Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Doba bateriová: vše na baterky; příliš brzy a příliš bezhlavě
Doba bateriová: vše na baterky; příliš brzy a příliš bezhlavě
autor: Michal Rybka , publikováno 3.11.2018
Doba bateriová: vše na baterky; příliš brzy a  příliš bezhlavě

V neutuchající snaze být moderní a ekologičtí se chováme dost neefektivně a neekologicky. Povšimli jste si třeba, jak roste počet baterií, které používáte? Zatímco se radujeme nad vzestupem elektromobility a snižováním uhlíkové stopy, není výroba baterií moc ekologická – a těžba coltanu pomohla v Kongu zasponzorovat už několik místních válek.


Spousta z věcí, ze kterých si utahuji, dává smysl – nebo přesněji řečeno bude dávat smysl ve chvíli, kdy technologie dozrají. Laptopy na alkalické baterie, které se dělaly v 80. letech, stály úplně za prd. Amstrad PPC 512 jel asi tak hodinu na 10 alkalických buřtů s tím, že na konci té hodiny nikdo nevěděl, jestli baterky ještě dokážou roztočit floppy mechaniku a uložit rozdělanou práci. Vlastnil jsem ultraportable dvaosmšestku Bicom, která jela na 6 AA článků – a věřte mi, objevil dostatečně výkonné NiMH baterie, které u toho dokázaly roztočit harddisk, bylo pracné a nákladné – a stejně ta věc neměla ani podsvícenou obrazovku. Byly to hezké demonstrátory, ale strašně na prd počítače.

Celý koncept použitelných počítačů čekal na to, až se objeví Li-ion baterie, které – přes všechna výše jmenovaná omezení – jsou dost spolehlivé a výkonné, aby i počítače a další zařízení byly dostatečně spolehlivé a výkonné. Ale tato technologie je u opravdu velkých baterií drahá, složitá na používání a není až tak bezpečná, jak se přesvědčil nešťastný majitel Tesly, který v ní uhořel. Chce to něco lepšího.

Pokud se má prosadit elektromobilita, autonomní baterie pro domácnost, levné solární panely, které bude mít každý na střeše a díky kombinaci těchto technologií získá jistou energetickou soběstačnost, potřebujeme jiné baterie. Lepší baterie. Než abychom se snažili naškálovat výrobu současné generace baterií se všemi jejich nevýhodami, je lepší vrazit peníze do výzkumu a přijít s něčím lepším a novějším.

 Doba bateriová: vše na baterky; příliš brzy a  příliš bezhlavě

Místo toho, aby se dotoval bezhlavý rozvoj elektromobility bez uvažování o tom, zda to ustojí sítě, zda bude kde auta dobít, zda budou jasné standardy dobíječek, místo dotací bez nějakého plánu, jak vybudovat infrastrukturu – místo toho by se měl dotovat vývoj nových a lepších baterií. Elektromobily jsou fajn, ale bez jasného plánu, jak na to jít, je nelze masově cpát do stávající infrastruktury.  Musíme mít vyzrálé technologie a rozumný plán. S panikou a nekoncepčními dotacemi se místo revoluce v dopravě dopracujeme pouze k další verzi solárního fiaska.



Tagy: baterie  tesla  li-ion  elektřina  grafen  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
3.11.2018 07:48:10   78.102.88.xxx 3954
Je to marné, mezinárodní zločinecká organizace Evropská Unie minulý měsíc de-facto zlikvidovala benzínovou a naftovou trakci k roku 2030 a jezdit na elektřinu a tím ničit planetu a elektrizační soustavu budete ať chcete nebo nechcete Výpalné 1 000 000 000 000 Kč za soláry proti tomu bude směšně nízké, elektromobilita bude o dva řády větší průšvih, zaplatí to nikdo jiný než daňoví poplatníci.
3.11.2018 18:35:12   188.167.255.xxx 1213
ono do roku 2030 nebude možne predávať nove auta na čisto spaľovací systém .Hybrid myslím je možne predávať aj po rokou 2030. Vývoj je na batériách hlavne na ich recykláciu . Ono sa to zdá unáhlene ale u nás nikdy nebol taky teplý september aj október . Na slovensku sa možno bude dat siať 2 krát ročne ale co taka Afrika? Jednoducho brzdu treba zatiahnuť možno je už aj neskoro
3.11.2018 22:19:02   46.135.21.xxx 1211
Nebude možné prodávat ani hybridy, hybrid má emise o něco nižší, ale pořád vyšší než limity po roce 2030
Co se týká teplot, tak existují písemné záznamy o teplotách vyšších než dnes 500 let před průmyslovou revolucí
3.11.2018 23:11:37   212.47.227.xxx 45
Docela bych pochopil, kdybys uvedl rozbor tkáně, nebo sedimentu, ale písemné záznamy z 14. století? Jo ty mluví o prazvláštních atmosférických jevech, mimo jiné.
4.11.2018 06:19:16   46.135.21.xxx 120
Máme záznamy o pěstování zemědělských plodin dnes rostoucích pouze v jižních zemích, o obydlených místech dnes pokrytých ledovcem, o tom že některé zimy vůbec nebyl sníh, o kolonizaci Grónska, atd.
4.11.2018 21:46:34   188.167.255.xxx 22
lenže to ze si to človek pamätá za svoj krátky život niečo nasvedčuje !!! ANO nejaké cykli na planete fungujú ale toto stým ozaj nič nemá
5.11.2018 05:33:13   78.102.88.xxx 41
Nenasvědčuje to nic, lidský život je z hlediska změn na planetě příliš krátký.
5.11.2018 18:09:25   185.104.120.xxx 14
No a s tím se podívej, co člověk zbudoval např. v Abú Zabí, nebo japonských metropolích (jediná supersopka z toho udělá půlhodinku). Takže se bavme o utopii denně nastolené. Každá sebemenší změna podobné domečky z karet rozloží, jsou na podmínky stále citlivější - lidi přirozeně chtějí záruku budoucnosti, jinak nebudou budovat (přes všechny nesmysly). Otázka může znít takhle, nebylo by pozdě ve chvíli, kdyby se antropomorfní vliv na celoplanetární klima nade vší pochybnost prokázal? Není to v zájmu prevence, zachování ustáleného pořádku? Jsi například připraven na masovou migraci způsobenou změnou klimatu, ať už její příčinou bude cokoli?
5.11.2018 18:14:56   185.34.33.xxx 00
antropogenní, jistěže
5.11.2018 19:24:29   62.210.157.xxx 00
Jinak se ještě zeptám takhle. Kdybys vzal skutečně v potaz, kde žijeme, nečekala by nás v zájmu zachování druhu nepoznaná diktarura?
5.11.2018 21:05:54   78.102.88.xxx 00
Spekulace co by kdyby mě nezajímají. Vliv kosmických těles na zemské klima představuje řádově 1 Zeta-Watt-Hodin ročně, antropogenní vliv je proti tomu prdlačka.
5.11.2018 22:43:50   192.42.116.xxx 00
Jistě se tady shondem, že je to marginální, vzhledem k eventualitám, které se postaraly o známá hromadná vymírání.
4.11.2018 05:57:58   84.245.121.xxx 241
Prdel je v tom že Nemci chcu odstaviť aj svojich 27 atomovich elektrarni. Fakt netušim odkial chcu čerpať energiu, spalovanim Ruskeho plynu?
Za tych par rokov som sa stretol zo zopar zaujimavimi patentmi na vyrobu baterii, ako vždy zlahla po nich zem.
4.11.2018 06:20:37   46.135.21.xxx 141
Bingo, vítězem se stává Ruský plyn a dovoz (!) dřevní hmoty z Kanady.
4.11.2018 08:50:36   213.226.209.xxx 73
A kdyz se ho na to ptali ze realne dosahli jen na 5% tak odpovedel ze zakon to takto dovoluje pocitat jo to jsou ty obnovitelne zdroje a eko terror ktery ma v realu horsi dopady
4.11.2018 09:01:13   84.245.121.xxx 84
Sranda je aj to že EU nevyraba žiadne baterie, vše sa dovaža s Azie. Chceme prejsť na baterky do všetkeho, ale nevyrabane žiadne baterky a neže nemame dostatok elektrarni ale ani siete na prenos takeho to množstva energie. Neviem že by mi niečo uniklo o novom druhu vyroby či dodavky elektriky.
5.11.2018 05:30:35   78.102.88.xxx 111
Zločinci v EU si myslí, že o fyzikálních zákonech lze hlasovat tak jako o politických Po tom co zločinci odhlasovali snížení emisí automobilů CO2 o 35 %, bude hlasování o přetížení elektrizační soustavy na dvojnásobek hračka, prostě elektrárny, transformátory a vedení to dostanou befelem.
4.11.2018 12:35:27   82.113.54.xxx 127
Žijeme v malé době ledové. Oteplování je návrat k normálu. A máme na to opravdu nulový vliv. Doporučuji prostudovat tento graf https://www.cornwallalliance.org/images/Screen_shot_2012-12-10_at_1.12_.46_PM_.png, na kterém je krásně vidět, že CO2 roste poté, co stoupne teplota, nikoli naopak, jak se nám snaží ekoteroristi vsugerovat.
4.11.2018 13:15:10   213.226.209.xxx 48
uz i v tom grafu jsou nesrovnalosti a ne vzdy je tam prima souvislost Teplota/CO2 ale zjevne to vypada na dalsi faktory ovlivnujici rust teploty i koncentrace CO2
tohle je jen jedna z mnoha povrchnich lobistickych teorii ktere jdou vylozit ruznymi zpusoby bez exaktnich dat jsou to stale "spekulace" vzdy je nejaka akce a reakce na grafu vidim uz jen vysledek nejakeho procesu ale co mu predchazelo netusime ?

