Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Battlefield V – Make war, not love
Battlefield V – Make war, not love
autor: Jan Preclík , publikováno 6.12.2018
Battlefield V – Make war, not love

Po dvou letech nám EA opět zpříjemní prožití vánočních svátků novým dílem válečné multiplayerové akce, tentokrát z období druhé světové války. Poslední patch zlepšující výkon v ray tracingu potěšil hlavně majitele nových Nvidíí, ale i na ostatní čeká nový příběh v kampani. Přináší ale kromě revolučního ray tracingu také perfektní hratelnost?


Neměl jsem možnost otestovat hru se zapnutým ray tracingem, moje stařičká 1080 Ti bohužel tuto technologii nepodporuje, ale i tak musím říct, že zpracování prostředí, ve kterém se hra odehrává, je prostě dechberoucí. Ať už jste na misi libyjském Tobruku, norských horách nebo v malebné francouzské podzimní krajině, z grafiky vám jednoduše spadne čelist. A jakmile se vám nad hlavou začnou prohánět hořící letadla a vzduchem létat projektily artilérií zanechávající ohnivé stopy, s úžasem budete zírat na to, jak barevná válka může být. Alespoň ve své počáteční fázi.

Battlefield V – Make war, not love

I během krutých bojů vás ale kombinace grafiky a fyziky ve hře překvapí. Skrýváte se s týmem v kostele, kterému najednou tank odpálí střechu, a vy máte nad hlavou najednou širé nebe. Nebo kempujete se sniperkou v budově, ze které je po sérii dobře mířených výstřelů torzo bez obvodových stěn a při troše štěstí se vám podaří seběhnout schody, než ztratíte pevnou zem pod nohama.

Všude kolem vás se prostě po celou dobu bitvy něco děje. Sypou se zdi, létají projektily, na každém kroku škemrají o pomoc bolestmi se svíjející členové vašeho pluku. Peklo války je všude kolem vás a vy se kolikrát s obličejem zabořeným v bahně snažíte vymyslet, za jakým rohem, kopcem, nebo v jakém zákopu je vůbec největší šance na přežití. Smrt číhá všude kolem vás a imerzivní, vizuálně realistické zpracování, nutí vaše podvědomí věřit všemu, co se na obrazovce odehrává.

Battlefield V – Make war, not love

A v tomhle je právě ta síla letošního Battlefieldu. Díky technologickým pokrokům nevypadaly válečné bitvy v druhé světové válce nikdy skutečněji. Skvělá optimalizace enginu navíc i při nejnáročnějším nastavení zajišťuje i slušné FPS. Testoval jsem hru na sestavě s i7-7700k a GeForce 1080 Ti. Při plných detailech a rozlišení 1440p jsem byl na slušných 70–90 fps. Ze zvědavosti jsem BF nainstaloval i na starší notebook s i7@3,6 GHz a Geforce GTX 770m 3 GB VRAM a byl jsem opravdu překvapený. Hra sice jela na nízké detaily, i při nich ale vypadala velmi slušně a snímková frekvence neklesla pod 45.

Menším trnem v oku pro majitele karet Nvidia nových generací je technologie ray tracing, která v prvních týdnech vydání měla mizernou optimalizaci, kvůli níž se hra v některých lokacích i na 2080 Ti propadala pod 40 FPS. To by se ale mělo s posledním patchem změnit. Dle tiskové zprávy by měla hra s novým patchem dosahovat následujících výsledků:

  • GeForce RTX 2080 Ti – uživatelé dosáhnou stabilních 60+ FPS s rozlišením 1440p a vykreslováním v reálném čase nastaveným na Ultra
  • GeForce RTX 2080 – stabilních 60+ FPS s rozlišením 1440p a ray-tracingem nastaveným na Medium
  • GeForce RTX 2070 – stabilních 60+ FPS s rozlišením 1080p a ray-tracingem nastaveným na Medium

Kompletní optimalizace obnáší:

  • Vylepšení stability hry se zapnutým ray-tracingem
  • Vylepšení výkonu několika komponent stojících za implementací ray-tracingu
  • Vylepšení výkonu ray-tracingu v prostředí s listy a vegetací
  • Využití vyrovnávací paměti tam, kde to lze, pro zvýšení celkové kvality ray-tracingu
  • Byla odstraněna nepoužívaná geometrie ze scén
  • Bylo opraveno nastavení kvality ray-tracingu Medium, které dříve vykazovalo chyby



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
44 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 8.4Kč
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.