Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller
Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller
autor: Jan Preclík , publikováno 4.3.2019
Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller

Od oznámení dlouho očekávané RPG uplynulo půl druhého roku. Od kritiků po celém světě však tento tříáčkový titul sklízí nelichotivou kritiku. I my jsme den před vydáním nažhavili linku a hru podrobili důkladnému týdennímu, bezmála padesátihodinovému testu. Co se vám bude na hře líbit, a co naopak ne?


Anthem ani nemá smysl nijak široce představovat. Jedná se o nové, ambiciózní RPG, které bylo oznámeno na E3 v roce 2017. Po roce a půl se všichni fandové společnosti Bioware konečně dočkali. Hra oficiálně vyšla 22. února 2019, šťastlivci, kteří si platí Origin Access Premier měli možnost se do zcela nového, na první pohled úchvatného universa, rozlétnout už o týden dříve.

Firma Bioware vznikla již v roce 1995 a od svých počátků se specializovala na RPG hry. Do herní historie se zapsala už ve druhé polovině devadesátých let se svými dvěma díly Baldur´s Gate, které úspěšně konkurovaly Blizzardímu Diablu. Už v devadsátkách inklinovali ke hrám, jejichž motivem byla kombinace člověka a stroje. Shattered steel, který vyšel koncem roku 1996, byl akční hrou podobnou sérii Mechwarrior, začátkem milénia pak byli najati, aby stvořili pokračování populární akce MDK, jejíž hlavní protagonista je velmi podobný tomu z Anthem. Kdo ví, možná se hlavní myšlenka Anthem zrodila v hlavách vývojářů už tehdy.

Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller

Krasojízda Bioware každopádně pokračovala i později. První díl populární série Mass Effect vyšel v listopadu 2007 a sklidil obrovské ovace. Druhý díl z roku 2010 získal okolo šedesáti různých ocenění a předčil kvality jedničky. Ke třetímu dílu už bohužel nebyla kritika shovívavá, lámaly mu vaz příliš přímočaré mise s pozlátkem krásné grafiky. Nedávno vydaný Mass Effect Andromeda pak byla v očích fandů spíše katastrofa.

Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller

Kromě nevydařeného závěru jinak výtečné sci-fi série se můžou chlubit i nezapomenutelnou hrou z universa Star Wars s přízviskem Knights of the Old Republic (a.k.a. KOTOR), jejich návratem ke klasickým fantasy RPG je taky skvělá série Dragon Age.

Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller

Tihle hoši prostě nejsou žádnou bandou amatérů. Spoustu herních titulů zvládli na výbornou, jen zlomek z vydaných děl byl kritizován pro nudný příběh, zpackaný závěr nebo přímočaré, nijak dynamické mise. Na Anthemu se začalo makat v roce 2012, krátkou chvíli po vydání Mass Effectu 3. Vývoj tedy trval tedy něco málo přes šest let. Jak Bioware, tak i fanoušci vkládali do nové značky obrovské naděje.

Patrick Soderlund, tehdejší víceprezident EA, na předloňské E3 prohlásil, že Anthem je společenskou hrou, ve které budou hráči spolu se svými přáteli cestovat a plnit questy. Byl dokonce přesvědčený o tom, že jejím vydáním odstartuje studio Bioware pod záštitou EA svou desetiletou cestu. O tom, jak moc se trefil nebo naopak zmýlil, se přesvědčíme v následujících kapitolách.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
39 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.