ale v pritomnosti mame pomerne presne udaje ktere nejsou plus minus autobus i z nedavne minulosti ktere jasne dokazuji ze lidska cinnost ma jasny negativni dopad ;)
4.11.2018 17:49:13   89.102.234.xxx 165
Jak najednou každá ekomrdka vidí nesrovnalosti v datech. Zato o hokejkovém grafu se nediskutovalo, bylo třeba okamžitě jednat a když se provalilo že je to z prstu vycucaná lež tak to najednou byl jeden chybný graf ale boj je třeba zachovat. A jediná data která ekozmrdi prezentují je že se zvyšuje teplota. Což jest důkazem pro všechny ty jejich bludy.

A že bylo dříve i tepleji, to byla anomálie. Stadardem je to, do čecho se ekoterorista narodil. Protože to tak bylo za jeho mládí, musí to tak zůstat navěky.

O tom zda růst teploty ńásleduje za zvýšením CO2 v obzduší nebo je tomu naopak je zakázáno diskutovat. Kdo si dovolí pomyslet na to že právě růstem teploty je způsoben nárůst CO2 v ovzduší je umlčen tím že nechápe problematiku a nemá cenu s ním diskutovat.

A jak shrnuje poslední věta ekobuzny nademnou - historická data se nám nehodí, takže ta jsou nepodložená, ale poslední desetiletí potvrzují naše kydy.

Důkazů je samozřejmě spousta, kdo chce tak je vidí, není třeba o tom diskutovat a dávát odkazy na věrtohodné studie. Protože to že způsobujeme globální oteplování je věc kterou každý rozumný člověk chápe a není třeba dokazovat.

Stejně jako nebylo ve středověku třeba dokazovat že země je placatá a ne kulatá. Protože kdyby byla kulatá vytekla by všechna voda do vesmíru a lidé kteří by nebyly na vrcholu té koule by logicky museli spadnout taktéž do vesmíru. Takže jako nebylo třeba disutovat o placatosti není třeba diskutovat o oteplení způsobeném lidmi, každý jen trochu inteligentní člověk chápal/chápe že jinak to být logicky ani nemůže...
4.11.2018 18:47:47   213.226.209.xxx 61
hlavne klid a nohy v teple ;)
to ze nejaci mamlasove budou tvrdit ze lidstvo ma nulovy vliv na zaklade odhadnutych zaveru bez znalosti pricin neznamena ze to tak je
to je pak presne jako tvrzeni ze zeme je placka proste nemame presna fakta ani mit nemuze ale vime ze to tak bylo pred xxx stovkami tisic let ;)

btw nepopiram teorie ani jednoho tabora ale taky nepopiram ocividny fakt ze proste vliv na tu maticku zemi mame ;) kdyz se tu schazi nazorove vyhranene skupiny tak je to vzdy spatne ;) (to ze nemame zadny vliv si muze myslet jen totalni ignorant a zaslepenec)

je az usmevne ze ruzne zajmove skupiny objednavaji studie s ruznymi zavery a pak se tu najdou taci kteri jednomu nebo druhemu bezmezne veri ;)
5.11.2018 08:26:50   195.212.58.xxx 10
Az na taku drobnost, ze v tom grafe vsade najprv rastie CO2, az potom teplota Ak sa chces ohanat grafmi na podporu tvojich trdeni, aspon si vyber taky, co ich nevyvracia Navrat do normalu? Jo tak preto su oceany prekyslene a nezvladaju uz uskladnovat CO2? Lebo je normalne, ze oceany su bez zivota?
5.11.2018 08:56:27   213.226.209.xxx 00
ten graf ma obracenou logiku v levo je soucasnost v pravo minulost ...ale rozhodne kdyz pominu ze ty vysledky jsou hruby odhad tak i tak jsou tam nesrovnalosti ...
9.11.2018 08:16:16   62.200.229.xxx 00
Ze je obrateny som si tiez vsimol. Schvalne som si to aj tak pozrel. Staci si zrkadlovo otocit a prelozit zvisle priamky cez minima CO2. Staci na to mspaint.
Je jedno dve obdobia, kde teplota rastie pred CO2. Podla mna je to aj tak irelevantne, pretoze tieto dve veliciny su zjavne previazane a jedna ovplyvnuje druhu.
3.11.2018 07:59:15   81.19.10.xxx 5213
„Ale tato technologie je u opravdu velkých baterií drahá, složitá na používání a není až tak bezpečná, jak se přesvědčil nešťastný majitel Tesly, který v ní uhořel. Chce to něco lepšího.“

Třebá… nějakou technologii, kde bychom do auta nalívali extrémně hořlavou látku a auto by si energii na pohon bralo z jejího spalování? Ale nemůže se stat, že v tom třeba při nehodě taky někdo uhoří?
4.11.2018 16:29:11   62.245.97.xxx 46
o uhoreni po bouracce spalovaciho auta jsem necetl uz hodne dlouho, navic nafta proste nehori bez tlaku, takze je vvelice bezpecna. horici tesly jsou na dennim poradku.
3.11.2018 08:16:15   185.47.220.xxx 2527
Cituji: "EU se nově podařilo vyřešit další neproblém ve formě zákazu jednorázových plastů, kterými sice světové oceány zamořuje převážně Afrika a Asie – ale co už"

Představa našince, že když hodí petku do žlutého konťáku na sídlišti tak nezamoří planetu je NAIVNÍ. Skoro 2/3 plastových odpadů z EU šly ještě donedávna na zpracování do Číny, asi 15% šlo do jihovýchodní Asie.
Jinými slovy, naše konťáky jsou začátek řetězce, který nemáme celý pod kontrolou; "vše" končí v jiných zemích. A i naše plasty plují oceány.
Ale hlavní očividně je, že máme důvod si zase na EU zanadávat.
4.11.2018 06:06:51   84.245.121.xxx 82
Hlavnym problemom je že je nas 9 miliard, cca pred sto rokmi nas bola 1 miliarda. Druhy problem je konzument, par rokov dozadu sa hovorilo že 20 činanov vyprodukuju tolko znečistenia ako 1 američan. Dnes už aj činania pokročili. o 20 rokov nas bude 15 miliard, ale naša zem stale dokaže zvladnuť len 6 miliard ludi...
Dnes je nas tolko že by nam trebalo 9 zemi lenže ta nieje nafukovacia.
4.11.2018 10:23:27   185.47.220.xxx 32
To možná ano, ale tady byl problém v tom, že v EU je práce drahá a proto se "recykluje" mimo, tam kde je levnější pracovní síla. Asie, Indonésie. My tu krásně vše roztřídíme a potom to někdo pošle do moře.
4.11.2018 18:01:30   89.102.234.xxx 21
Ta mladická naivita, nebo stařecká demence?

Když už máš v EU vytřízené plasty, tak se rozhodně po dopravě do číny nevyplatí je sypat do moře. Není to o moc ekologičtější(žvlášť v Číně si nedělám iluze) ale pokud je proženeš komínem ,alespoň z toho je energie.

Ta špína které se hrozíme jak v moři pluje ostrov plastů atp. To je prostě obyčejné odpadové hospodářství nejen Asie a Afriky ale z větší části i Jižní a Střední Ameriky. Místo na skládku se to vyveze do moře.
Jednoduché a levné...
4.11.2018 10:28:47   185.47.220.xxx 44
A ještě doplním pro trdla co mínusují ... ve středozemním moři plave přes 25 tis. tun plastů. Ty nám sem dovezli Asiati???
4.11.2018 18:09:47   89.102.234.xxx 82
No ještě v půlce minulého století i "vyspělé" evropské země běžně vyváželi odpad do moře.

A ještě doplním pro přemoudřelá trdla - ono je středozemní moře obklopeno pouze Evropou?

A kde myslíš že se sype odpad do moře spíš - např. v Libyi kde je dnes v podstatě bezvládí nebo třeba ve Španělsku?

A je zaručeno že když někdo do moře nacpal 25 tis. tun odpadu že to bylo rovnoměrně rozložené mezi všechny země obklopující Středozemní moře?

Ale chápu že říct že dnes to tam sype zejména Afrika by byl asi rasismus. A žes Afriku nezmínil když na asiaty si nezapomněl. Ono by to tak hezky nevyznělo co, Zatímco když napíšeš do středozemního može to asi navezli asiati tak jednoduší jedinci ti to zbaští i s navijákem - to je jasnej nesmysl, museli jsme to být my.
4.11.2018 18:50:32   213.226.209.xxx 30
kdyby jen klasicky odpad ale i primoske oblati vyspele zapadni EU pomalu nevedi co je to cisticka odpadnich vod a vse pousteji do more ;)
5.11.2018 07:03:35   185.47.220.xxx 00
Ano.
A další věc je, že jsou to naše technologie, naše výrobky, které nyní plují mořem. Ten odpad je naším produktem buď přímo či nepřímo.
10.11.2018 13:19:11   89.102.234.xxx 00
K tomu nepřímo. Ty tedy tvrdíš že ten kdo vynalezl nůž má vlastně na rukou krev každého nožem zavražděného člověka? Ten kdo vynalezl smyčku je zopovědný za každého oběšence? Jako vážně?

Doufám že chodíš ještě na první stupěň a seš jen malej nedorostlej troubelín. Pokud ne, tak pevně věřím že se s tím léčíš.
3.11.2018 08:47:00   78.108.97.xxx 251
Kéž se té fúzní energetiky v praxi dožiji. Nedovedu si představit větší pokrok, kam se hrabe přistání na měsíci.
3.11.2018 09:06:29   62.24.87.xxx 2641
Kdyby ses Michale o to téma trochu zajímal ze všech stran, ne jen z té negativní stránky, zjistil bys, že použitá fota s červenou Teslou u roidinného domu mají jednu zvláštnost. A to, že došky jsou solární panely a tak je efektivně celá plocha střechy použita k získávání energie a je to tedy výkonnější a nevypadá to hnusně, jako když na klasickou střechu namontuješ pár hnusných panelů. viz zde https://www.tesla.com/solarroof?redirect=no

K tomu Panasonic má uvést nový revoluční typ baterií celkem brzo, jestli se nepletu. O to co skrz auta na baterie jde je to, že spalovací motory i přes různá nová EURA jsou pořád hnus tím, co z výfuku za částice vychází. A jako každá technologie, ze začátku to prostě není dokonalé. Ale je to jako bys chtěl, aby nebyly první typy notebooků prodávány, protože vydržely pár minut. Nebo aby se neprodávaly první cihlové mobily, protože jsou strašně velké a skoro pořád bez signálu. Atd. Prostě zdokonalení technologie se musí zaplatit z nějakých peněz. A pokud má konečný výsledek smysl (energeticky soběstačné domy skrz zmíněné došky, nabije ti to i auto, budou zdokonalené baterie a hlavně se nebude do vzduchu dostávat tolik sraček), tak se prvotní nedokonalosti musí přetrpět. A jako bonus bude menší rozvážka demokracie do zemí, které jsou bohaté na ropu.
3.11.2018 11:39:30   85.163.24.xxx 3213
Revolucni baterie pro me bude az to bude mit 50% ceny, 200-300% kapacity proti li-ion a 10k cyklu a pujde to recyklovat. Pak to muze mit nejaky smysl, ovsem nez se zacne masove jezdit na elektriku, bude potreba postavit par novejch bloku a kompletne predelat distribucni site.. coz nevidim moc realne, navic diky extremnimu rustu poptavky, dojde k cemu ? k extremnimu rustu ceny el. a jelikoz statu zacne padat prijem z benzinovy dane, udela co ? napali dan na elektriku ;) A splacou vsichni i ti co zadny auto ani nemaji ;)
3.11.2018 11:58:10   95.103.18.xxx 186
Ta cela plocha nieje efektivne pouzita k ziskavniu energie. To by musela byt cela smerovana na juh a aj pod spravnym uhlom a aj tak by ta efektivita bola nizka.
Nemyslim si, ze energeticky sebestacne domy su ciel. To nieje efektivne riesenie.Tie dosky niesu ten spravny prostriedok.
3.11.2018 16:02:08   51.15.205.xxx 84
Z druhé strany je do jisté míry moc fajn, že dotace do dnešního dne zařidily nabídku elektromobilů, prosadily je proti vůli pouze zisk zohledňujících hegemonů automobilového průmyslu (EV1). Že tak prostě jen došlo k naškálování produkce stávající technologie, která využívá pochybné zdroje, ale není zrovna cesta ven. Je to cesta do ho*en.
3.11.2018 16:14:08   185.220.101.xxx 91
Prostě si musíš klást otázku jestli jednostranné zvýhodnění elektromobility nezajistí producentům spíše pohodlnou budoucnost, než participování na vývoji. Taky můžeme říci, že pokročilejší technologii úložišť už jsme bez podpory poplatníka mohli mít - za dalších ideálních okolností. Celá oblast je pokřivená tak, že to v důsledku může vývoji technologie celkově spíše uškodit.
3.11.2018 16:28:08   109.105.39.xxx 04
Thx cpt. obvious. https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/45935?start=4

BTW, https://ekonomika.idnes.cz/solarcity-musk-tesla-solarni-tasky-d6l-/eko-zahranicni.aspx?c=A180925_130150_eko-zahranicni_are
3.11.2018 22:23:18   46.135.21.xxx 211
Revoluční baterie se uvádějí konstantně 5x do roka už asi 20 let, ale v prodejní síti je z nich vždycky kulové
4.11.2018 10:52:27   78.99.2.xxx 90
Solárny panel na aute je len marketing. Z 1m2 získaš do 250 Wp, za ideálnych podmienok - deň, slnečné počasie, natočenie panela k slnku, okolitá teplota do 25°C. Aj vtedy by si potreboval mať strechu na aute velkú ako rodiný dom, aby si z toho niečo mal.
4.11.2018 13:02:31   213.226.209.xxx 61
solarni panel na aute ma smysl ne pro jizdu ale pro lidi co moc nejezdi ale tam to taky postrada smysl protoze kdyz nejedou tak mohou dobijet ze site
4.11.2018 12:44:33   82.113.54.xxx 121
Kdyby ses Vincente o to téma trochu zajímal ze všech stran, ne jen z té pozitivní stránky, zjistil bys, že ta střecha stojí jako 3ks Tesla Model S.
3.11.2018 09:20:25   95.82.135.xxx 26
A co ty Michale, už sis aktualizoval SW v autě ?

https://www.youtube.com/watch?v=4W1CSoK6BAU
3.11.2018 11:27:45   188.167.253.xxx 45
na tuto temu je velmi dobry clanok
https://waitbutwhy.com/2015/06/how-tesla-will-change-your-life.html
3.11.2018 11:39:08   185.219.167.xxx 935
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.11.2018 11:43:13   185.219.167.xxx 314
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.11.2018 11:59:55   85.163.24.xxx 196
Elektroauta pro masove nasazeni jak to tady popisujes jsou pouha fikce. Smysl to ma pouze s palivovym clankem nebo s vyrazne vylepsenymi bateriemi, to same se tyka infrastruktury a vyroby el. To co popisujes ty je pouze SciFi.
3.11.2018 17:31:46   185.219.167.xxx 216
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.11.2018 12:35:47   78.99.105.xxx 144
Dobrý zdroj energie je napríklad ľudský tuk. Dokonca existuje aj vhodný dopravný prostriedok, volá sa bicykel. BTW kedy prestali byť v móde autá na vodíkový pohon?
3.11.2018 16:08:35   109.105.39.xxx 72
Tenhle zdroj ale zvyšuje emise CO₂.
3.11.2018 21:59:49   85.163.24.xxx 131
nechapu ze kazdej resi jestli auto produkuje o par gramu vic co2 a co letecka a lodni doprava .. auta jsou jen zlomecek z toho.
4.11.2018 00:15:58   66.70.174.xxx 16
Lidé se koncentrují do měst, jde i o hluk - je to veřejný zájem. Na městské popojíždění těžko vyvineš efektivnější spalovací alternativu. Samozřejmě velkou otázkou pak je, kam všechna ta vozidla natlačit, s čímž i kalkulují služby sdílení.
4.11.2018 16:32:12   62.245.97.xxx 40
zadne sdileni NEEXISTUJE. Uber je taxi a zamoruje mesta desitkami tisic dalsich aut navic, Airbnb je ubytovani/hotelnictvi, Lime je pujcovna kolobezek.
4.11.2018 17:59:06   78.99.105.xxx 13
Akože neexistujú? Jednoduché stránky na facebooku, kde sa ľudia dohodnú, keď cestujú medzi mestami z jedného konca republiky na druhý. A to je zďaleka najefektívnejšie, lebo hlavný problém je práve v tých prázdnych autách, ktoré z 99% zasierajú cesty introvertnými šoférmi.
4.11.2018 18:55:52   213.226.209.xxx 41
nekoho svezt "stopem" neni sdileni majektu formou pronajmu nebo spoluvlastnictvi ... uz vidim jak na FB napise potrebuji z Prahy do Brna a majitel auta odepise "ve schrance ti necham klice a predej je typkovy ktery prijede z Brna do Prahy a vrati mi vuz ;)"
4.11.2018 20:42:26   78.99.105.xxx 10
Ja hlavne nerozumiem, kedy sa pojem "zdieľaná doprava" stal synonymom pre taxislužby riadené cez mobilné appky. A tiež nechápem, prečo zo seba majú niektorí diskutéri potrebu robiť chytrolínov, keď jednoduché riešenia dávno existujú.
4.11.2018 01:04:44   213.226.209.xxx 38
Btw moderni plne obsazena letadla jsou naprosto srovnatelna s automobily spotreba/km/osoba ...toto se tyka jen starych letadel (kterych stale leta dost) a lodi
Jinak zjistit si fakta o Eko energiich a co za tim doopravdy stoji je velmi snadne a cele je to jen oblbovani lidi protoze jednoduse "podvadi" ac zakon takovy lzivy vyklad umoznuje ...a v realu skoncime u 5% energii ziskavanych ekologicky ..
4.11.2018 10:05:41   85.163.24.xxx 60
Tak to je pekna blbost, fyzikalni zakony budou proti Me chces rict ze je zapotrebi stejne energie na pohyb auta a na udrzeni letadla ve vzduchu, to bych rekl ze bude radove nekde jinde A letecka a lodni doprava dela min 80-90% veskeryho znecisteni..
4.11.2018 12:57:06   213.226.209.xxx 36
urcite ne ale letadlo je mnohem rychlejsi takze to co jede autobus desitky hodin tak letadlo zvladne za par hodin)
koukni na moderni konstrukce letadel + jejich motory jakou maji spotrebu a prepravni kapacitu a pak si to srovnej treba s autobusem trebas na ceste do recka ;) a pochopis ze ten rozdil ve spotrebe je naprosto zanedbatelny (jasne letadlo nebude mit nejspis takovy katalyzator a na kratke trase jednoznacne prohraje ..ale to tu neresime)
....problem bych videl spis v elektrine z obnovitelnych zdroju kdy je sice moc pekne ze rust jednoho stromu spotrebuje cca stejne CO2 jako jeho spaleni ale uz je trochu upozadeno ze ty stromy se kaci za morem a material se prevazi nakladnimi lodemi + strom spalis za chvilku ale roste desitky let ;) (nebudu ani resit kupceni s certifikaty aby se nektere staty tvarili vice EKO ;) )
3.11.2018 12:48:06   109.230.17.xxx 711
- augmentovaným herním fenoménům, jako je Pokémon Go ... to je infantilny marketing ... pri Pokémon Go ziadna AR nie je absolutne potrebna, kazdy (alebo 90% hracov) to vypina, pretoze k hre to absolutne nie je treba, prave naopak, iba to zbytocne rozrusuje, obtazuje a stazuje zasiahnutie pokemona .... Pokémon Go absolutne ku svojej funkcnosti nepotrebuje ziadnu AR, aspon vidno, ako autor naletel infantilnemu marketingu okolo AR v case vydania Pokémon Go .... aplikacia kde ma AR zmysel je napr. slovesnka aplikacia "Najdi kopec" - neviem ci funguje na uzemi ČR, tam je ale AR ABSOLUTNE, NUTNE, LOGICKY a ESENCIALNE potrebna zo samotneho principu fungovania a fukncionality tej aplikacie !!!!!

- "Plus mám silné podezření, že se v nich používají méně výběrové články, než ty, které montují výrobci do telefonů a tabletů." ... no a nemaju powerbanky náááááhodou 3,6-3,7 V clanky typu 18650? Wono dost tazko by sa take clanky zmestili do niecoho (tablet, smartfon), co ma kompletnu hrubku tela 8 mm. No a vieme ako siroke je portfolio baterii 18650... od najsmejdovejsich 1600 mAh bez absolutne ziadnej kontroly nicoho az po najkvalitnejsie 3600 mAh s kontrolou toho aj ci manzelka uz dorobila obed.

