Hate: Jak se fanoušci GoT vzbouřili a navrhli si lepší konec
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Hate: Jak se fanoušci GoT vzbouřili a navrhli si lepší konec

Hate: Jak se fanoušci GoT vzbouřili a navrhli si lepší konec | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

12. 7. 2019 03:00 43

Seznam kapitol

1. Hejtů jako nikdy dřív 2. Problém s poslední sezónou je objektivní 3. Kritici jsou racionální a změny jsou rozumné 4. Jaké zákony budování příběhu seriál porušil? 5. Třeba se poučí

V posledním měsíci jsem se na YouTube setkal doslova se záplavou nenávisti. Nešlo o nenávist motivovanou politicky, ale vyslovenou explozí nenávisti k poslední sezóně seriálu Game of Thrones. Či přesněji řečeno, proti jejím scénáristům, Davidu Benioffovi a Danielu Weissovi, kterým fanoušci seriálu nemohou přijít na jméno.

Reklama

Závěr celé show je vyloženě nešťastný – a na hlavních důvodech se víceméně shodují všichni autoři kritik. Za prvé – je to egomanikální trip scénáristů, kteří měli dost prostředků a dost prostoru, mohli si najmout dost konzultantů, ale rozhodli se kašlat na všechny a udělat to tak, aby se to líbilo jim. Bez konzultací – kdyby bitvu o Winterfell konzultovali s nějakým vojenským odborníkem, vypadal by výsledek diametrálně jinak.

A za druhé, je to uspěchané. Šíleně uspěchané. Jak praví jeden z komentářů – podle mě velmi výstižný: „George R.R. Martin: Chtěl jsem udělat 13 sezón. HBO: Chtěli jsme udělat 10 sezón. D&D: My chceme dělat Star Wars.“ Nutno podotknout, že dost lidí se děsí toho, že se právě tato dvojice bude podílet na nových Star Wars – začínám chápat proč.

Za mě jde o ohromující fenomén, kdy totálně selhali dobře placení profesionální autoři, z větší části selhala odborná kritika – ale pozoruhodně dobře zafungovala komunita. To, co z komunity vypadalo, dává smysl a je to mnohem lepší, než co vyrobili profesionálové.

Kdo ví, třeba se profesionálové poučí a začnou komunitu víc poslouchat. Ono je totiž možné, že Fordovo zpupné prohlášení, že „kdyby poslouchal své zákazníky, dodal by jen rychlejšího koně“ už neplatí – alespoň ne úplně. Třeba je interaktivní způsob vývoje dobrý, třeba se opravdu vyplácí poslouchat – fungovalo to u Minecraftu, fungovalo to u Space Engineers. Třeba přišla chvíle, aby i scénáristé poslouchali názory vlastní komunity.

A samozřejmě: Jak praví jeden z kritiků – špatné příběhy vás mohou naučit milovat ty dobré – a mohou sloužit jako varování pro další autory, kteří budou psát sami svoje vlastní příběhy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama