Jak se hry staly vědou, aniž by si toho někdo všiml | Kapitola 7
Seznam kapitol
Bylo nebylo, o počítačové hry se zajímali jenom hráči. Pak se z toho stal business, potom zároveň milovaný a opovrhovaný kulturní fenomén.A obor, který studují vývojáři. Pak se začala studovat jejich historie, protože u každého dlouhou dobu existujícího fenoménu se studuje historie. No – a dnes je to regulérní věda! A kdyby jen jedna!
A tak je to kolem her se vším: Už to dávno není jenom zábava, je to předmět odborného studia. Jenom historie vývoje počítačových her před pádem komunismu je rozsáhlý samostatný obor. Herní branže je vlastně gejzír informací, který se jenom těžko dá zmapovat – a přitom by se na tom mělo začít pracovat dřív, než se ony informace vypaří.
O hrách za železnou oponou vyprávěl i Jaroslav Švelch v talk show České televize Všechnopárty
Hry mě fascinují tím, že jde o obor, který je mladý, je strikně kauzální, ke všemu můžeme dohledat nějaké příčiny – a přesto o ně začínáme pozvolna přicházet, krok za krokem. Je na čase se jimi zabývat systematicky a vědecky – a jeden obor stačit nebude, už je to příliš velké. Je to opravdu významné a opravdu velké!