Ale inak fajn clanok, vsetko to stoji na zamyslenie. Hlavne by si to mali precitat eko-dementi a elektro-mobilovi-dementi ktori si vazne myslia ze za 10 rokov sa to tu moze len tak krasne hemzit elektroautami a ze vsetkych milion fosilnych osobakov moze ist za dekadu prec. Ano takmer vsetky automobilny sa uz 2 roky nechavaju pocut, ze planuju e-auta, pripadne skoro kazdy model ze bude do 2025 s e-pohonom, aj Skodovka to ma v plane. To ale neznamena, ze fosilak bude za 10 rokov na cestach taka rarita ako trabant ci vartburg.
4.11.2018 20:14:15   62.245.97.xxx 00
nema se ani cenu bavit o tom co byl pokemon go. vyhypovana kravina, umrelo to hned. ale ten koncept ma silu, ale to bude muset udela blizzard a apak budem 20 let poclouchat o hrrach ktery jsou WoW killer. a ty skoncek v PayToWin nebo v zapomeni.
3.11.2018 14:43:34   185.220.101.xxx 67
Já jsem zastánce elektromobility, pro někoho možná i fanatický - panující iracionalitou se člověk snadno nechá strhnout, což jej ve výsledku samozřejmě mrzí. Samozřejmě přílišné regulace a dotace věci neprospějí, jen minimum z nich chápu. Nepředstavuju si budoucnost v hegemonu elektromobility, má to být hlavně cesta k diverzitě a menší závislosti. Nemyslím si, že nalévat peníze poplatníků do vývoje úložišť je rozumnější, přeci jen vidím jako rozumnější přirozený spotřebitelský tlak vzniklý prostým zájmem, individuálními potřebami; zdravou konkurenci přirozeně usilující o vývoj.
3.11.2018 16:54:29   88.102.101.xxx 112
Já jsem osobně zastánce vodíku + nějaké ty superkondenzátory, a nezbytná batérie. Automobilky už mají své koncepty na tento pohon... jen se čeká, kdo odstartuje závod.
3.11.2018 20:18:59   85.163.24.xxx 74
vsecky tyhle alternativni koncepty a jejich patenty skoupila ropna lobby a dokud ropa potece nic takovyho se masove vyrabet nebude.
3.11.2018 22:26:48   46.135.21.xxx 41
V Rusku a v Číně si z mezinárodních patentů nedělají hlavu, kdyby existovaly nějaké nové technologie, dávno by je tam měli, jenže nemají
4.11.2018 00:46:13   199.195.250.xxx 20
No právě, že v Číně lecco docela i hrozí, viz fotovoltaika, na jiné úrovni. Čína může centrální direktivou dojít k doslova drastickým přestavbám, v jiném ohledu to může vést i k zdostupnění technologie.
3.11.2018 18:33:21   84.242.66.xxx 1111
Vždycky mne pobaví když se někdo snaží popisovatnějakou technologickou budoucnost a snaží se ji napasovat do současných mentálních pořádků.
Budoucnost není to , že bude mít každý alektomobil, ale bude tu dostatčná síť elektromobilů k dispozici na car shareing. Prostě bude auto k dispozici do 5 minut, takové jaké kdo bude potřebovat na plánovanou aktivitu. Stejně jako když někdo řeší autonomní auta a dnešních silnicích. Autonomní řízení pravděpodobně začne být využívané na dopravních tepnách. Tzn kdo bude chtít takovou silnici využít bude muset přepnout na autonomní mód a vyplivne ho to kde bude potřebovat. Míchaní lidský ovládání stím autonomním pravděpodobně nikdy nenastane.
Pro takové účely bude i efektivnější než řešit kapacitu baterie v autě na 1000km, řešit infrastrukturu, při které to nebude potřeba. Stejně jako oddělení nákladní dopravy od té osobní. Někde jsem četl predicki pro US trh zadáváný nějakou vládní agenturou. Osobní doprava v USA okolo 2035 92% osobní přepravou budoe odbaveno shareovaným elektromobilem.
Osobně to mám v rodině s autem tak, že kdyby se místo koupení vozu a jeho užívání přistoupilo k používání taxi. Sálo by nás to polovinu.
3.11.2018 21:04:59   109.105.39.xxx 222
Jistě. Protože sharing něčeho je celosvětově úspěšný model. Sice to zatím v podstatě nikde nikdy nefungovalo, protože lidi se chovají k majetku, který není jejich, jak hovada, ale u aut... u aut to fungovat bude.
4.11.2018 00:52:46   213.226.209.xxx 140
Videt je to treba na kolobezkach rozlamane ci odhozene a odrbane vsude mozne jinak vlezt do auta v kterem chvili predtim travila praseci rodinka cas pri konzumaci hamburgru apod. musi byt basta ...případně po nekom s infekcni nemoci ....
4.11.2018 01:23:54   185.220.101.xxx 51
Neboj, to se vyřeší sociálním kreditem
4.11.2018 13:01:23   213.226.209.xxx 70
ano v dobe GDPR budeme bez dukazu nekoho "ocernovat" a shromazdovat o nem udaje na zaklade kterych bude mit nejaky socialni kredit zabranujici mu vyuzivat sdilene prostredky ;)
4.11.2018 13:01:59   84.242.66.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.11.2018 13:43:26   213.226.209.xxx 40
jasne server muze vyuzivat soucasne i xxx lidi z ruznych koncu sveta tenhle model sdileni bude u auta nemozny ;)
4.11.2018 17:53:10   84.242.66.xxx 03
Někdy méně, znamená více.
4.11.2018 18:57:20   213.226.209.xxx 10
nejde o to jestli vice nebo mene ale o to ze jde o uplne jiny princip sdileni i vlastnickych vztahu a moznosti vyuziti a omezeni z toho vyplyvajici atd. ;)
4.11.2018 00:57:25   213.226.209.xxx 10
Uz ted je dopravni infrastruktura neuveritelna ekologicka, financni, materialni zatez ...nepocitam ani neuveritelne prostredky potrebne na udrzbu >> kdo si mysli ze je rozumne delat to jeste narocnejsi at zvedne ruku ;)
4.11.2018 08:28:47   162.247.74.xxx 21
Původ podstatné části té zátěže je lidský faktor, autonomie je nevyhnutelná a její potřeba poroste úměrně s nárůstem hustoty provozu.
4.11.2018 08:59:32   213.226.209.xxx 11
To je sice hezke ale to nesrazi zatez ani o 1% ;)

Kdyz bude vetsi zastoupeni autonomnich dopravnich prostredku tak ve vysledku budou jezdit napr. Invalide, nezletili a i lide co by jinak normalne nikam nejeli popripade by sli pesky/busem pripadne na kole apod. ...jakmile to bude pristupnejsi bude jezdit vice lidi = vyssi hustota dopravy vc. te nakladni znamena vice penez na udrzbu a vystavbu infrastruktury i samotne udrzby vozidel
4.11.2018 09:25:17   95.130.9.xxx 01
Čistě z pohledu lidského faktoru, autonomie, při řízení? 1%? No tak to si žiješ na obláčku.
Nárůstu dopravy a s tím spojeným nákladům se nevyhneš, o to plačivěji se bude připomínat fakt, že z perspektivy řidiče nejsi schopen posoudit situaci, snychronizace, a silnici bezděky ucpeš.
4.11.2018 14:02:57   213.226.209.xxx 20
jak bych mohl ucpat neco co se mi prizpusobi ;) naopak schopny ridit dokaze pruzne reagovat a to ze jsou silnice plne lidi kteri opravneni neziskali legalni cestou apod. je vec druha

