Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Farming Simulator 2019 – polem nepolem
Farming Simulator 2019 – polem nepolem
autor: Jan "Fucida" Schrenk , publikováno 11.12.2018
Farming Simulator 2019 – polem nepolem

Simulátor sedláka dlouhou dobu fungoval zcela osamoceně. Původně levná budgetovka si během více než 10 let vývoje získala obrovskou komunitu neustále přikrmovanou a do jisté míry rozmazlovanou solidní moderskou základnou. Jenže jednoho dne přišla konkurence…


Nechceš radši hrát něco normálního?

Jako bych pořád slyšel tehdejší přítelkyni. Jenže já nechtěl. Bavilo mě začínat s levným lehkým starým traktorem. Orat, kultivovat, vláčet, sít, hnojit, postřikovat, zavlažovat a nakonec sklízet. Už tehdy mi ale vadilo, že jízdní model byl jedním slovem „jednoduchý“. Traktory sice vypadaly každý jinak a na svou dobu byly jejich 3D modely poměrně detailní, jenže že bych z nich cítil nějakou hmotnost, dynamiku, nebo že by si dokonce hrály na manuální převodovky? Ano, u variátorového Fendtu Vario to do očí nebije, ale u Zetoru 6745 s převodovkou s 10 rychlostmi vpřed a dvěma vzad? Také mi vadilo, že nebylo možné traktor převrátit a že se choval více jako angličák, nebo plastová hračka na dokonalém betonovém podkladu. Jenže přesto jsem se od oné magické přitažlivosti a čekání na další úrodu nemohl odtrhnout. Pečlivě jsem spořil korunku ke korunce, abych si nad ránem mohl pořídit ještě výkonnější traktor. Projevila se přesně ta nakažlivá choroba známá třeba ze série Heroes Of Might & Magic: „Miláčku, ještě jedno kolo a už jdu vážně spát!“. Jen v mém případě to kolo znamenalo zorat ještě jedno pole a připravit ho tak na novou sezonu.

Farming Simulator 2019 – polem nepolemFarming Simulator 2019 – polem nepolemFarming Simulator 2019 – polem nepolem

Deset let vývoje.

Série vycházela zpravidla v ročních taktech, avšak ne vždy pro všechny platformy. Někdy se tak dočkali fandové konzolí, jindy zase PC a často oba. Jaký vývoj vlastně sérii potkal? Evoluční, nikoliv revoluční. Sice jednoho dne přibyla možnost chovat dobytek a drůbež a o něco později i základní lesní hospodářství, přesto základní filosofie zůstala stále stejná. Cyklicky objíždět políčko za polem, vydělávat peníze, najímat AI pomocníky a rozšiřovat své lány. Později přibyly dokonce jakési „NPC“ osoby, kterými jste se mohli nechat najmout na nějakou práci. Jen tedy netuším, jestli se tato možnost objevila již v některém z minulých dílů, nebo až v současném Farming Simulatoru 2019.

Farming Simulator 2019 – polem nepolemFarming Simulator 2019 – polem nepolem

Nemá smysl zapírat: Já poslední roky tuto sérii vůbec nesledoval. Povinností je příliš a času na hry méně a méně. Kamarád sice básní o tom, jak se blíží žně a že je potřeba sklidit to, co před dvěma hodinami zasel, ale přesto, já byl více než pasivní. Přesto mě trošku nepříjemně překvapilo, jak málo se celá série změnila od jejích dřevních dob. Ne, nedělal jsem si iluze, že dostanu nějaký propracovaný detailní simulátor zemědělství, ale nějaký progres jsem si představit dokázal. Jasně, můžeme si třeba vybudovat vlastní haciendu s pokojíčky pro naše mašinky, jsou tady koně a minimálně od sezony 2017 i naprosto zbytečná parodie na simulaci vlaku (graficky celkem povedená), ale základ je pořád stejný Landwirtschafts Simulator 2009.

Farming Simulator 2019 – polem nepolem



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
33 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.