Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry | Kapitola 9
Seznam kapitol
S GeForce GTX 1660 Super Nvidia uvedla i nové ovladače a GeForce Experience s podporou filtrů pro populární open source injektor ReShade, které upravují obraz ve hrách. Podíváme se na ně i na filtr nabízející doplnění „ray tracingu“ do her bez jeho podpory, o kterém jste mohli slyšet před pár dny v souvislosti s Red Dead Redemption 2.
Probrali jsme standardní filtry, teď už jen telegraficky projedeme i filtry z ReShade. Některé nebudu už ani komentovat, protože jsem jednak přesně nepátral po tom, co konkrétně s obrazem dělají, jednak na to už prostě nemám čas. V tomto případě už určitě nejsou všechny, je jich kolem osmdesáti, ne vše fungovalo ve hrách, které jsem zkoušel, a ne vše se vůbec mezi filtry objevilo.
Většina z filtrů upravuje barvy v některém z používaných barevných prostorů nebo doostřuje obraz rozličnými metodami. Pokud je neznáte, nejspíš si s nimi asi taky budete hrát spíš metodou pokus-omyl.
Začneme dvěma novými filtry, které přidala do balíku Nvidia a vypadají velice efektně, ale dobré jsou spíše pro Ansel na efektní screenshoty.
Retro Neon
Retro Neon je dalším z filtrů, který je dobrý na efektní videa nebo screenshoty a pro správnou funkčnost potřebuje přístup do bufferu s hloubkou scény. Pak přetaví prostředí do „tronovitého“ retro stylu.
Posterize
Tento filtr má imitovat plakáty někdy z poloviny minulého století.
Na příliš komplikovaných scénách vám z tohoto filtru vypadne spíše barevný šum, na kterém toho není moc vidět...
Ale když filtr nakrmíte nějakou scénou, která mu sedne, tak výsledek vypadá brutálně dobře:
Tím, že filtr zkombinujete s úpravou jasu a kontrastu, si pak můžete vybrat, kde se barvy budou při „posterizaci“ ořezávat.