chapu vyhody autonomniho rizeni schopnost komunikace mezi vozidly "detekce" prekazek v mlze ci za predmety atd. budou plusem ale porad si stojim ze cim vice bude dostupna osobni doprava vsem tim vice lidi bude takovy zpusob dopravy vyuzivat = vyssi zatez na celou infrastrukturu od produkce samotnych vozidel az po odpadni hospodarstvi ...takze z tveho oblacku slez protoze zatez bude urcite vyssi do doby nez se zhrouti cely system
4.11.2018 22:19:47   166.70.207.xxx 00
Já ale nerozporuji, že osobní doprava poroste. A nerozporuji nevýhody a utopičnost představy velké části služeb sdílení, mluvím čistě o autonomním řízení. Aby komunikace zajistila maximální efektivitu a plynulost provozu (prostor je drahý obecně), bude nutné odstavit od kormidla řidiče - lidský faktor bude s nárůstem dopravy stále více vyčnívat a způsobovat enormní ztráty.
4.11.2018 22:51:49   176.10.99.xxx 01
Autonomní řízení, provoz, výrazně zefektivní komunikace = sníží zátěž, obecný dopad. Každé prodlení způsobené lidským faktorem má stále bolestivější konsvekvence (zdržení produkce, dostupnosti služeb, až po ztrátu lidských životů), vývojem jsme stále více závislí na načasování. Za zablokovanou silnicí vězí spíše lidský faktor, než nedostatečnost komunikace, to je fakt. Že už teď rozpoznávací schopnosti a reakční doba strojů výrazně předčí člověka, je taky fakt. Mluvíš o soudnosti, ale myslím, že schopnosti, kompetentnost průměrného člověka a řidiče silně přeceňuješ.
5.11.2018 07:50:59   213.226.209.xxx 00
A ty zase podcenujes i nemocny ci zraneny clovek je schopen adekvatne reagovat ....coz se o autonomnim vozidle rici neda protoze pri souhre zavad na HW ci SW urovni si to nemusi ani "uvedomit" atd. atd. autonomni vozidla budou fajn a uz se tesim ...ale nic neni černobílé;)
5.11.2018 16:21:08   176.10.99.xxx 00
Pozor, vždy já tady výslovně snad nikde neříkám, že se těším. To jsi mě pak špatně pochopil!
4.11.2018 09:11:27   78.45.149.xxx 80
I kdyby Carsharing fungoval, tak neřeší problémy v článku zmíněné. Stále máš problém kde tu elektřinu vzít, jak ji na určitá místa ve špičkách a mimo špičku dostat a stále máš problém s baterkama, jejich výrobou a recyklací. A na to článek poukazuje.
4.11.2018 09:30:08   78.102.243.xxx 51
Carsharing fungovat masově nemůže. Kdy jsou dopravní špičky? Ráno, když jedou lidé do práce, a večer, když jedou zpět. Doprava v té době roste násobně. Takže by jste musel urdžovat flotilu aut, která bude zbytek dne nevyužitá. Takže přesně jako teď, akorát s tím, že jako model podnikání je to neurdžitelné.
4.11.2018 13:14:53   84.242.66.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.11.2018 14:27:34   213.226.209.xxx 50
ano z akcelerace budeme dobijet
ano potahneme silnice necim a ono to bude delat neco ! jak hezke vize kdyz dodnes nejsou dokoncene i standardni silnice tak udelame za par dekat silnice prospikovane spickovou technologii !
4.11.2018 17:52:25   84.242.66.xxx 04
no comment, tak snad čtete ne?
4.11.2018 19:00:23   213.226.209.xxx 50
tak bud ty vize budou mit realny zaklad nebo je to jen cista fantasmagorie/utopie tohle...prave ctu a udivuji kolik lidi veri promo materialum zajmovych skupin a necha se utahnout na varene nudli ...a vubec jim nevadi ze za oponou se deji takove prasarny ;)
4.11.2018 13:16:36   84.242.66.xxx 25
Flotilu nevyužitých auto tu máme dnes. Zajímalo by mne to čístlo, kolik aut právě stojí v poměru k těm co jednou.
Tzn ta flotila by byla určitě několiknásobně menší než je teď.
4.11.2018 13:53:09   213.226.209.xxx 40
ocividne jsi "petr_" vubec nepochopil
priklad
potrebujes dostat 1000 jedincu z bodu A do bodu B v rozmezi treba dvou hodin ale vozidla zustanou v bode B a nikdo nepotrebuje jet do bodu A ...kolik vozidel je potreba aby model sdileni fungoval ? a kolik vozidel bude potreba v momente co vsech 1000 lidi zustane cca 8 hodin v bode B a z bodu A bude nutne prepravit dalsi lidi ?

navic velmi iritujici situace mas neco naplanovaneho na konkretni cas a musis pocitat i s pripadnym problemem ze nebude v okruhu nekolika km zadne auto ke sdileni ani volny taxik apod. ...sdileni neceho neni vzdy to prave orechove asi jako sdileni sveho protejsku ze apod. ;)
4.11.2018 17:50:36   84.242.66.xxx 04
Když máš naplánováno, tak bude. Stále máš veřejnou dopravu.
Ber to tak. když teď vylezeš ven a rozhlidneš se. Stojí někde nějaký auto?
4.11.2018 19:13:11   213.226.209.xxx 20
- vzhledem k tomu ze je verejna doprava poddimenzovana a ani te neodveze kam potrebujes a kdy potrebujes tak tu mame opet problem
- neodpovedel jsi mi na dotaz

vidim jen sve a par sousedu o kterych vim ze kazde rano odjizdi do prace co pak? ci auto bych asi sdilel ? >> to v osobnim vlastnictvi sam se sebou ;)

dobra uz nejaky patek neziji ve velkem meste ale v dobach co jsem tam zil bylo naprosto bezne ze se behem rannich hodin vyprazdila parkoviste a behem dne se pouze obmenovala vozidla lidi co sli nekam na urad, nakoupit apod. a vecer se zas naplnila tak ze nebylo kde zaparkovat a to mluvime o situaci kdy stale znacna cast lidi nema ve vlastnictvi osobni vuz a pouziva verejnou dopravu (precpane autobusy pres povolene limity jsou pravidlem)

tak a nalejme si cisteho vina v momente co prijdou osobni autonomni dopravni prostredky tak budou moci jezdit i nezletili a lide co nezvladli ziskat ridicske opravneni (at je duvod jakykoliv) ...kolik sdilenych automobilu bude potreba aby byl kazdy uspokojen ?
4.11.2018 19:37:54   84.242.66.xxx 06
To ukáže trh. Budeš mít prostředky, můžeš investovat do autonomního vozu, a poskytnout ho ke sdílení a vydělávat.
5.11.2018 07:45:59   213.226.209.xxx 20
Kdyz budu mit prostredoy a vydelavat na sdileni tak bych si stejne koupil vozidlo pro svou potrebu = klasicky koncept autopujcoven coz znamen nutnost vysokych marzi aby se to vyplatilo ;)
5.11.2018 16:19:13   185.220.101.xxx 00
Pozor, vždy já tady výslovně snad nikde neříkám, že se těším. To jsi mě pak špatně pochopil!
5.11.2018 16:21:35   176.10.99.xxx 00
Pardon, jiné vlákno.
4.11.2018 16:33:27   62.245.97.xxx 52
Carsharing je kravina, socialismus a omezeni svobody.
5.11.2018 06:57:54   78.102.88.xxx 60
Carshareing je zase další fantasmagorie z hlav hlupáčků Problémem veškerých autopůjčoven na světě je mrtvý kapitál v automobilech v době kdy auto nejede nebo je v opravně, investory to nezajímá, ti chtějí svoje splátky a úroky furt. Proto bude půjčený automobil v přepočtu na km vždy významně dražší, než provozovat svůj vlastní automobil, s výjimkou případů kdy se najede nevýznamný počet km ročně a proto vždy bude velký počet lidí s vlastním soukromým automobilem.
3.11.2018 21:19:56   78.102.210.xxx 32
Jak (údajně) řekl Henry Ford, že kdyby se ptal lidí, čím chtějí jezdit, tak by chtěli akorát lepšího koně a ne auto. On je možná zásadní problém v tom, že chceme(?) zase jen "lepšího koně", dnes tedy "lepší auto". I kdyby se nakrásně podařily vyřešit všechny problémy popsané v článku, spousta jich zůstane stejných a nevyřešených bez ohledu na použitý způsob pohonu. Třeba dopravní zácpy...
4.11.2018 09:32:48   78.102.243.xxx 30
Ale ne, proč jezdit, mě by stačil osobní teleport
4.11.2018 19:52:19   62.245.97.xxx 00
„Kdybych poslouchal své zákazníky, býval bych jim dal jen rychlejšího koně.“

Zdroj: https://citaty.net/citaty/1261054-henry-ford-kdybych-poslouchal-sve-zakazniky-byval-bych-jim-d/
4.11.2018 19:55:59   62.245.97.xxx 11
takze od tebe jen dalsi zkresleny fake citat, tech je mnoho.

Kdo není ve dvaceti liberál, ten nemá srdce. Kdo není ve čtyřiceti konzervativec, ten nemá mozek.“
https://rozanek.cz/vety-ktere-churchill-nikdy-nerekl/


je to hoax ktery pouzivaji idioti pro potvrzeni toho ze jejich socialni bublina funguje. a neumej pouzit ani gugl pri svoji adoraci AynRandovy
7.11.2018 20:22:15   78.102.210.xxx 00
Doporučuji všimonout si vloženého slovíčka "údajně". Čili netvrdím že to není hoax. Ale připadá mi to jako dobý námět k zamyšlení... Vylepšovat auto (přes sto let starý vynález)? Nebo spíš zkusit hledat úplně jiný přístup k dopravě?
4.11.2018 09:45:24   89.24.50.xxx 00
Nechci byt puntickar,ale nemel by byt ten kour tak trochu,nebo spis uplne cernej?!! Kazdej kdo trochu racionalne premysli a neridi se jen scenama z americkych akcnich filmu,musi prece vedet,ze tohle je nahrany...
4.11.2018 16:34:07   62.245.97.xxx 30
jako letecky modelar co na ty baterky co ma tesla lita uz mnoho let ti musim rict ze cerny kour neprodukuji
9.11.2018 23:22:39   85.207.53.xxx 00
Zajimave
4.11.2018 16:27:02   62.245.97.xxx 58
Rybko, pis jich radsi min a kvalitnejsich nez neco takovyhohle kazdy tyden. diky.

Chybi ti tam info o blackoutu ktery aktualne probiha v Blegii, diky vypadku jaderek tam na 3 hodiny denne vypinaji lidem elektriku, nemaji pry varit a zehlit a co solary? ty asi ted kdyz je porad zatazeno a tma nic nedavaji. to je jasny zacatek toho jak to bude diky ekofasistum vypadat v cele evrope.

Co se tyce toho tveho buleni kolem applu, ze si nemuzes vymenit baterky (a v jinych clancich ze jsi zamceny v jejich ekosystemu) atd. - prodej od tech dementu vse co mas a uz o tom prosim nepis, je to unavne a inteligentni lidi to nezajima, ti apple odpad nemaji.

Co se tyce emisi, tak nizkoobjemovy benzin je VZDY ekologoctejsi nez elektromobil (pri zapocteni vsech emisi pri vyrobe/recyklaci baterii atd.), dokonce i diesel s nizkym najezdem, typickym pro vetsinu lidi co jim maji stacit ty el. auta se smesnym najezdem, ze pry to staci, je take cistejsi nez elektroauto.

Ono, cele to deni kolem aut opravdu smeruje k tomu za co Crha dostal minusy, omezeni svobody pohybu, protoze mit auto na spalovak a mit vubec auto znamena ze kdyz se rozhodnete tak druhy den jste 4000 a vic KM jinde.

Taky vas neovlivni ve volbach MHD zdarma, i kdyz USA jsou zeme blaznu, tak zrovna to ze auto znamena svobodu, je pravda.
4.11.2018 16:40:19   188.92.8.xxx 30
závěr článku je dle mého názoru mylný. Nelze zahodit aktuální vývoj s tím, že je na cestě něco lepšího. Nelze donekonečna čekat na lepší baterie, nebo FV panely. Musí se prodávat i stávající technologie tak, aby byla schopná financovat vývoj té další. Stejně tak nelze stavět infrastrukturu bez toho, aniž by pro ni byli zákazníci.
4.11.2018 18:53:59   62.245.97.xxx 30
tohle jsem zrovna kritizoval na osel.cz, hlavne Mihulka tam lepi jeden clanek za druhym, uplny kraviny o baterkach, energii apod, a dostal jsem ban. Vsechny clanky typu, Vedci vymysleli, Vedci uz vadi jak na to atd. Jako baterie a elektromotory udelaly obrovsky skok kupredu, mozna i diky nasemu modelareni, kde v letadlech je benzin=elektrika a driv byly elektrolety k posmechu, ale porad to nestaci. nejsou zdroje (tedy jsou jederky ale ty ekofasisti nenavidi z hlouposti, protoze nechapou ze vyhorele palivo je daleko lepsi zdroj nez puvodni, jen ted neni ekonomicke ho pouzit, ale ulozene tam ceka a bude to palivo budoucnosti), nejsou site, lidi zodpovednejsi nebudou, takze pokud by po meste byly nabijecky tak budou rozflakane. Ono se staci podivat na to, jak na vetsine benzinek, kdyz chcete foukat kola, tak si musite hadici pujcit na zalohu. protoze kdyz tam byla porad, bez zalohy, volne k pouziti, tak ji bud nekdo ukrad, nebo rozbil.
4.11.2018 19:18:25   213.226.209.xxx 60
nelze na silu vnucovat takove reseni !
nelze to nekomu platit z cizi kapsy !
nelze kseftovat s EKO energii a napozadi zpusobovat jeste vetsi znecisteni !

jaj vlastne koukam ze lze ;)
4.11.2018 20:23:57   62.245.97.xxx 10
a jsou kurev/*** politicky nekorektni. Hlavni hrdinka bloncka, bil, kamosky bily nebo nepodstatny kamosky cerny, celou dobu seka na nekoho kdo ji osuk* a pak bude vsechno fajn, cekam kdy to metoo sejme. uz staci ze dr.who je zenska, k tomu ty bubaci kluk holka, to ze je tam bilej starous to sejmou, protoze doktorka je bila. priste to bude lezba s poor povolanim jako bill, nevim jestli z toho nezvcraci i tardis
5.11.2018 15:06:08   178.209.134.xxx 04
Pokazde pri takovem clanku se mi liby jak redaktor resi ekologii EV a nikdo nikdy neresi jak se vyrabi plivo pro spalovaky jak je to neekologicke jak se vozi pres celou planetu kolik stoji rafinace elektricke energie co produkuje motor s jakou ucinosti jaky ma drahy servis atd. atd..
http://www.hybrid.cz/test-hyundai-kona-electric-auto-pro-vsech ny-neverici-tomase
5.11.2018 16:45:41   51.15.86.xxx 42
Všichni kromě tebe ví, že v ČR se elektřina vyrábí z 58 % pálením fosilních paliv, k tomu se musí započítat ztráty v síti, nabíječce a akumulátoru a dostáváme se k tomu, že elektromobil produkuje +- stejné množství svinstva jako pálení jiného fosilního paliva - benzínu a nafty - v automobilech.
Za domácí úkol vypracuj referát jak konkrétně se likviduje vypálený akumulátor z elektromobilu.
5.11.2018 17:05:58   195.176.3.xxx 01
Nápodobně, jakou zátěž představuje zajišťování provozuschopnosti mechanismu spalovacího motoru pro koncového zákazníka? Přes distribuci pohonných hmot po jeho mechanickou komplexitu, jaksi typicky spotřebitelsky vděčnou, že.
5.11.2018 17:25:19   176.10.99.xxx 00
Další otázka může být jakou zátěž představuje boj s produkovaným hlukem.
5.11.2018 19:53:00   194.213.50.xxx 00
Dnes je nejvetsi problem hluk pohybu a vibrace namotna pohonna jednotka zas takovy problem neni takze suma sumarum to vyjde stejne do doby nez budou ticha vznasedla ;)
6.11.2018 09:08:00   92.63.103.xxx 00
Hluk způsobený odporem vzduchu a valením kol tvoří méně podstatnou část problému, protože jeho ohniskem, obecně, jsou, opět opakuji, hustě osídlené aglomerace. Bavíme se o koncentrovaném provozu při omezené rychlosti dané hustotou a složitostí komunikace.
6.11.2018 09:18:41   195.254.134.xxx 00
Za rostoucího trendu se více než polovina lidstva prostě koncentruje do metropolí - tohle lidem často při porozumění proč se to vše děje, uniká.
6.11.2018 10:30:20   144.217.60.xxx 00
Respektive prohlásit, že spalovací pohon produkuje menší část z celkového součtu provozního hluku průměrného auta je tak trochu jako říci, že je země placatá.
6.11.2018 11:54:29   46.36.35.xxx 00
Nebo po jaké jiné zemi chceš vlastně jezdit se spalovákem v provozním optimu, bezhlučně?
6.11.2018 13:01:25   213.226.209.xxx 10
jestli ti to neuniklo tak moderni auta (neupravena) urcena pro bezny provoz jsou v podstate velmi malo hlucna a mnohem vice hluku produkuje provoz aby sis to trochu predstavil tak si vem hluk silnicniho kola vs horskeho ktere je vice hlucne ?

