Jak se hry staly vědou, aniž by si toho někdo všiml
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Jak se hry staly vědou, aniž by si toho někdo všiml

Jak se hry staly vědou, aniž by si toho někdo všiml | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

13. 4. 2019 03:00 7

Seznam kapitol

1. Jak to začalo 2. Pařby z Egypta 3. Hraní her uměním 4. Extrémní disciplíny
5. Kdo má lepší cheaty? 6. Piráti 7. Je to věda!

Bylo nebylo, o počítačové hry se zajímali jenom hráči. Pak se z toho stal business, potom zároveň milovaný a opovrhovaný kulturní fenomén.A obor, který studují vývojáři. Pak se začala studovat jejich historie, protože u každého dlouhou dobu existujícího fenoménu se studuje historie. No – a dnes je to regulérní věda! A kdyby jen jedna!

Reklama

I profi gaming se stává vědou sám pro sebe – a opět v mnoha směrech. Předně – kolem profi gamingu a profi gamerského vybavení se točí neskutečné peníze, takové, že mě to samotného překvapilo. Pravda, nemám k organizovanému sportu dobrý vztah a tomuto hernímu odvětví se proto vyhýbám – ale když vidím tu záplavu specializovaných herních brandů, jako je ROG, Alienware, Fata1ty – wow. Prostě wow.

Podobně jako u jiných sportů hráči řeší vybavení přímo pro svoje potřeby, řeší se provedení spínačů, ergonomie a vlastnosti myší, refresh monitorů a další věci, které klasického uživatele Excelu patrně zajímat nebudou – anebo dokonce půjdou přímo proti němu. (Nemůžu si pomoci, ale mě se nepíše dobře na žádné herní klávesnici – proto raději sáhnu po starých kancelářských modelech, které mi pro běžnou práci vyhovují víc.) Konstrukce specializovaného hardwaru pro hráče je opět technickým oborem sám pro sebe.

Nastavení her tak, aby ideálně vyhovovaly kompetitivnímu hraní je věda sama pro sebe – a nese s sebou další obor, totiž cheatování. Cheatování je extrémně zvláštní oblast, která se táhne s hraním od samých jeho počátků jako jeho stín – a má svoje pozitivni i negativní aspekty.

Cheaty byly vždy oblíbené mezi slabými hráči, protože jim dovolovaly dostat se do míst, kam by se normálně nedostali. Problém to začalo představovat v multiplayeru, kde vzniklo a stále vzniká obrovské množství nástrojů, která dávají cheaterům neférové výhody. S postupem času nám začaly cheaty z her mizet – a začaly se objevovat cheatery.

S tím, jak se objevily cheatery, došlo ke třem věcem: Za prvé, stal se z toho fenomén u kompetitivních her, kde být přistižen při online cheatování je velký průšvih. Za druhé, vývojáři začali pracovat na technologiích, které mají cheaterům bránit – a je to docela velká věda. A za třetí, hackeři se vývojem cheaterů baví – a to dokonce do té míry, že mají svoje vlastní multiplayerové soutěže, kde soutěží o to, kdo vyvinul lepší cheater. Opět – jde o věci technologicky pokročilé, obor sám pro sebe.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama