Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry
Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry
autor: Adam Vágner , publikováno 15.11.2019
Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry

S GeForce GTX 1660 Super Nvidia uvedla i nové ovladače a GeForce Experience s podporou filtrů pro populární open source injektor ReShade, které upravují obraz ve hrách. Podíváme se na ně i na filtr nabízející doplnění „ray tracingu“ do her bez jeho podpory, o kterém jste mohli slyšet před pár dny v souvislosti s Red Dead Redemption 2.


MXAO

MXAO je zatím asi nejpropracovanější filtr, který na základě výpočtů získaných z hloubkové mapy přidává do obrazu ambient occlusion – nejpřiléhavější překlad je asi zastínění okolím.

Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hryFreestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry

Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry

A ještě zopakuji snímek z úvodu, kde jsem měl MXAO spuštěné pod ReShade v Kerbal Space Program.

Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hryFreestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry

Freestyle a Reshade: S filtry zdarma za krásnější hry

...a spousta dalších, na které se v tomto článku nedostalo. Takže neváhejte experimentovat. Pamatujte na to, že vývojáři se snaží dosáhnout toho, aby byl každý filtr co nejméně náročný. Přesto mohou některé mít výrazný dopad na výkon. V těch náročnějších často můžete upravit počty vzorkování, velikosti map, dosah filtrů při prohledávání okolí a podobně. Počítejte s tím, že když nasázíte za sebe více filtrů, na výkonu už to může být znát. Je spousta lidí, které si s ReShade hrají a pro spoustu her už existují různá vyzkoušená nastavení a balíky filtrů

A počítejte i s tím, že jeden filtr vás nejspíš nespasí a z nedokonalé hry dokonalou neudělá, ale s kombinací více filtrů už se dají dělat šílené věci...



Tagy: reshade  shadery  nvidia  freestyle  hry  sweetfx  modding  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.11.2019 15:20:33   93.91.153.xxx 00
osobně používám jen na zpestření barev v PUBG a Tarkov (tam ještě něco na zaostření) a mohu doporučit. Něco sežere ale i pár FPS. To GTA na konci to už je šílenost
22.11.2019 16:21:30   176.62.232.xxx 40
Že bych v tom viděl zázraky... Když vidim to poslední video, vidim, že se grafika mění. Ale že by se nějak vylepšovala, to nedokážu říct. Co je očividný, na ulicích je zrcadlovitější podlaha což je dost nereálný. Připomnělo mi to nesmysly v TNFS underground, kde se taky jezdívalo po zrcadlech. Že bych ale viděl nějaký pokrok oproti třeba Flatoutu 2 UT, to ani moc ne.
22.11.2019 18:21:41   89.176.198.xxx 10
GTAV jsem nehral, tak jsem se tu k tomu nechtel vyjadrovat, ale ja tam nic realistickyho nevidim, akorat povrch silnice nahradilo zrcadlo, pritom okolni povrchy jsou hrozne, cely v jedne rovine, nikde zadna trava.Stromy jsou jak malovany, nic moc.
28.11.2019 20:54:52   85.70.253.xxx 00
Reshade neumí z enginu hry získat informace o vlastnostech materiálů - což je u ray tracingu obrovský problém, protože shader kvůli tomu netuší, zda je objekt lesklý nebo ne. Má pouze informace o hloubce scény, normálové mapy a pak samotný obraz. Z toho se opravdu těžce zjišťuje, zda je objekt lesklý nebo ne (je to prakticky nemožné).

Je potřeba mít na paměti, že ten shader není dělán na míru dané hře, ale má běhat ve všech hrách (pokud je u nich možné získat obsah depth bufferu).
22.11.2019 18:03:39   192.42.116.xxx 224
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.11.2019 19:45:37   86.49.225.xxx 22
popravde to: Hell Kitty

a tohle prosim vypipejte
22.11.2019 20:46:49   84.242.66.xxx 91
Něco jako snažit se přeleštit kulichem maserati na ferrari.
22.11.2019 20:54:25   109.81.213.xxx 50
Pane Vágnere, přiznám se, že čekám důkladnější rozbor/otestování RDR 2 tady na PC tuningu ale kde nic tu nic, bude nějaký test s návodem co snížit atd jako u jiných oblíbených her ?
26.11.2019 07:23:21   194.213.41.xxx 20
Stačí napsat do googlu a máš tam X návodů co a jak nastavit a nemusíš čekat než se rozhoupe nějakej PCtuning… případně na youtube...
23.11.2019 10:25:04   88.101.233.xxx 41
Díky za článek, jde vidět že jsou ty umělecké filtry při hraní na nic. Největší šílenost od Pascala G. je falešný screen "Ray tracing/AO".
25.11.2019 04:51:52   185.16.181.xxx 00
Díky za článek, filtry používám decentně a to historickou verzi SweetFX, přijde mi to jednodušší než novější verze Reshade a teď Freestyle. Prostě nakopíruju a víc neřeším.... Už si ani neumím představit hru bez SweetFX Akorát nevím jak to teď je s podporou dx12, jestli to už fachá bezproblému, naposledy co jsem to zkoušel u Metra tak hra padala...
26.11.2019 07:26:42   194.213.41.xxx 00
Toto se mi hodilo u her jako TW Rome 2 kde bylo úplně přebloomováno ...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

17 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 6.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.