F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu

F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu | Kapitola 4

Jan Schrenk

Jan Schrenk

25. 9. 2018 03:00 4

Seznam kapitol

1. F1 2018 – (velmi) malými krůčky vpřed 2. Dlouhá série a rok 2018 3. A co dál? 4. Jak se řídí? 5. Umělá inteligence, grafika a zpracování 6. Perfektní atmosféra závodů

Před rokem jsem se u svého volantu a pak i na tomto webu rozplýval nad tím, kam se za posledních 40 let počítačové formulové závodění posunulo. Jenže od tohoto příjemného zážitku uběhl právě jen ten jeden rok. Jaké změny se udály a kam se série posunula? A posunula se vůbec?

Reklama

Jak je to s tím blbým obloukem?

Jako již tradičně jsem pro svou první jízdu zvolil belgické Spa-Franchorchamps. Jistě, to je ta trať, kde si Schumacher urval přední kolo. Objevil jsem se v garáži a ano, první pohled na Svatozář byl dost hrozný. To ostatně vidíte podle řady screenshoty sami. Měl jsem ale na paměti slova naší současné hvězdy Ferrari, Sebastiana Vettela, že to není zase až tak hrozné a že se na ten výhled dá zvyknout. Hodně pomůže, když si upravíte (v nastavení kamery) FOV. Standardní úhel pohledu je skutečně velmi úzký a vy si připadáte spíše než ve formuli jako v nějakém tunelu. Při pohledu z kokpitu ostatně ani nevidíte do zrcátek, takže změna FOV je více než vítaná. Tak to ostatně bylo i vloni a v blahé paměti i před dvěma roky.

F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud budete používat pohled přímo z kokpitu, tak vám nebudu zastírat, že oblouk ruší. Na druhou stranu Sebastian Vettel měl pravdu, zvyknete si. Nemusíte se ani bát, že byste kvůli Svatozáři přehlédli soupeře, nebo nějak negativně (ne)vnímali své okolí. Jen tomu zkrátka a dobře musíte dát šanci a nenechat se znechutit první hodinou hraní.

F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu
i Zdroj: PCTuning.cz

Jízda

Fyzikální modely se nijak významně nezměnily. Pokud se vám dobře jezdilo s loňskými vozy, bude se vám dobře jezdit i s těmi letošními. Stále se jedná o přeplňované hybridní pohonné jednotky s celkovým výkonem lehce pod 1000 koní při objemu spalovacího motoru 1,6 litru. Díky velkému kroutícímu momentu dokáže současná formule hrabat zadními koly i na čtyřku. Starší atmosférické motory byly v tomto směru na řízení jednodušší, prokluzu zadních kol jste se nemuseli obávat zdaleka tak často. Nicméně atmosférické motory z formule 1 nejsou už 4 roky, tak i těch virtuálních jezdců, kteří na ně pamatují, bude méně.

F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud jste zvyklí na klasická auta, nebo třeba i různé GT série a s virtuální formulí jste nikdy neměli tu čest, tak se připravte na něco úplně jiného. Formule generuje při vyšších rychlostech mnohem větší přítlak, než jakýkoliv jiný závodní speciál. To vám nejen umožní projíždět zatáčky pod mnohem větším přetížením, než v jakémkoliv jiném autě, ale značně to mění charakteristiky třeba i při brzdění. Formule dle současných pravidel nesmí být vybavena systémem ABS. Pokud jedete rychle, můžete na brzdový pedál tlačit vysokou silou. Jenže jakmile zpomalíte, přítlak se sníží a kola se vám nemilosrdně zablokují. Pokud potřebujete brzdit skutečně naplno, pak třeba 130 metrů před zatáčkou jdete tvrdě na brzdy, abyste je začali 70 metrů před ní postupně uvolňovat. Celkově vzato se formule řídí hodně odlišně, než běžná auta a pokud máte závodní srdce, tak byste to měli vědět předtím, než skutečně svůj těžce vydělaný peníz utratíte.

F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu
i Zdroj: PCTuning.cz
F1 2018: (velmi) malými krůčky kupředu
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama