ARMA III – Global Mobilization: zpátky za železnou oponu! |
autor: Jan "Fucida" Schrenk , publikováno 8.5.2019 |
Seznam kapitol |
---|
1. ARMA III – Global Mobilization |
2. Studená válka |
3. Willkommen in Deutschland |
4. Nové bojové prostředky |
5. Příběh, grafika |
6. Alfa a omega aneb design misí |
7. Co s tím? |
Série ARMA již dlouhou dobu potřebovala nějaký impuls. Od vydání dosud posledního třetího dílu uběhlo již téměř šest let a my, věrní až fanatičtí fandové Flashpointu, netrpělivě čekáme na nalití nové horké krve do žil. Vývojáři vsadili na externisty. A rozhodně se to vyplatilo, díky nim znovu ožívají vzpomínky na původní Flashpoint!
Co s tím?
Mně se to líbilo. Pokud jste s mechanikami ARMA dobře seznámení, tak vám zvládnutí kampaně zabere okolo 10 hodin, možná o něco méně. Osobně bych se vůbec nezlobil, pokud by mise v tancích byly vypuštěné. Působily na mě rušivě a byly postavené ve stylu: „Válku rozhodujete Vy a vše ostatní jsou jen kulisy“ (plus neustálý průzkum vlastní smrtí taktéž nazývaný syndromem Save/Load). Oproti tomu atmosféra za pěchotu byla parádní. Cítíte, že jste součástí většího celku. A přesto se do vás stále vkrádá pocit, že vaše role není bezvýznamná. Vyvážené, to je to správné slovo.
Kompletně zpracované zbraně, dobrá grafika a suprový dabing. Solidní online potenciál.
Ano, tohle DLC (KONEČNĚ!!!) má smysl. Jsem spokojen.
Postskriptum
…a vzpomeňte také na to, že dnes slavíme konec nejstrašnějšího konfliktu v lidských dějinách. To byla ta vousatá událost, kdy zuřivost jednoho pána s knírkem (a samozřejmě asi milionu okolností), jehož tým se v obou světových válkách umístil jako druhý, vedla přímo ke vzniku války studené. A daly tak podnět k zábavným hrám, jaké představuje třeba toto DLC. Zvláště dnes bychom měli myslet na to, že mír není úplně zadarmo a rozhodně ne samozřejmý. Važme si ho.
ARMA III – Global Mobilization |
|
KLADY ![]() |
![]() |
Solidní kampaň | Horší design tankových misí |
Parádní design misí za pěchotu | Neosobnost příběhu |
Pár hodně zapamatovatelných okamžiků | Technologické omezení zpracování tankového boje v ARMA III |
Velké množství detailně zpracovaných zbraní a vozidel | |
★★★★★★★★★★ | |
Orientační cena s DPH:500 Kč |
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
p
https://www.youtube.com/watch?v=Mu8vWUvhW8Q
Věta "pár hodně zapamatovatelných..." je jen takový pokus o oxymóron :-). Určitě v mých recenzích narazíš na více podobných sousloví
Proč tam nenapíšeš "pražský pepík", ty demente?
Necítím žádnou averzi vůči žádné oblasti Česka...a vlastně ani žádné další zemi. Tak nějak k tomu nemám důvod, víš?
Buď jak buď, pokud si chceš zahrát na tankistu korektně, je potřeba sáhnout po nějaké starší věci, jako bylo třeba mimořádně zdařilé Steel Fury STA. Nebo, taktéž z WWII se chystá na společném enginu s IL-2: BOX i tankový simulátor. Ten by měl být dokončený snad letos.
Jenže je to hlavně o tom, co vlastně přesně od těch tanků očekáváš, resp. to, v čem tě třeba zrovna WOT úplně nenaplňuje. Jestli je to nedostatečný příklon k simulaci, pak je lepší skočit rovnou na nějaký hardcore tankový simulátor. Jestli třeba online kooperace s pěchotou, pak to může být právě ARMA. Naštěstí si pořád můžeme vybrat...nebo dokonce míchat všechno najednou