Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava COPPA: We all live in America a není to zcela wunderbar
COPPA: We all live in America a není to zcela wunderbar
autor: Michal Rybka , publikováno 23.11.2019
COPPA: We all live in America a není to zcela wunderbar

Minulý týden YouTube publikoval video o nutnosti nastavit videa tak, aby odpovídala americké legislativě COPPA. Ta zavádí povinnost tvůrců označovat videa tak, aby bylo jasné, zda jsou určena pro děti anebo ne. Vysvětlení toho, proč se to musí dělat, bylo ze strany YouTube poněkud zavádějící. A důsledky pro tvůrce jsou horší, než to vypadá.


Věc se vyřešila dohodou mezi YouTube a FTC, kde YouTube dostal pokutu 170 milionů USD a zavázal se k tomu, že provedou změny, které povedou k tomu, aby nadále COPPA nebyla porušována. Tato část je ale opravdu povedená, protože YouTube prostě odpovědnost za COPPA compliance hodil jednoduše na tvůrce obsahu. Ti teď musí označit u všech videí, zda jsou anebo nejsou určena pro děti – a aby z toho měli ještě nějaký drobný benefit, toto se nastavuje pouze v novém Creators Studiu, takže to využili jako příležitost, jak tu novou hrůzu tvůrcům vnutit – jinde to nastavit nejde.

Jako tvůrce se nyní musíte (MUSÍTE) rozhodnout, zda děláte obsah pro děti anebo ne. Můžete říct, zda je celý váš kanál pro děti anebo není pro děti – a pokud něco je a něco není, můžete to nastavit u každého videa zvlášť. Nastavení atributu, že váš obsah je určen pro děti má velmi závažné dopady, protože video označené jako Made for Kids nemůže využívat karty, nemůže mít endscreen, nebude u něj diskuse, nelze ho uložit do seznamu pro pozdější přehrávání – a to všechno se negativně odrazí na jeho scoringu pro doporučování. Plus, protože už na něj nepůjde cílená reklama, mohou tvůrci obsahu Made for Kids očekávat propad výnosnosti odměn za video o 60–90 %. Mají tvůrci radost? Děsnou.

A teď přichází to opravdu zábavné: To, že to YouTube hodil na hlavu tvůrcům znamená, že FTC půjde nově po krku přímo jim. Pokud na kanálu nalezne video, jehož obsah vyhodnotí jako dětský, ale video nebude označeno jako Made for Kids, jde o porušení COPPA s pokutou 42 350 dolarů za každé jedno video. Za KAŽDÉ JEDNO video. Jak poznamenal PewDiePie, „na kanále mám 5000 videí, pokud FTC rozhodne, že 24 z nich cílí na děti, tak po mě budou chtít milión dolarů. Epický!“

Řeknete si – proč ta panika? PewDiePie je Švéd, jak se ho to týká? No, YouTube působí v USA a každé jedno video je publikováno přes něj, takže spadá pod americkou legislativu a podléhá tedy COPPA. Pokud vydáváte něco na YouTube, žijete tak trochu v Americe, a to není wunderbar, protože 42 350 dolarů je vážně slušný flastr. A jak jste mohli vidět ve videu JANGBRICKS, jsou z toho podělaní všude, protože nově mají tvůrci na výběr: Označit svůj obsah jako Made for Kids a umřít hlady anebo se vydat na milost a nemilost FTC, která působí výhružně – sám mluvčí FTC ve videu pronesl, že pro ně to je „shooting fish in the barrel“, tedy střelba na ryby v sudu – „a aby to bylo jasné, ty ryby jsou kanály a ten barel je YouTube“.

Z průšvihu tedy YouTube odplul se 170 milionovým flastrem a nyní je připraven obětovat ostatní, i když je to, technicky vzato, jejich průšvih. Stejně, jak dokázali identifikovat, že uživatel kanálu je dítě a dokázali na něj namířit cílenou reklamu, mohli, k čertu, identifikovat, že to je dítě, nesledovat ho, deaktivovat cílenou reklamu pro uživatele a splnit COPPA. Teď se místo toho bude střílet po tvůrcích!



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
103 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 49.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.