravdu. Rybka v tomto prehani, ale faktem je, ze Google se snazi z odpovednosti vyvazat. V EU mu to bude prd platne. Nicmene furt plati to, ze ikdyz ti nikdo zadnou pokutu udelit nemuze, muze ti Google proste zrusit ucet a to nechces, pokud mas youtuberstvi jako jedinej nebo hlavni zdroj prijmu.
26.11.2019 06:49:11   85.93.125.xxx 00
No to je právě otázka jestli ti Google může zrušit účet ... Přece jen toto spadá už do právních otázek, a podmínky služby by neměly být nad zákon. Pokud nebudu odporovat českým zákonům, neměl by Google ani mazat účty ... No uvidíme co někdo velký - Ment, Gejmr ... jestli jim to smažou - a budou se soudit ... Tuto otázku vyřeší opravdu až soud ... Dva zmínění youtubeři to mají jako hlavní zdroj příjmů, a tvoří primárně obsah pro děti ... Tak se snad soudit budou ...
30.11.2019 10:59:02   86.49.3.xxx 10
tvl kam to degradovalo, svoboda internetu, ze sim uzes delat co chces je ted omezena na to jestli ti youtub dovoli vystavovat svoje osobni porno nebo ne

je to fakt vtipny a ty konzumenti vubec nechapou co je svoboda.
26.11.2019 13:34:34   82.113.53.xxx 60
Youtube si pod sebou řeže větev. Nasrat a omezovat někoho, kdo jim vydělává peníze na reklamách, je cesta do pekel.

Pak už stačí jen, aby se našla nějaká lepší alternativa a snadnej export videí či kanálů na ni a celej Youtube půjde do kytek...
30.11.2019 11:00:17   86.49.3.xxx 01
yutube je projekt usa, teen do kytek nepujde.
30.11.2019 10:54:19   86.49.3.xxx 20
je, mit COKOLI od Applu a dlouhodobe se nechat vydirat. To uz je problem a nikdo kdo ma cokoli od applu jako primarni, nema co kecat do IT sveta. Je to otrok hlouposti a nam ostatnim nema co dat. NO a to je rybka. (ano, v davnoveku na hcili mel apple leepsi vykom, ale tto je minulost uz desitky let.)

Dal se neni o cem bavit, jsou z toho tuny clanku jak ho odiraj, delaj z neho vola, ale ze zacatku to mel jako znameni toho ze na to ma, v prubehu let se znej stal otrok neceho co nechce, ale uz v tom ma moc penez.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

103 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 49.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.