Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Rimworld – když hratelnost válcuje grafiku
Rimworld – když hratelnost válcuje grafiku
autor: Jan Preclík , publikováno 19.2.2019
Rimworld – když hratelnost válcuje grafiku

Nejlépe hodnocená hra Steamu v roce 2018 opustila po pěti letech v říjnu loňského roku Early Access. Co ale na této jednoduše vzhlížející indie hře vidí jak počítačoví hráči, tak běžní kritici? Tajemství úspěchu projektu jediného vývojáře s vámi rozluštíme v dnešním článku o této poutavé, brutálně propracované postapo strategii.


Základním stavebním kamenem celého příběhu hry a průběhu budování kolonie jsou tři vypravěči. Ve hře neexistuje klasická škála obtížnosti. Ta se sestává ze tří vypravěčů a pěti podrobnějších režimů. Každý z vypravěčů má vlastní styl vyprávění příběhu vašich kolonistů. Jejich AI navíc sleduje průběh hry a na jeho základě spouští různé eventy. Vaše první volba při spuštění nové hry spočívá ve výběru jednoho ze čtyř možných scénářů a poté následuje výběr vypravěče.

Rimworld – když hratelnost válcuje grafiku

Cassandra Classic se snaží zvyšovat křivku obtížnosti, respektive tlaku na kolonii, v průběhu hry. Na začátku je to tedy pohodička, ohrozit vás může maximálně veverka, u které se vyvinula psychóza. V průběhu hry pak kolonistům kromě ozbrojených sil v pozdějších fázích hry ztrpčují jejich snahu například přírodní vlivy (silné bouřky, požáry, náhlé změny počasí).

Rimworld – když hratelnost válcuje grafiku

Phoebe Chillax je pohodářka, která vás nebude nijak výrazně trápit. V klidu a míru vás nechá budovat vaše společenství, čas od času k vám zabloudí nějaký tulák, karavana s obchodníky, sem tam vaše kolonisty potká nějaká nepříjemnost. Dalo by se říci, že s Phoebe máte jistotu hladkého průběhu hry, kdy si budete s radostí budovat svou kolonii a všechno bude sluníčkově překrásné. A možná si nakonec postavíte vlastní vesmírnou loď, se kterou se vrátíte zpět na orbit.

Rimworld – když hratelnost válcuje grafiku

Randy Random má jako jediný z vypravěčů koule a na jeho stylu vyprávění je to znát. V jeho příběhu jsou náhody a nepředpokládané situace na denním pořádku. Jako jediný také umožňuje mít v rámci své kolonie několik desítek členů (zhruba padesát, u předchozích dvou je to do dvaceti členů). Kromě podobných darů na vás na oplátku budou čekat i pěkné sviňárny v podobě bitev s nájezdníky, které jsou předurčeny k vašemu neúspěchu. Pokud vás baví hardcore hry s vidinou prohry a neúspěchu, je Randy ten pravý týpek pro váš gameplay. Rozhodně bych mu ale roli vypravěče nesvěřil při prvním průchodu.

Rimworld – když hratelnost válcuje grafiku



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
49 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 24.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.