Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Euro Truck Sim. 2 – Pobaltí: na Highwayi číslo jedna...
Euro Truck Sim. 2 – Pobaltí: na Highwayi číslo jedna...
autor: Jan "Fucida" Schrenk , publikováno 19.12.2018
Euro Truck Sim. 2 – Pobaltí: na Highwayi číslo jedna...

Fandům silničních kolosů a nekonečných dálnic se v nedávné době otevřely dveře do nového světa. Po pracovních výletech v Euro Truck Simulatoru 2 do zemí střední Evropy, Francie, Itálie a Skandinávie do již tak obrovského prostoru přibyly další země. A je jich hned pět!


Co mi na současném stavu ETS2 vadí?

Znovu zopakuji první větu tohoto článku: Mám sérii ETS moc rád. Jenže to, že máte něco rádi, ještě neznamená, že budete slepě zavírat oči před nedostatky. V první řadě je to opravdu extrémně slabá AI. Já vím, že modelování silničního provozu není jednoduché. Ale aby vám dávala zcela nesmyslně přednost protijedoucí vozidla ve chvíli, kdy křížíte jejich dráhu, nebo naopak kdy vám zkříží dráhu něco, co rozhodně není na hlavní, to je prostě k vzteku. Svět sice vypadá jako otevřený, ale již velmi záhy po opuštění silnice narazíte na neviditelnou zeď. Tohle mi vadí zvláště ve chvíli, kdy mezi vaší cestou a druhou vidíte pětimetrový travnatý pás. Přestože v reálu by trucku (bez návěsu) nečinil takový přejezd žádný problém, tady narazíte do „zdi“.

Euro Truck Sim. 2 – Pobaltí: na Highwayi číslo jedna...

Také se mi nelíbí chování semaforů. Jejich intervaly jsou zvláště na starých mapách příliš krátké. Navíc vám často ani nedovolí včas a bezpečně zabrzdit, skočí červená a vy máte pokutu.

Euro Truck Sim. 2 – Pobaltí: na Highwayi číslo jedna...

S těmi pokutami je to vůbec protivné. Jako řidič v reálném světě najezdím cca 35 tisíc kiláků ročně, ale přestože mám občas trošku těžší nohu, tak pokutu za rychlost dostanu jednou za pár let. Tady je frekvence policie tak šílená, že při překročení dostáváte pokuty co pár minut. Méně by v tomto směru bylo více.

Euro Truck Sim. 2 – Pobaltí: na Highwayi číslo jedna...Euro Truck Sim. 2 – Pobaltí: na Highwayi číslo jedna...

Ztvárnění jízdních modelů je, troufnu si říci, brilantní. Stejně tak zpracování jak automatických, tak i manuálních převodovek. Můžete zapnout uzávěrku diferenciálu, byť ta nemá v adhezně přívětivém prostředí ETS příliš velké opodstatnění. Jako celek se to chová velmi uvěřitelně a fyzika je super. O to více pak ale zamrzí ne úplně dobré zpracování Force Feedbacku. Vlastně mě nenapadá hra, kde bych ze zpětné vazby byl méně nadšený než v ETS, ale třeba mám jen přecitlivělé údy. A taky kolizní model má k optimálnímu daleko. Jasně, není to simulátor bourání, ale nějaké to vylepšení by v tomto směru nevadilo. Stejně jako by mě neurážel grafický model poškození, byť zrovna u tohoto typu her je to zřejmě až příliš mnoho práce pro malý efekt.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
40 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.