placaty jsi mozna tak ty

navic ruzne signalizacni prostredky vozidel a otresy, razy apod. jsou pro okoli mnohem vice rusive ...vylez ven od kompu a chvilku zkus ty auta vnimat ...
6.11.2018 17:15:08   37.233.103.xxx 00
Synu já bydlím v městské zástavbě v těsné blízkosti jedné z nejrušnějších silnic v čr. vykládej mi o tom, jak je hluk způsobený střídavým namáháním spalovacího pohonu podružný.
6.11.2018 17:28:26   178.17.166.xxx 00
Na členité síti městské komunikace, podpořené výraznějšími výškovými rozdíly.
6.11.2018 20:44:47   185.220.101.xxx 00
Zavádí se absurdní opatření, aby elektromobily pod 50kmh byly slyšet kvůli bezpečnosti dalších, ale blackbox jako vždy (osobní si začal být ty) jede do zemdlení tu svou.
5.11.2018 20:59:52   78.102.88.xxx 11
Dokud se to nepokurvilo povinným turbem a filtrem pevných částic, tak pokud sis nevybral sociální vozidlo, stačilo 1x ročně měnit olej + 1x za dva roky před technickou nějaká drobná oprava. Při srovnání s nákupem, výrobou a likvidací trakčního akumulátoru bratru za 250 000 Kč každé 3 roky to byly marginálie.
5.11.2018 20:32:51   178.209.134.xxx 01
Je to marny UCINOST PANE !! ani neumite cist !! kolik KWH je na jeden litr paliva !!! no tak studujte !
5.11.2018 20:57:42   78.102.88.xxx 01
Umím číst velmi dobře, na 100 km elektromobilu se v ČR spálí nejméně 10 kg uhlí, ekvivalent v litrech benzínu na 100 km je nabíledni.
5.11.2018 23:15:14   178.209.134.xxx 11
Neumite cist na 1 litr paliva se vynalozi 1.3 az 1.6 KWH hodiny elektricke nergie z UHLI !!!! BOZE VY JSTE NORMALNE ANALFABET , koncim diskuzi.
5.11.2018 23:58:33   31.30.5.xxx 00
To jsou nesmysly, rafinerie nespotřebovávají elektřinu z veřejné elektrizační sítě, vyrábějí si ji z vedlejších produktů při krakování ropy.
5.11.2018 16:41:13   86.49.237.xxx 00
Michal Rybka: senior nad veci
5.11.2018 16:41:32   86.49.237.xxx 00
Diky za recenzi
6.11.2018 07:04:41   78.98.214.xxx 41
Ako vždy pán Rybka sa aj zamýšľa a jeho články majú hĺbku a zmysel. Tlieskam tomuto človeku. Veľký respekt. Kvoli nemu som sa sem zaregistroval.
Šokovala ma informácia, že len 5% batérii vieme poriadne recyklovať. A čo zvyšok ??? Viem si živo predstaviť ako končí "recyklácia" zvyšku ... zlisovanie a zberný dvor. Chcelo by to článok o recyklácii pán Rybka - možno sa ľuďom otvoria oči.
Inak ďakujem za Vaše články a teším sa na ďalšie.
6.11.2018 07:21:07   78.102.88.xxx 30
Recyklace Lithiových akumulátorů je možná, ale pekelně drahá. V EU proto dosud není v provozu žádná recyklační linka, recyklace probíhá odvozem zpět do Asie, kde se to prostě zahrabe do země.
6.11.2018 08:10:03   109.80.79.xxx 11
…jenže nějak se začít musí. První auta se spalovacím motorem taky nebyla nic extra.
6.11.2018 08:39:29   78.102.88.xxx 11
S elektromobily se již začalo a patrně pro Vás zcela překvapivě již dříve než s auty se spalovacím motorem, konkrétně pak v roce 1835
6.11.2018 13:04:21   213.226.209.xxx 00
tohle je vseobecne znamy fakt i pohon na vodik je tu dlouho ...jenze porad tedy az do dnesnich casu vyhraval zdravy rozum ...
9.11.2018 17:24:23   109.80.79.xxx 00
Já vím, že elektromobily začaly dřív jak auta, takže překvapivé to pro mě není. Nevím, proč podceňujete lidi na PC tuningu. Možná byste tu sám neměl být.

Ten problém není v době, po kterou tu technologie je, ale v množství investic.
6.11.2018 13:03:27   213.226.209.xxx 00
jenze nikdy nebyl tlak a dotace na jejich masivni sireni a ted je to horsi v tom ze jsou EV v neuspokojivem stavu pro masivni rozsireni ...
6.11.2018 13:24:18   81.30.228.xxx 00
to zamyšlení je moudré, odpovědné, zelené atd., ale ... bohužel (nebo naštěstí) tady máme kapitalismus. Takže budeme i nadále tuhle planetu ždímat, stále více a více, dokud buď najdeme díky té intenzitě a nasazení včas náhradní lepší a efektivnější řešení nebo prostě vyždímáme zdroje a vrátíme se, tentokrát už navždy, do jeskyní. Ne opravdu nejsem volič levice, jen si myslím, že to je tak holt nastavené.
11.11.2018 07:47:38   46.13.57.xxx 00
me se libi to video jak tesla fajruje... blafnout v podzemnim parkovisti plnych aut, to by byl teprv zazitek ! Britanie a Francie jsou na drogach,vize eko je uplne dostala... snad je nedostanou na kolena naklady na dalsich aspon 100 bloku v jadernych elekrarnach po cele zemi... ( nebo budovani novych uhelnych at ma to EKO echt šťávu ) to bude teprv raketa a to nepocitam upravy bezne rozvodne site, v kazdem dome minimalne 2 ele auta, pri nabijeni pres noc obou + 30kW treba... no to bude neco, vsecky draty co vedou nasobit aspon x5. Kdepak, ani v roce 30-40 to nebude mit zadna zeme zvladnute ani na 30%. Nakonec se zacne frflat, ze Euro 12d uz bylo tak propracovane, ze znecisteni bylo uplne mininalni a nebyli jsme zavisli na nejakych baterkach a nabijecce... a castecne se opet vrati spalovaci motory, treba na nejake nove BIO palivo... jak moc se uvidi casem.
15.11.2018 22:00:30   81.0.198.xxx 00
U vyjmenovávání těch hraček na baterie jste zapomněl na elektrické nářadí.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

129 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 58.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.