Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry | Kapitola 6
Seznam kapitol
S GeForce GTX 1660 Super Nvidia uvedla i nové ovladače a GeForce Experience s podporou filtrů pro populární open source injektor ReShade, které upravují obraz ve hrách. Podíváme se na ně i na filtr nabízející doplnění „ray tracingu“ do her bez jeho podpory, o kterém jste mohli slyšet před pár dny v souvislosti s Red Dead Redemption 2.
Asi bych to tolik neřešil, kdyby první video, na které jsem narazil proto, že poutalo na „nové ReShade filtry pro GeForce“, nebylo jen přehledem původních filtrů pro Freestyle, které jsou v GeForce Experience už téměř dva roky.
Po jeho (ne)zhlédnutí jsem si řekl, že nebude na škodu podívat se nejprve na to, jaké filtry byly ve Freestyle původně a co dostanete s ReShade navíc. Je k tomu i další důvod, filtry pro ReShade se s originálním filtry pro Freestyle částečně kryjí. Ty pro ReShade ale obvykle nabízejí detailnější nastavení.
V lokalizované verzi GeForce Experience to máme celkem jednoduché – původní filtry pro Freestyle od Nvidie jsou počeštěné.
Ne vždy v podporovaných hrách uvidíte všechny filtry (některé budou u kompetitivních her zakázané, některé prostě nefunkční), takže je možné, že následující seznam není kompletní, a ne vždy fungují ty, které vidíte, dokonale. Problémy jsou hlavně u her, které využívají buffer pro hloubku, ale Freestyle do něj u dané hry nemá přístup.
Prohlížejte v záložkách
Asi nejlepší způsob, jak obrázky porovnávat, je rozklepat je do záložek na pozadí a pak mezi nimi přepínat. Na náhledech toho moc neuvidíte a vyskakovací okno s obrázkem vám porovnání také neusnadní, protože jednak přepínání z obrázku na obrázek trvá ve vyskakovacím okně dlouho a jednak se obrázek automaticky zmenšuje tak, aby se vešel na stránku (a protože jsou snímky ve full HD, tak je na full HD monitoru zmenší). A porovnávat třeba doostřování má smysl jen na obrázcích v původní velikosti.
Expozice / Kontrast
Černobílá
Tento filtr umožňuje změnu barevnosti scény.
A pokud Freestyle vidí i do bufferu s hloubkou, scénu odbarvovat i částečně podle vzdálenosti objektů od kamery.
Barva