Jak se doma hrálo dříve a dnes: Kam jsme se až dostali? | Kapitola 6
Seznam kapitol
Počátek domácího hraní – toho opravdového, počítačového a konzolového – můžeme odhadnout mezi roky 1977, kdy se objevila konzole Atari VCS – a rokem 1979, kdy se objevilo Atari 400/800. Osobně jsem se k hraní dostal v roce 1981 – a měl jsem tedy čest a potěšení sledovat, jak se rozvíjelo až do dneška. Kam jsme se vlastně dostali?
Piráti stále jedou
Pirátská scéna patří k té herní, je její organickou součástí. Snaha o překonávání ochrany proti kopírování vychovala řadu hackerů, rovněž tak dovolila vzniknout modderské scéně a tak podobně. Boj výrobců s piráty je věčný – a odnáší to převážně zákazník, který se tak nějak ocitl uprostřed palby.
Situace je dnes tak vážná, že musíte být online, abyste mohli hrát – a samotná implementace nových systémů ochrany má vážné dopady na výkon ve hrách. Máme kupříkladu videa, demonstrující dopady ochrany Denuvo na výkon ve hrách – a tyto dopady jsou podobné například jako u vypnutí přetaktování – vliv tam může být podle měření až 20 %.
Přes všechny ochrany a všechny lovy na piráty je pirátská scéna pořád živá, aktivní a láme i nejnovější ochrany. Vliv scény a ochran je takový, že někteří výrobci odstraňují ochranu poté, co byla piráty prolomena. Jiné firmy, jako Ubisoft, neváhají naplácat jednu ochranu přes druhou ochranu.
Nikdy nebylo tak jednoduché objednat si hru po internetu, díky Steamu máme velké slevy – a piráti musí někde ukládat stále větší objemy dat, ale pirátská scéna stále existuje. Zdá se, že nás bude doprovázet i v daleké budoucnosti a význam pirátů a hackerů s časem možná ještě poroste.