Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry | Kapitola 8
Seznam kapitol
S GeForce GTX 1660 Super Nvidia uvedla i nové ovladače a GeForce Experience s podporou filtrů pro populární open source injektor ReShade, které upravují obraz ve hrách. Podíváme se na ně i na filtr nabízející doplnění „ray tracingu“ do her bez jeho podpory, o kterém jste mohli slyšet před pár dny v souvislosti s Red Dead Redemption 2.
Noční režim
Další filtr cílí na jedince notoricky hrající před spaním, protože jak už díky osvětovým kampaním víme, modré světlo je rakovina, před spaním nás startuje a zdravé je před spaním jen to žluté, které nás uspává.
Míru zdravosti hraní si tedy můžete přes Freestyle nastavit jediným táhlem.
Starý fotografický film
Tento filtr je dobrý spíš na videa než na screenshoty, ale i na nich se dá – můžete díky němu do obrazu přidat vše, co se dnes filmaři při restaurování starých filmů naopak snaží odstranit a vyčistit.
Jako malíř
Další filtr imituje špatného malíře.
Zostření
Zostření je obdoba filtru, který už je v současnosti v lepší podobě implementovaný i přímo do ovladačů coby přímá odpověď na doostřování obrazu od AMD.
Speciální
A ještě něco speciálního pro hipstery – s pomocí filtru Retro můžete provozovat lomohraní, skica imituje komiksový styl, půlton zase offsetový tisk a klasická sépie zase staleté fotografie.
Retro
Skica
Půltón
Sépie
Retro + skica + půltón
A celá ta směska dohromady dá něco, co už je škoda komentovat.
Nálepky
Filtr nálepky vám umožní přímo do obrazu vlepit jiný obrázek, na výběr je jeden z předvolených, všechny jsou ve složce Ansel. Nezkoušel jsem to, ale předpokládám, že je můžete nahradit vlastními.
Tilt-shift
Filtr tilt-shift opět pracuje s hloubkou scény. Jde o softwarovou imitaci tilt-shift (naklápěcích) objektivů, které se používají třeba pro úpravu perspektivy při focení architektury nebo při focení exteriérů, které mají vytvářet iluzi miniatur, protože výsledek vypadá podobně jako makrofotografie.
V KSP to opět moc nefunguje, ale v F1 už dosáhnete výsledku, který vypadá zajímavě (ani ne tak v náhledu, ale po zvětšení).
Vinětace
Fotografové a kameramani tento jev znají, protože s ním u objektivů odjakživa bojují a snaží se jej odstranit. Herní vývojáři jej naopak do her přidávají, aby to vypadalo stejně špatně jako v reálu.
Jsme pomalu na konci vestavěných filtrů a určitě vám ve výčtu schází další populární optická vada objektivů, kterou vývojáři přidávají do moderních her, ale v těch starších se ještě nepoužívala. Ale nezoufejte! Chromatickou aberaci můžete naštěstí do hry přidat pomocí filtrů pro ReShade!
Akvarel
Akvarel je zase klasika – efekt na pomezí uměleckého filtru a kýče.
Znovu ještě připomínám, že ve výše uvedeném seznamu nemusí být všechny filtry, ale je tam přinejmenším většina.