Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry | Kapitola 7
Seznam kapitol
S GeForce GTX 1660 Super Nvidia uvedla i nové ovladače a GeForce Experience s podporou filtrů pro populární open source injektor ReShade, které upravují obraz ve hrách. Podíváme se na ně i na filtr nabízející doplnění „ray tracingu“ do her bez jeho podpory, o kterém jste mohli slyšet před pár dny v souvislosti s Red Dead Redemption 2.
Režim barvosleposti
Asi není třeba blíže vysvětlovat, podle typu vady zraku si může hráč obraz ve hře uzpůsobit tak, aby se v ní lépe orientoval.
Hloubka pole
Hloubka pole (depth of field) je dalším z efektů, který pro korektní fungování potřebuje vidět buffer s hloubkou scény. V KSP to nešlo, v Kingdom Come: Deliverance už ano.
Podrobnosti
Překlad názvu tohoto filtru vám nic neřekne,
Zelená obrazovka
Zelená obrazovka či green screen je jeden z filtrů, který se nehodí pro normální hraní, protože (když funguje) vám ořízne kus obrazu za „horizontem událostí“ a hodí se spíš pro Ansel nebo pro animované sekvence (a třeba v KCD se zobrazuje jen v režimu Ansel). Můžete nastavit hloubku, ve které se obraz ořízne, druhým táhlem barvu pozadí a vybrat typ pozadí – úplně vlevo je standardně jednobarevný podklad, uprostřed fotografie pláže a vpravo hvězdná obloha.
Zkrátka filtr umožňuje objekty od určité hloubky v obraze odříznout a nahradit je zeleným plátnem. Pokud jste tedy chtěli někdy ze scény ve hře vyříznout postavu a nalepit ji jinam, s tímto nástrojem to jde docela dobře a jednoduše (když má Freestyle přístup k bufferu s hloubkou).
Letterbox
Letterbox je další klasika pro nostalgicky založené jedince – pokud vám třeba monitor s poměrem stran 21:9 připadá stále málo nudlovitý, anebo vám na širokoúhlých obrazovkách scházejí černé pruhy tolik populární v době vysílání širokoúhlých filmů na televize s obrazovkou s poměrem stran 4:3, můžete pomocí tohoto filtru části obrazu překrýt černým pruhem.