Euro Truck Sim. 2 – Pobaltí: na Highwayi číslo jedna...
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Euro Truck Sim. 2 – Pobaltí: na Highwayi číslo jedna...

Euro Truck Sim. 2 – Pobaltí: na Highwayi číslo jedna... | Kapitola 2

Jan Schrenk

Jan Schrenk

19. 12. 2018 03:00 10

Seznam kapitol

1. Nastupovat 2. ETS2 a jeho předskokani 3. Původní vs. rozšířený obsah 4. Poněkud mrtvé prostředí 5. Co mi na současném stavu ETS2 vadí? 6. Kam do budoucna?

Fandům silničních kolosů a nekonečných dálnic se v nedávné době otevřely dveře do nového světa. Po pracovních výletech v Euro Truck Simulatoru 2 do zemí střední Evropy, Francie, Itálie a Skandinávie do již tak obrovského prostoru přibyly další země. A je jich hned pět!

Reklama

ETS2 a jeho předskokani

Za předskokany ETS2 můžeme samozřejmě považovat nejen ETS1, ale i postupný vývoj série Hard Truck, resp. 18 Wheels of Steel (18WOS), jak byla následně přejmenována. Dále pak German Truck Simulator a UK Truck Simulator.

Na všech těchto titulech si vývojáři testovali schopnosti své i svého enginu. Krátce před finálním ETS2 dorazil na naše disky ještě Scania Driving Simulator, který i dnes vnímám spíše jako jakési technologické demo. Byť v něm bylo možné plnit v celku rozmanité a řidičsky náročné úkoly (obecně pomalejší a „akrobaticky“ náročnější, než v ETS), tak se nejednalo o nic jiného než právě o demo. Svět si musel na plnohodnotný nový truck simulator ještě počkat. A s ním přišla i zcela nový filosofie.

Když ETS2 v roce 2012 skutečně dorazil, takřka ihned dosáhl kolosálního úspěchu. Nízko nastavená cena v kombinaci s vyváženou hratelností, solidním fyzikálním modelem a obrovským rozsahem (zhruba od Brna po Wales) vyústila v obrovské prodeje. S příchodem ETS2 je také spjatá nová filosofie SCS. Studio teď již nevydává rok co rok (nebo třeba ob rok) nový „Stále stejný“ díl série jako u 18WOS, ale z mého pohledu decentnější a přijatelnější „Stále stejná DLC“. Ta jsou zpravidla levnější a rozšiřují, byť nijak revolučně nemění stávající obsah. Filosofie je navíc taková, že vývojáři na svém enginu neustále pracují a bez ohledu na to, kolik DLC vlastníte, tak vám dodávají aktualizace v plné parádě. Je tedy jen na vás, zda chcete jezdit i do Švédska, nebo se spokojíte s Vídní, aktualizace grafiky, jízdních modelů a vůbec všeho dostanete tak jako tak. To se týká i nových tahačů. Hra je venku nějakých šest let a za tu dobu své portfolio aktualizovali téměř všichni výrobci. Usednete tak nejen do původních, ale i do nových modelů Iveco, Mercedes-Benz, Scania, Volvo či DAF. Jen jediný MAN zůstává u starších verzí svých strojů.

Euro Truck Sim. 2 – Pobaltí: na Highwayi číslo jedna...
i Zdroj: PCTuning.cz

S tím souvisí i fakt, že v průběhu let si výrobci tahačů uvědomili jistý potenciál série ETS2 a povolili vložení oficiálních názvů svých strojů. V době vzniku totiž jedinou „pravou“ značku představovala Scania a všechny ostatní byly nějakým způsobem zkomoleny. I když teď si nejsem jistý, jestli náhodou v první verzi nebyl nezkomolený ještě MAN. V souvislosti se starším German a UK simem, kde právě MANy hrály hlavní roli, by to bylo logické. Ale všichni ostatní výrobci získali jména jiná. Mercedes byl Majestic, Iveco pak Ivedo, Volvo se stalo Valiantem a jak se jmenoval DAF, to už netuším vůbec.

Euro Truck Sim. 2 – Pobaltí: na Highwayi číslo jedna...
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama