Beat Saber: Jak ve VR vyhrál minimalismus nad experimenty
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Beat Saber: Jak ve VR vyhrál minimalismus nad experimenty

Beat Saber: Jak ve VR vyhrál minimalismus nad experimenty | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

30. 6. 2019 03:00 22

Seznam kapitol

1. Rok po vydání 2. Zavalení obsahem 3. Ludum Dare – herní minimalismus 4. Puzzle jako základ 5. Jasná pecka 6. Občas se vyplatí vydržet

V posledním roce se jen dvě české hry dostaly mezi absolutní světovou špičku: Rozsáhlé RPG Kingdom Come Deliverance a minimalistický Beat Saber. Těžko najdeme dva tak rozdílné projekty s tak odlišnou filozofií. Úspěch Kingdom Come se dal vytušit, ale co je za popularitou takové jednoduché hříčky jako Beat Saber?

Reklama

Oblíbeným žánrem vývojářů jsou puzzlovky, které u Hyperbolic Magnetism najdeme v mnoha variacích. Puzzly má většina vývojářů ráda (jsou to takové přemýšlivé charaktery) – a tady jich najdeme požehnaně. Tak například izometrická záležitost Tisíc Izieb je založená na posouvání předmětů, které vám blokují cestu.

Podobnou hrou je I Must See You, což je izometrická puzzlovka, kde přesunujete elementy na jejich cílová místa, ale tak, že povolené jsou jenom ty pozice, kde se navzájem vidí.

Zvláštní a poněkud nepochopitelný mi přišel Time Shifter, který je 3D, vypadá to něco jako Kairo nebo Half-Life a využívá nejen pohyb prostorem, ale i manipulaci s časem.

Mnohem více mě ale zaujal plně 3D Temple of Ra, který kombinuje odklánění světel trochu ve stylu hry Khet (pokud neznáte – doporučuji) spolu s myšlenkou „nápravy světa světlem“, který najdeme ve hře Lums.

A propos, Lums – to je titul,který si za 49 Kč můžete koupit pro iPhone a nebo iPad. Na rozdíl od jiných her má i děj: Na planetu zaútočili kosmičtí upíři, kteří se nyní schovávají ve stínech. Vaším úkolem je nějak nasměřovat paprsky pronikajícího světla a zničit je. Herní mechanika je někde mezi Temple of Ra a Angry Birds.

Hraní si s barvami a pohybem naznačuje puzzler Heterochroma – to je něco, co dokážu jenom těžko popsat, ale vidím v tom prvky Chameleon Runu – svět se mění spolu s barvami.

Takhle to pokračuje dál a dál – a myslím, že tu vidíme obecnou filozofii designu: Vezme se nějaký známý princip a vylepší se, případně se zkombinuje s něčím dalším. Tato metoda týmu dovolila tvořit zajímavé tituly, ale ani jeden z nich nebyl ani zdaleka tak úspěšný, jako je Beat Saber.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama