F1 2019 a hardware: výkon grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F1 2019 a hardware: výkon grafických karet

F1 2019 a hardware: výkon grafických karet | Kapitola 4

Adam Vágner

Adam Vágner

31. 7. 2019 03:00 31

Seznam kapitol

1. Ego pod DirectX 12 2. Testovací sestava 3. Vestavěný benchmark, vliv jeho nastavení na výkon 4. Náročnost jednotlivých tratí
5. Rozlišení 1920 × 1080, Melbourne, Singapore, Bahrain 6. Bahrain, 1920 × 1080, 2560 × 1440, 3840 × 2160 7. Závěrečné shrnutí

Nová F1 2019 po letech očekávání konečně přidává podporu pro DirectX 12. Pomáhá k vyššímu výkonu kartám Radeonům i GeForce. Spolu s tím přišla vypilovanější a dobře optimalizovaná grafika se stále nízkými nároky. Podíváme se, jak potrápí F1 2019 hardware a jak si v této hře vedou starší i moderní grafické karty.

Reklama

V tabulkách jsou naměřené výsledky pojmenované podle adresáře s datovými soubory jednotlivých okruhů – právě názvem adresáře musíte nahradit melbourne v položce name="melbourne" v konfiguračním xml pro benchmark, pokud chcete daný okruh testovat).

V datových adresářích najdete k testování víc okruhů, než nabízí přímo benchmark ve hře. A jsou tam i jejich různé varianty.

Větší množství okruhů jsem projel s běžnou testovací sestavou na RTX 2080 Ti. Výsledkem jsou dvě tabulky s průměrnými fps za jasného počasí a za deště – v obou jsou stejné hodnoty, ale první je řazená podle průměrných fps za sucha, druhá podle výkonu za mokra. V nich je vidět, že ošklivé počasí snímkovým frekvencím občas hodně neprospívá.

Tratě jsem měřil při cyklování pohledů kamery za deště a z desáté startovní pozice. Testoval jsem na ultra high detailech s ASSAO a pro testování tratí jsem ještě snížil rozlišení na 1600 × 900, protože je v něm lépe znát, na kterých tratích bude výkon limitovat grafická karta a na kterých není grafický čip vytížený a vázne to někde jinde.

F1 2019 a hardware: výkon grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2019 a hardware: výkon grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

Názvy tratí ve výsledcích benchmarku se často liší od popisku, který vidíte přímo ve hře. S trochu normálnějším nastavením ve full HD a lidovější sestavou jsem ještě projel všechny okruhy, které jdou nastavit ze hry.

Pokud tedy budete chtít „spárovat“ okruh ve hře s výsledky v benchmarku v xml, můžete vzít za vděk třeba touto tabulkou, v níž jsou výsledky průměrných fps při spuštění benchmarku z nastavení detailů ve hře:

F1 2019 a hardware: výkon grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

Nemilou věcí, kterou hra dělá, je, že u různých karet se pod stejným globálním nastavením různí některé nastavení detailů. Když použijete nastavení Ultra High na GeForce, využije se pro HBAO+, zatímco u Radeonů je standardně navolené ASSAO. Obě metody fungují na kartách s čipy obou výrobců, ale protože HBAO+ je z Gameworks (a jistá skupina lidí je proto považuje za kurvítko pro Radeony), sáhl jsem u všech nastavení k ASSAO.

A mění se i některé „skryté“ položky, které přímo ze hry nenastavíte. Rozdílné je i nastavení při DirectX 11 a DirectX 12, pod DirectX 11 vypíná hra některé detaily.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama