Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava ARMA III – Global Mobilization: zpátky za železnou oponu!
ARMA III – Global Mobilization: zpátky za železnou oponu!
autor: Jan "Fucida" Schrenk , publikováno 8.5.2019
ARMA III – Global Mobilization: zpátky za železnou oponu!

Série ARMA již dlouhou dobu potřebovala nějaký impuls. Od vydání dosud posledního třetího dílu uběhlo již téměř šest let a my, věrní až fanatičtí fandové Flashpointu, netrpělivě čekáme na nalití nové horké krve do žil. Vývojáři vsadili na externisty. A rozhodně se to vyplatilo, díky nim znovu ožívají vzpomínky na původní Flashpoint!


Co s tím?

Mně se to líbilo. Pokud jste s mechanikami ARMA dobře seznámení, tak vám zvládnutí kampaně zabere okolo 10 hodin, možná o něco méně. Osobně bych se vůbec nezlobil, pokud by mise v tancích byly vypuštěné. Působily na mě rušivě a byly postavené ve stylu: „Válku rozhodujete Vy a vše ostatní jsou jen kulisy“ (plus neustálý průzkum vlastní smrtí taktéž nazývaný syndromem Save/Load). Oproti tomu atmosféra za pěchotu byla parádní. Cítíte, že jste součástí většího celku. A přesto se do vás stále vkrádá pocit, že vaše role není bezvýznamná. Vyvážené, to je to správné slovo.

 

Kompletně zpracované zbraně, dobrá grafika a suprový dabing. Solidní online potenciál.

Ano, tohle DLC (KONEČNĚ!!!) má smysl. Jsem spokojen.

ARMA III – Global Mobilization: zpátky za železnou oponu!ARMA III – Global Mobilization: zpátky za železnou oponu!ARMA III – Global Mobilization: zpátky za železnou oponu!

Postskriptum

…a vzpomeňte také na to, že dnes slavíme konec nejstrašnějšího konfliktu v lidských dějinách. To byla ta vousatá událost, kdy zuřivost jednoho pána s knírkem (a samozřejmě asi milionu okolností), jehož tým se v obou světových válkách umístil jako druhý, vedla přímo ke vzniku války studené. A daly tak podnět k zábavným hrám, jaké představuje třeba toto DLC. Zvláště dnes bychom měli myslet na to, že mír není úplně zadarmo a rozhodně ne samozřejmý. Važme si ho.

                 
ARMA III – Global Mobilization
KLADY ARMA III – Global Mobilization: zpátky za železnou oponu! ARMA III – Global Mobilization: zpátky za železnou oponu! ZÁPORY
Solidní kampaň Horší design tankových misí
Parádní design misí za pěchotu Neosobnost příběhu
Pár hodně zapamatovatelných okamžiků Technologické omezení zpracování tankového boje v ARMA III
Velké množství detailně zpracovaných zbraní a vozidel  
★★★★★★★★★★
Orientační cena s DPH:500 Kč

 



Tagy: arma 3  arma iii  flashpoint  bohemia interactive  dlc  cold war  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
9.5.2019 08:58:38   95.102.196.xxx 110
palec hore za Postskriptum
p
9.5.2019 10:03:27   78.45.114.xxx 10
Tole mne docela navnadilo, ze by to stalo za vyzkouseni od doby Flashpointu
9.5.2019 10:04:59   78.45.114.xxx 01
nevi nekdo nejaka dobra DLC z obdobi WWII? Nejlepe treba vylodeni ve Francii nebo nejakou jinou znamou bitvu?
9.5.2019 10:26:22   195.123.209.xxx 10
Střílení nacistů se ti ještě nezajídá? Mě tak napadá, když autor vytýká neosobní příběh, postavit tažení přímo inspirované odkazem Mašínů. Aaj?
9.5.2019 12:49:44   80.188.135.xxx 10
Zkus se mrknout na mód Liberation 44. Pamatuju ho už z původního Flashpointu, pak byl předěláván do ARMA II a teď je snad nějak roubován i na Trojku. Bohužel se ale nikdy nedostal do tak finalizovaného (a komplexního) stavu, jako je Global Mobilization.

https://www.youtube.com/watch?v=Mu8vWUvhW8Q
9.5.2019 10:22:55   93.153.36.xxx 23
"Pár hodně zapamatovatelných okamžiků" tohle spojení nedává smysl. Použil bych " pár zapamatováníhodných okamžiků.." Neboli pár okamžiků hodných zapamatování, případně "pár dobře zapamatovatelných okamžiků".
9.5.2019 12:54:00   80.188.135.xxx 10
No vidíš a moje básnické střevo vyplodilo "hodně zapamatovatelný okamžik" a přijde mi to zajímavé.

Věta "pár hodně zapamatovatelných..." je jen takový pokus o oxymóron :-). Určitě v mých recenzích narazíš na více podobných sousloví
9.5.2019 12:54:47   80.188.135.xxx 30
Nicméně je fajn vidět, že to někoho (byť zjevně negativně) zaujalo :-). Protože reálně ta věta vznikala několik minut :-).
13.5.2019 02:40:30   94.113.102.xxx 01
"a ne že se nějaký hoch z moravské metropole pokouší o řeckou angličtinu."
Proč tam nenapíšeš "pražský pepík", ty demente?
13.5.2019 09:27:14   80.188.135.xxx 20
Protože vývoj ARMA probíhal v Brně, ty za všech okolností kultivovaný a slušný člověče :-)
13.5.2019 09:33:59   80.188.135.xxx 10
Jen až se budeš příště čertit (asi na Prahu), tak bys měl vědět, že třeba zrovna já nejsem z Prahy, ale z malých jihočeských Prachatic. A že třeba moje Manželka je z Ostravy, konkrétně z její moravské části.

Necítím žádnou averzi vůči žádné oblasti Česka...a vlastně ani žádné další zemi. Tak nějak k tomu nemám důvod, víš?
13.5.2019 09:57:41   194.213.192.xxx 00
A naimplementovali už konečně nějakou mechaniku pancíře u obrněnců a nebo jde zase tank dolů po 4 ranách jiným tankem kamkoli?
13.5.2019 10:37:13   80.188.135.xxx 10
Je to celé hodně zjednodušené. Fungovalo reaktivní pancéřování (v DLC Tanks), ale jinak je to myslím pořád nic moc. Já třeba nijak nepozoroval, že by tank měl nějakou jinou odolnost zepředu než zezadu, nebo že by se snad střela mohla odrazit. Ale ono je to spjaté jedno s druhým. Mechanika pohybu je zjednodušená až příliš, senzorika (elektrovybavení tanku) vlastně neexistuje, práce s AI posádkou také v podstatě neexistuje.

Buď jak buď, pokud si chceš zahrát na tankistu korektně, je potřeba sáhnout po nějaké starší věci, jako bylo třeba mimořádně zdařilé Steel Fury STA. Nebo, taktéž z WWII se chystá na společném enginu s IL-2: BOX i tankový simulátor. Ten by měl být dokončený snad letos.
13.5.2019 11:12:42   194.213.192.xxx 00
Tak ona by to nemusela být přímo simulace. Úplně by stačilo alespoň něco na úrovni WoTka.
13.5.2019 12:19:46   80.188.135.xxx 00
Obě platformy jsou natolik odlišné, že si je netroufám srovnávat. Ostatně ve WOT mám naježděno tak 10 hodin. Já bych to asi definoval tak, že ARMA je z pohledu tanků až příliš zjednodušená simulace, ale pořád ještě simulace, kdežto WOT je úplně čistokrevná arkáda.
13.5.2019 17:22:00   185.156.175.xxx 00
Arkáda to sice je, ale aspoň je tam rozdíl v tloušťkách pancíře a střely se vesele odrážejí
14.5.2019 05:45:38   80.188.135.xxx 00
Jop, odrážejí

Jenže je to hlavně o tom, co vlastně přesně od těch tanků očekáváš, resp. to, v čem tě třeba zrovna WOT úplně nenaplňuje. Jestli je to nedostatečný příklon k simulaci, pak je lepší skočit rovnou na nějaký hardcore tankový simulátor. Jestli třeba online kooperace s pěchotou, pak to může být právě ARMA. Naštěstí si pořád můžeme vybrat...nebo dokonce míchat všechno najednou

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

34 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 15.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.