Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry

Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry | Kapitola 2

Adam Vágner

Adam Vágner

15. 11. 2019 03:00 12

Seznam kapitol

1. Ostře sledované pixely 2. ReShade: Za hry krásnější 3. „Ray tracing“ do většiny her 4. Freestyle aneb „ReShade“ bez ReShade od Nvidie 5. Filtry pro ReShade pod Freestyle – jak to zprovoznit 6. Standardní filtry ve Freestyle I. 7. Standardní filtry ve Freestyle II. (barvoslepost aj.)
8. Standardní filtry ve Freestyle III.: (hraní před spaním) 9. ReShade pod Freestyle: Co přidala Nvidia 10. ReShade pod Freestyle – základní filtry I. 11. ReShade pod Freestyle – základní filtry II. 12. ReShade pod Freestyle – základní filtry III. 13. ReShade pod Freestyle – základní filtry IV. 14. ReShade pod Freestyle – základní filtry V.

S GeForce GTX 1660 Super Nvidia uvedla i nové ovladače a GeForce Experience s podporou filtrů pro populární open source injektor ReShade, které upravují obraz ve hrách. Podíváme se na ně i na filtr nabízející doplnění „ray tracingu“ do her bez jeho podpory, o kterém jste mohli slyšet před pár dny v souvislosti s Red Dead Redemption 2.

Reklama

ReShade

Reshade je open source injektor pro hry a video, který umožňuje pokročilé úpravy obrazu s využitím post processingu pomocí shaderů. Reshade najdete na adrese reshade.me.

ReShade může využívat informace o barvě i o hloubce pixelu (ve hrách, které to umožňují, pozor si musíte dávat také u kompetitivních her pro více hráčů, některé změny, které je přes ReShade dělat, jsou považované za cheatování, anti-cheatovací programy jej detekují a za jeho používání můžete dostat ban).

Důvod pro omezení v kompetitivních hrách je jednoduchý, s ReShade si můžete zesvětlit tmavá místa a doostřit obraz a získat tak výhodu proti hráčům, kteří mají hru jen se standardním nastavením.

Na druhou stranu – podobnou výhodu jako při softwarovém zesvětlení obrazu získáte, když večer při hraní zhasnete světlo.

Reshade využívá vlastní programovací jazyk se syntaxí založenou na HLSL a jednotlivé programy pro úpravu obrazu můžete spouštět a nastavovat přímo ze hry pomocí grafického rozhraní ReShade. Kódy pro shadery může vytvářet kdokoliv, vývojáři ReShade dali k dispozici velký balík vlastních shaderů. Po internetu jsou ale roztroušené spousty dalších. Podporuje Direct3D 9, Direct3D 10, Direct3D 11, Diret3D 12 a OpenGL (a experimentálně i Vulkan).

Pomocí shaderů tak můžete do hry přidat efekty, které obvykle najdete v nastavení pod položkou post-processing, pokud to neudělali sami herní vývojáři. A nejde jen o prosté úpravy barevnosti obrazu, do hry lze přidávat i pokročilejší efekty pracující s hloubkou obrazu jako global illumination nebo depth of field. U efektů s využitím hloubky je samozřejmě nutné, aby tuto informaci bylo možné ze hry vydolovat. To zjistíte třeba v seznamu vyzkoušených her, který už čítá téměř osm set titulů. A na stejných stránkách najdete i vyzkoušená nastavení některých filtrů pro jednotlivé hry.

Instalace je jednoduchá, po ní ReShade spustíte a vyberete adresář se spustitelným souborem hry. Program si do něj nakopíruje shadery (do složky reshade-shaders) a konfigurační soubory a přímo ze hry můžete přes klávesovou zkratku (standardně Home) vyvolat OSD, ve kterém můžete zapínat a vypínat jeden nebo více kódů pro úpravu obrazu. I když to není složíté, není to ani úplně intuitivní a občas budete možná muset sáhnout přímo do kódu shaderu a upravit některé parametry.

Jedním ze standardních filtrů z balíku je MXAO, které z informací o hloubce přidává ambient occlusion.

Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Vlevo obraz bez ReShade, vpravo s MXAO

Stíny, které MXAO doplňuje do obrazu
i Zdroj: PCTuning.cz
Stíny, které MXAO doplňuje do obrazu

Kromě standardních shaderů (kolekce je na GitHubu ve dvou mutacích, první je master pro ReShade a druhá upravená pro Nvidii) můžete i přidávat další shadery, které posbíráte někde na internetu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama