Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry | Kapitola 10
Seznam kapitol
S GeForce GTX 1660 Super Nvidia uvedla i nové ovladače a GeForce Experience s podporou filtrů pro populární open source injektor ReShade, které upravují obraz ve hrách. Podíváme se na ně i na filtr nabízející doplnění „ray tracingu“ do her bez jeho podpory, o kterém jste mohli slyšet před pár dny v souvislosti s Red Dead Redemption 2.
ASCII
Veteráni v IT možná pamatují doby, kdy na nudle tabelačního papíru tiskly nahotiny z ASCII znaků, o něco později, v dřevní době celosvětových sítí se podobně vytvářela i grafika na obrazovkách, dnes už je to jen další technologie zneužitá hipstery. Jak by vypadal třeba Kingdom Come: Deliverance na monochromatickém CRT monitoru nějakého starého osmibitu, kdyby na to měl osmibit bambilionkrát více výkonu a dokázal zobrazit několikanásobný počet znaků, vidíte níže.
AdaptiveFog
Jedoduchý filtr, který s využitím efektu bloom přidává do obrazu falešnou mlhu. A zase se hodí spíš na screenshoty než na hraní.
Bloom
Další z nenáviděných efektů, který simuluje reálné a nežádoucí chování čipů v kamerách (přepálení scény v okolí v místech, kde jde na čip až příliš mnoho světla), Můžete jej přidat do hry, pokud by vám chyběl.
Border
Border přidává kolem obrazu rámeček zvolených rozměrů a barvy.
CRT
Tento filtr je další nostalgie jak Brno pro všechny, co hrávali kdysi na televizorech nebo monitorech s obrazovkou s CRT. Můžete upravovat i pixelovou masku, barevné odstíny a podobně. Vyrobíte tak cokoliv od šmejda z Tesly přes špičkové Trinitrony (u nich vás naopak budou možná leckdy omezovat možnosti levných LCD).
Cartoon
Kingdom Come: Deliverance ve stylu Borderlands? No proč ne...
ChromaticAberration
A tady už je dříve zmiňovaná chromatická aberace i s možností nastavit, skrz jak moc mizerný objektiv se ze hřbetu koně díváte.
Na druhou stranu, mírná chromatická aberace přece jen náladu obrazu trochu posouvá jinam a jsou hry, u kterých bych si to bez ní ani neuměl představit – třeba u Cuphead vysloveně prospívá tomu, aby hra měla ten správný dobový vzhled odkazující se někam do poloviny minulého století.