Co nám vlastně Apple dal a co nám vzal?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Co nám vlastně Apple dal a co nám vzal?

Co nám vlastně Apple dal a co nám vzal? | Kapitola 6

Michal Rybka

Michal Rybka

10. 11. 2018 03:00 32

Seznam kapitol

1. Kdysi býval jiný 2. Další krok 3. Nemáte na výběr 4. Uzavřený a stále dražší 5. Pomíjivý software 6. Přes čáru

S produkty Apple mám kříž. Někdo mě označuje za jablíčkáře, jiný zase za applefoba – ale pravda je složitější, stejně jako jsou složitější dějiny Apple. S tím, jak se rozvíjel a měnilo se jeho vedení, se měnila i jeho filozofie. Ve skutečnosti se tak díváme na několik různých firem v jedné. Některé z nichž jsou mi bližší a jiné zase vzdálenější.

Reklama

Jsou věci, které nám Apple dal: Eleganci, jednoduchost ovládání, estetiku, design. Nevzhledné plastové bloky nahradily téměř umělecké předměty, které vypadají stejně luxusně, jako špičkové hodinky. V této estetizaci je zásadní plus, tedy alespoň pro lidi, kteří to z nějakých důvodů vyžadují. Designéři Apple vyvinuli tlak na technology, kteří vyrábí technologie tak, aby byly nejen funkční, ale i hezké. Preciznost výroby je také někde jinde – stačí srovnat podobu dnešních iPhonů například s inteligentními telefony Nokia kolem roku 2000: Tehdy nikomu nevadilo, že to nebylo pěkné, blbě se to drželo a vrzalo to. Dnes jsme díky Apple někde úplně jinde.

U dalších změn si ale nejsem jist, podle mě jsme už překročili optimum, které bylo někde u iPhonů 6s, tedy před redukcí portů, u klávesnic někdo považuje za nejlepší Apple Extended Keyboard II, mně se líbila ještě štíhlá hliníková Apple Keyboard A1243. Ty nové se sníženým chodem kláves jsou ale už za hranou, mají příliš nízký stisk.

By Ashley Pomeroy - Own work, CC BY-SA 4.0, Link
i Zdroj: PCTuning.cz
By Ashley Pomeroy - Own work, CC BY-SA 4.0, Link

>

Z mého hlediska už Apple přešel optimum mezi designem a praktičností – a stále více míří k designu. Rovněž tak jsme minuli optimum mezi cenou a užitnou hodnotou – a cenově se posunuje mezi luxusní zboží. Je hrozně hezké, že ve svých reklamách ukazuje mladé, akční a kreativní lidi, ale znám jen málo mladých umělců, kteří vysází padesát litrů za tablet a další tři a půl za tužku. Musíte tvrdě vydělávat, aby se vám tato investice vyplatila – a když si na tomhle kombu malujete, dokazujete sobě i ostatním, že jste úspěšní. Hodně úspěšní.

Mění se Apple v prémiový lifestylový brand, jako byl třeba Vertu? Dost možná. Do doby, kdy ale najdou dost zájemců, ale nastoupený směr měnit nebudou.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama