Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry | Kapitola 14
Seznam kapitol
S GeForce GTX 1660 Super Nvidia uvedla i nové ovladače a GeForce Experience s podporou filtrů pro populární open source injektor ReShade, které upravují obraz ve hrách. Podíváme se na ně i na filtr nabízející doplnění „ray tracingu“ do her bez jeho podpory, o kterém jste mohli slyšet před pár dny v souvislosti s Red Dead Redemption 2.
MXAO
MXAO je zatím asi nejpropracovanější filtr, který na základě výpočtů získaných z hloubkové mapy přidává do obrazu ambient occlusion – nejpřiléhavější překlad je asi zastínění okolím.
A ještě zopakuji snímek z úvodu, kde jsem měl MXAO spuštěné pod ReShade v Kerbal Space Program.
...a spousta dalších, na které se v tomto článku nedostalo. Takže neváhejte experimentovat. Pamatujte na to, že vývojáři se snaží dosáhnout toho, aby byl každý filtr co nejméně náročný. Přesto mohou některé mít výrazný dopad na výkon. V těch náročnějších často můžete upravit počty vzorkování, velikosti map, dosah filtrů při prohledávání okolí a podobně. Počítejte s tím, že když nasázíte za sebe více filtrů, na výkonu už to může být znát. Je spousta lidí, které si s ReShade hrají a pro spoustu her už existují různá vyzkoušená nastavení a balíky filtrů
A počítejte i s tím, že jeden filtr vás nejspíš nespasí a z nedokonalé hry dokonalou neudělá, ale s kombinací více filtrů už se dají dělat šílené věci...