Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Rage 2: mariňák z Dooma ve světě Mad Maxe – a funguje to!
Rage 2: mariňák z Dooma ve světě Mad Maxe – a funguje to!
autor: Jan Preclík , publikováno 13.5.2019
Rage 2: mariňák z Dooma ve světě Mad Maxe – a funguje to!

Tak jsme se dočkali. Po osmi letech přichází Avalanche studios ve spolku s ID Software s druhým dílem postapokalyptické singleplayerovky Rage, brutální akční FPS hry s prvky RPG. Zbystřit by měli fanoušci devadesátek a pecek jako Doom a Mad Max, tato hra je totiž jejich perfektním průsečíkem. A výsledkem je šílená jízda, která stojí za to!


id Software je pojem, který navždy zůstane zarytý v mozkových ramkách všech PC hráčů, kteří vyrůstali v devadesátých letech. Jejich tituly Wolfenstein 3D a Doom, které vyšly na počátku devadesátých let, je proslavily a staly se základním stavebním vzorem pro všechny akční FPS řežby od tehdejší doby až po současnost. id Software už tehdy vymyslel legendární pojem pro síťovou PVP řežbu – Deathmatch.

Rage 2: mariňák z Dooma ve světě Mad Maxe – a funguje to!

První dva díly Doomu se ostatně těší oblibě i dnes, a to od vydání prvního dílu uběhlo neuvěřitelných 25 let. Marně pátrám v paměti, zda se nějaká jiná hra stala takovou modderskou modlou jako právě tahle akce. Nakonec Doom byl fanoušky portnutý i na kalkulačku, v paměti mi utkvěl i článek o šíleném modderovi, který si Doom nahrál do navigace svého Porsche 911 a hrál jej pomocí volantu a pedálů. Trochu nepraktické, ale přesto možné. Další divoké porty Dooma na všech možných zařízeních můžete omrknout v tomhle videu.

Mezi těmito zaručenými trháky, jejichž více či méně dobrá pokračování vydělala ohromné balíky peněz, byl první Rage v době vydání nenápadným titulem, jehož hlavní předností byla bezesporu grafika. Schopnost id Softu vymáčknout z tehdejší výpočetní síly konzolí po grafické stránce maximum byla neuvěřitelná. Hráči na PC už ze hry tak nadšení nebyli – vše bylo podřízeno tomu, aby hra zvládala běžet na 60 fps i na slabších kartách a silnější kvůli zámku na 60 fps běžely jen na půl plynu.

Rage 2: mariňák z Dooma ve světě Mad Maxe – a funguje to!

V době vydání prvního dílu bohužel srážely hodnocení titulu podstatné množství bodů bugy, kvůli nimž bylo problematické hru vůbec hrát. Výrobci grafik tak museli aktualizovat ovladače, i přesto byl ale problém se spouštěním, nemluvě o množství bugů v samotné hře. Než se celá situace stabilizovala, první Rage upadl v zapomnění, což je trochu škoda.

Po osmi letech se ale Rage vrací, aby dovyprávěl příběh z postapokalyptické budoucnosti. Dlouhé čekání, které se nepochybně i kvůli čtvrtému dílu Dooma protáhlo, se rozhodně vyplatilo. Rage 2 totiž, stejně jako ostatní hry, na kterých id Software pracovalo, běží na Vulcanu, takže je hra parádně svižná a dosahuje vysokých FPS i při ultra detailech ve 2K rozlišení. Z Doomu si přebrala i celý herní styl a dynamiku.

Rage 2: mariňák z Dooma ve světě Mad Maxe – a funguje to!

Abych nepřipisoval veškeré kvality pouze id Software, je nutné zmínit i společnost Avalanche Studios, která vyvinula dodnes nejuznávanější verzi moderního Falloutu – spin off New Vegas. Hra běží na Apex Enginu vyvinutém právě tímto studiem. Když se id Software s Bethesdou bavili o druhém dílu, požádali o pomoc se sandboxovým světem právě Avalanche Studios, kteří se tou příležitostí naprosto nadchli. A tohle spojení tří gigantů zafungovalo naprosto perfektně.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
27 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.