Battlefield V – Make war, not love |
autor: Jan Preclík , publikováno 6.12.2018 |
Seznam kapitol |
---|
1. Úvod |
2. Pastva pro oči |
3. Singleplayerové kampaně |
4. War stories – příběhy veteránů |
5. Režimy multiplayeru |
6. Třídy pěchoty |
7. Závěr |
Po dvou letech nám EA opět zpříjemní prožití vánočních svátků novým dílem válečné multiplayerové akce, tentokrát z období druhé světové války. Poslední patch zlepšující výkon v ray tracingu potěšil hlavně majitele nových Nvidíí, ale i na ostatní čeká nový příběh v kampani. Přináší ale kromě revolučního ray tracingu také perfektní hratelnost?
Battlefield V je vůbec první díl, do kterého jsem se hlouběji ponořil. Sice jsem chvíli zpočátku tápal a objevoval herní mechaniky, jakmile jsem si všechno osahal a aspoň z části pochopil herní systém jednotlivých režimů, hra mě začala neskutečně bavit. O to víc, když jsem se spřáhnul s kamarády do squadu a mohli jsme společně ve jménu vůdce drtit spojenecká vojska.
Ve své podstatě se proti předchozím dílům až na drobné rozdíly žádná revoluce v herním stylu nekoná. Herní módy jsou téměř totožné, akorát jinak pojmenované. Většina herních módů funguje na bázi capture the flag, domination, případně odpalování nepřátelské techniky. I přes slabou různorodost mezi jednotlivými režimy hra více hráčů rozhodně baví a jen tak neomrzí. Obzvlášť, když ji máte s kým hrát.
Největší vylepšení proti svým předchůdcům je jednoznačně grafika. Technologie ray tracingu dává za cenu slabšího výkonu hře ještě realističtější punč. Včera navíc vyšel patch, který by měl lépe hru lépe optimalizovat. To jsem bohužel na své kartě nemohl vyzkoušet, nicméně první videa, které se vyskytly na youtube ukazují až dvojnásobný nárust výkonu. 60-80 FPS ve full HD sice není na nejsilnějších kartách současnosti nic moc extra, rozhodně je to ale oproti původnímu stavu slušný upgrade.
Co se ray tracingu týká, jde sice o líbivou vychytávku, nicméně hra svým vzhledem dokáže uchvátit i bez něj. Po grafické stránce nelze Battlefieldu nic vytknout. Prostředí vypadá nádherně a skutečně realisticky. Aktuální patch taky vylepšil taky fyziku, výbuchy a rozpadající se budovy vypadají ještě lépe než předtím. Tenhle vizuál rozhodně dříve FPS hrám chyběl a už jenom kvůli té parádě stojí za to si hru alespoň vyzkoušet.
Na metacritic má hra od uživatelů ubohé hodnocení 3,0/10, ale objektivně si zaslouží hodnocení mnohem lepší. Je sice pravda, že četa složená jenom z ženských je historický nesmysl, naštěstí tu aspoň nejsou vojáci černé pleti válčící za Wehrmacht. Faktem je, že hra je plná historických nepřesností. Důležité je uvědomit si, že je to jenom hra. Je inspirovaná druhou světovou válkou. Má fantastickou atmosféru plnou soubojů a umírání. A právě to umírání, na které se taky hodně nadává, udržuje dynamiku hry. Pokud se odprostíte od těchto předsudků, dojdete k závěru, že se jedná o fantasticky zpracovanou online řežbu z prostředí druhé světové války.
Je otázkou, zda do hry investovat plnou cenu nebo si pár měsíců počkat. Pokud jste fanoušci Battlefieldu a jeho herních mechanik, rozhodně ve vaší sbírce nesmí chybět. Pokud jste z minulých dílů tímhle online herním stylem už otrávení, zahrajte si raději jedničku, která se dá sehnat za zlomek původní ceny a počkejte si na slevu. A pokud jste světem Battlefieldu nepolíbení a máte rádi rychlé a dynamické týmové onlinovky, na nic nečekejte a kupujte. Hra je skvěle optimalizovaná, takže nejen, že se slušně hýbe na starších počítačích, ale i na nízké detaily vypadá proklatě dobře. A teď mne omluvte, Führer mne volá zpátky do služby.
Battlefield V |
|
KLADY ![]() |
![]() |
Grafika | Málo map |
Perfektní hratelnost | Grafické glitche |
Epické bitvy | Multiplayer se příliš neliší od předchozích dílů |
★★★★★★★★★★ | |
Orientační cena s DPH: 1200 Kč |
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
ta hra si zaslouzi MAXIMALE 3/10 a to jen za hezkou grafiku a zvuky, z hretelnostni a hlavne obsahovy stranky je to odpad
chapu ze vyvoj je nakladny ale vse ma sve hranice napr. i herni mechanizmy a nacriptovana AI v hrach z dob krale klacka na nevykonnych strojich byla o nekolik urovni vys nez to co je videt za posledni roky ve vetsine her ..ale hlavne ze to ma peknou grafiku
Co se týká UI, je pravda, že v BF je to tragédie. O tom žádná. Na druhou stranu, tahle hra je o Multiplayeru a single tam dali nejspíš kvůli tomu, aby se neřeklo. I dle EA je to hlavně o vyzkoušení zbraní a herního stylu.
"byla o nekolik urovni vys nez to co je videt za posledni roky ve vetsine her"
kdyz uz se chlubi vsim moznym vc. historickych bitev tak by se meli drzet historie z nasi dimenze a ne ze tam nacpou uplne nesmysly a historicke nerealie
Osobně to vidím tak, že BF5 se celkem povedl, hra je jiná než předešlé díly (kdo je opravdu hrál, tak ten rozdíl pozná okamžitě - ať se jedná o rychlost pohybu, mechaniku+fyziku vozidel/letadel (u těch obzvlášť) nebo způsob pohybu infantry po mapách. Jinými slovy nejsou to jen nové mapy do staré hry, ale hra nová, kterou je třeba se naučit.
Co se týká map, tak to je bohužel daň za krásu a do značné míry i komplexitu hry. Pamatuju se, jak kdysi komunita vytvářela vlastní mapy (i mody) pro BF2 (a trochu mi to chybí), zejména Rodolfovy kousky Stalingrad a Berlín. Chtěl jsem ale hlavně říct, že problém custom map bylo vyvážení. Bylo velmi relativně lehké udělat novou a zajímavou mapu v editoru, ale zatraceně těžké vytvořit mapu tak, aby byla dobře hratelná za obě strany. Že to je oříšek, dokazuje samo DICE, které nezvládlo převést Karkand a Wake do BF3 tak, aby to útočící tým neměl dětsky jednoduché.
A abych navázal, problém s nedostatkem map je pro BF sérii typický, jednoduše to trvá, a proto v poslední době vycházejí další mapy na pokračování. (upřímně, ono to tak bylo už u BF1942, tak BF2, kde další mapy vycházely jako datadisky). Jediná výhoda u BF5 je, že by tyto mapy měly být zdarma.
Mě daleko víc vadí jiná věc, že spousta hráčů nehraje v týmu a pokud si člověk nenajde "komunitu" se kterou bude dlouhodobě hrát, nemá v této hře šanci si ji pořádně užít a ani přispět týmu k vítězství.
Nicméně BF2 je stále nepřekonán (i přes dnes už zastaralou grafiku), jednoduše tehdy přesně vystihli mix složitosti a jednoduchosti hry, týmové spolupráce a hlavně je třeba říct, že většina geniálních a fenomenálních map z BF je právě z BF2.
Třeba ale letadla se svou setrvačností mi připadnou trochu realističnější, než to co bylo v minulých dílech.
A pokud bych si měl postěžovat, tak daleko více mi vadí to, že BF5 je (zatím) hodně orientovaný na campery, lidičky poschovávaní po barácích se sniperkama nebo kulometama (u těch je, pravda, třeba MG34 v jiném režimu nepoužitelný - než si člověk lehne, už je mrtvej), takže aktivní hráči se střetávají ne s obranou, ale zalezlými kempiči. Což umocňuje slabé nastavení explozivních zbraní, granáty mají malou účinnost a explodují za dlouhou dobu, pancéřovky nezabijí vojáka a dokonce ani na jednu ránu nevybourají díru do baráku. Spawnování před hlavně čekajících nepřátel, to je taky evergreen.
Ale to vše je řešitelné, v předchozích dílech se zbraně dovažovaly taky.
Kromě toho jsou tam bugy (zejména nahrávání map při přechodu z jednoho kola do druhého), ale to předpokládám taky vyřeší.
Nicméně hra jako taková víceméně funguje, problém je, že EA/DICE (opět) nezvládly uvést hru bez zásadních chyb a nedodělků.
Já se koukám podobně na Battlefielda. Historické reálie / nereálie neřeším. Baví mě hratelnost, styl hry a audiovizuální stránka hry.
Válečná zóna je zpracovaná hezky, léčení v rámci squadu a mediky v rámci celého týmu mi přijde taky fajn a fakt neřeším, jestli v roce 1941 existovalo to které vozidlo nebo nějaká zbraň.
Je fakt, že kdyby se v EA nad těmi historickými skutečnostmi zamysleli, zpracovali je věrněji a neřešili genderovou / rasovou vyváženost, ušetřili by si spoustu trápení.
Mě tyhle věci ale nijak netíží. Mulťák mě prostě bavil, hra se mi líbí a recenze se zakládá na mých subjektivních dojmech a pocitech.
nicméně BFV jsem nehrál a PUBG je jeden velkej bug, tak nemužu soudit..
Prostě a jednoduše jsem hru zahrál, War stories mě kvůli chybkám trochu zklamaly, zato Multiplayer jsem si pěkných pár dní pořádně užíval. A čím déle jsem to hrál, tím víc mě to bavilo.
Ad herní doba War stories. Jak jsem psal, mám rád stealth, takže jsem se snažil jít na to spíš potichu a pomalu jsem hru poznával - nejdříve jsem pařil singly. Samozřejmě, že kdybych to rushnul a všechno vystřílel (což vzhledem k autohealu není zase takový problém) měl bych to nejspíš dohrané rychleji. Poslední epizoda, kterou jsem proběhl během noci, byla opravdu vyřízena během hodinky a půl a přišla mi nejkratší.
Například během mise se Solveig, kdy jsem šel osvobodit partyzánku do pevnosti, jsem si mapoval nepřátele a postupoval pomalu a potichu, takže se delší herní doba, myslím, pochopit dá.
Jinak vzhledem k tomu, že to je u publika hra podobně kontroverzní, jako Fallout 76 (což je proti BFV opravdu průšvih), tak celkem počítám s tím, že mě čtenáři "vyflejmují" podobně, jako Lucku Jiříkovou
https://www.youtube.com/watch?v=W2OWhp4WwQ4&feature=youtu.be&list=WL
to je teda odpad..
BFV mi zatím přijde jako early access a počkám si, až bude kompletní, opravený (snad) a za rozumnější peníz
Autor by si měl dát pořádnou facku aby se probudil
Otázka je, jestli vývojáři z DICE pod EA neztratili pro jejich dílo nadšení a invenci a zda vůbec mají ještě ambice něco osobitého vytvořit, anebo jen plní, co se očekává (jak na mě poslední BF působí).
tynyt - nemáte místo ve squadu ?
Mrzí mně poslední patch, protože já jsem prostě arkádovej letec a letadla mi tim totálně zku*vili. S JU-88 jsem neměl problém zalétat 100-1, teď člověk přeletí 2x mapu, než mu vůbec dojede cd na bombách
Co se supporta týká, KE7 je jediná zbraň na běhání, jinak vše ostatní vyžaduje zalehnout.
Letadla jsem zprvu zavrhnul, ale teď mě začínají bavit. Důležité je hrát s někým ve dvojici (buď druhé letadlo, nebo zakempit v AA u nějaké vlajky) Zadní gunneři jsou většinou k ničemu.
Jinak používám MP40, ale nadšenej z ní nejsem. Má větší dmg ale pomalejší rate of fire. Takže se to tak nějak vyruší. U assaulta výše zmíněnýho Turnera. Má pro mně strašně příjemný recoil. Je to v podstatě to samé, jako M1A1 Carbine, ale mnohem příjemněji se mi s ní střílí. Známý si zas nemůže vynachválit Carbine, btw. finalista mistrovství PUBG...
Kulomety do ruky... no funguju s Lewisem kvůli zásobníku a přesnosti. Recoil se dá ukočírovat i ve stoje. V lehu (zapřený) maximálně přesný. Chvíli jsem čachroval s FG-42 a to má naprosto boží fire rate a prostupnost materiálem, ale zásobník jen na 20 nábojů a po každym killu to chce přebít. Navíc to není přesné ani na dvounožce po max upgradu na přesnost. Zbraň ideální na malé mapy s gunplayem podobným dvouhlavňovce s tou mám taky už pár killů. Vrátil jsem se zpět k Lewisu a na větší mapy používám VGO.
VGO je boží, ale musí se s nim jedině kempit, nebo chodit v grupě a předvídat. S timhle kanónem už se nedá ve stoje ani zamířit.
Já právě nejprve lítal a že se dá chodit dole po tý špinavý zemi jsem zjistil až po delší době
Němci jsou vyzívaní, mohou nasadit lepší klapky i tříštivý střely najednou, což je dobrý proti všemu, Stuka vydrží nesmysl, JU pořád unese spoustu bomb, ale bohužel se pilot většinu času škrábe na zadku, protože bežej cooldowny.
Tak doufejme, ze to pro EA bude poradna financni rana, aby si tyhle propagandisticky kraviny napriste odpustila...