HTC Vive Cosmos – Labutí píseň pro VR na PC
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek HTC Vive Cosmos – Labutí píseň pro VR na PC

HTC Vive Cosmos – Labutí píseň pro VR na PC | Kapitola 6

Z. Obermaier

Z. Obermaier

21. 10. 2019 03:00 15

Seznam kapitol

1. HTC Vive Cosmos 2. HTC Vive Cosmos – Představení 3. Srovnání s Vive a Vive Pro 4. Instalace HTC Vive Cosmos
5. Software a prostředí 6. Kvalita obrazu a dojmy z hraní 7. Co si zahrát v roce 2019 8. Závěr

Na trh nyní přichází nová verze setu HTC Vive Cosmos. Přináší mnohá vylepšení – ovladače dostaly další ovládací prvky, HMD už nepotřebuje majáky pro snímání polohy, má lepší LCD. A má se stát dostupnější vstupenkou pro VR na PC. Já ale cítím, že zájem razantně upadá. Má vůbec VR na PC ještě budoucnost?

Reklama

Kvalita obrazu a dojmy z hraní

HTC Vive Cosmos – Labutí píseň pro VR na PC
i Zdroj: PCTuning.cz

Sada HTC Vive Cosmos má papírově nejvyšší rozlišení HMD ze všech mainstream VR setů. Proti originálnímu Vive je rozdíl značný, ale i proti verzi Vive Pro je zde vidět mírný rozdíl. Ta hlavní změna vychází z jiného typu LCD panelů. Původní Pentile matice AMOLED byla nahrazena plným RGB LCD panelem. U displejů s Pentile maticí se hovoří o „screen door efektu“, který je daný tím, že mezera mezi pixely je větší než u plného RGB displeje. Zvláště u HMD, kde se díváme na displeje zblízka, je to vidět. Je vidět mřížka v displeji, která připomíná pohled skrze mřížku ve dveřích, nebo okně proti komárům. RGB displej u Vive Cosmos tento dojem zlepšuje díky menším mezerám mezi pixely. V reálu to znát moc není, ale snímek ukáže pravdu:

HTC Vive Cosmos – Labutí píseň pro VR na PC
i Zdroj: PCTuning.cz

Z fotografie je vidět, že obraz HTC Vive Cosmos je opravdu nejjemnější, ovšem stále mu chybí rozlišení. Dokud nebude v HMD dvakrát 4K ultra kvalitní displej, neposune se VR vizuálně nikam dál. Rozdílu proti Vive Pro si přímo v brýlích nevšimnete. Důležitější než obraz je ale celkový pocit.

HTC Vive Cosmos – Labutí píseň pro VR na PC
i Zdroj: PCTuning.cz

Brýle sedí na hlavě velice dobře, odklápění je šikovná vychytávka. Navíc dvojím stiskem tlačítka si přepnete do brýlí obraz z venku. K tomu dojte také, pokud vystoupíte z vaší herní plochy. Nefunguje to ale tak přesně. Hmotnost je dobrá, krk vás nebude bolet ani po dlouhém hraní. Zamrzí sluchátka, která jsou vymyšlená špatně. Nedoléhají na uši zcela. Dá se to ale akceptovat. Chladící ventilátorek je na jednu stranu super věc, na druhou je hlučný a píská. Chvílemi mi to dost vadilo. K brýlím není asi dále co dodat.

Druhá věc jsou ovladače, které mne zklamaly. Jsou těžké, namapování tlačítek je sice intuitivní, ale senzor pro prsty funguje hodně špatně. Také výdrž je slabá (max. 3 hodiny). Joystick na pohyb v prostoru je dobrý, ale hra jej musí podporovat. A takových zatím moc není. V tuto chvíli možná dokonce žádná. Časem ale půjde o zajímavý posun v ovládání.

HTC Vive Cosmos – Labutí píseň pro VR na PC
i Zdroj: PCTuning.cz

Nyní k tomu nejdůležitějšímu, jak se hraje a jaká je odezva ovladačů bez majáků, kdy pohyb trackuje pouze HMD. Zde přichází největší zklamání, funguje to prostě špatně. Asi lépe než na PS4 VR (což je velká bída), ale proti Vive Pro je zaměření ovladačů výrazně horší. Odezva je delší, občas si ovladač ve VR dělá co chce, skáče kde chce nebo se někde zasekne. Pokud dáte ovladače v zápalu hry mimo zorný úhel brýlí, okamžitě vypadnou. Pak chvíli trvá, než se zase najdou. Upřímně tohle se nepovedlo. Navíc je zde problém se světlem. Pokud hrajete v temnější místnosti nebo večer, máte smůlu. Trackování přestane fungovat, musíte si rozsvítit. Já hraji většinou na chalupě, kde mám menší okna a je tam i přes den mírné přítmí, k večeru už se tam Vive Cosmos odmítá spustit. Je nutné rozsvítit světla.

HTC Vive Cosmos – Labutí píseň pro VR na PC
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama