Shadow of the Tomb Raider: Lara na svém vrcholu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Shadow of the Tomb Raider: Lara na svém vrcholu

Shadow of the Tomb Raider: Lara na svém vrcholu | Kapitola 5

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

18. 9. 2018 03:00 13

Seznam kapitol

1. Ray Tracing není jediný tahák 2. O Laře bez Lary 3. Stejný, ale přesto jiný 4. Ještě větší důraz na plížení 5. Nathan Drake jako hlavní vzor 6. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Videoherní krasavice Lara se představila v závěrečném díle plánované trilogie a ačkoliv není úplně bez chyb, předvedla se v tom nejlepším světle, jaké jsme zatím u moderní reinkarnace Tomb Raideru zažili. Zklamaní nebudou ani fanoušci série, ani hráči, kteří se o sérii zatím nezajímali. PS: Grafika vás okouzlí i bez ray tracingu.

Reklama

Tuhle větu mám na jazyku prakticky od první čárky v této recenzi. Shadow of the Tomb Raider vám na každém kroku bude připomínat jinou akční adventuru, a to Uncharted, tedy alespoň pokud jste ji někdy hráli, nebo alespoň viděli její ukázky.

Nathan Drake ze Shadow of the Tomb Raider sálá na každém kroku, ať už se jedná o logické hádanky (velkolepé a ohromující soustavy, které samy o sobě působí jako historické monumenty), o způsob vyprávění příběhu (hlavně na konci to uvolnění a dovádivé dobírání si jeden druhého je, jako by Uncharted z šablony vypadlo), nebo o samotné prostředí.

Shadow of the Tomb Raider: Lara na svém vrcholu
i Zdroj: PCTuning.cz

Některé obrázky jako by z Uncharted vypadly...
i Zdroj: PCTuning.cz
Některé obrázky jako by z Uncharted vypadly...

Až na malé výjimky, jako je právě ten způsob zakončení příběhu, to vůbec není na škodu. Spíš naopak. Hádanky jsou zábavnější a prostředí barvitější, takže má člověk radost v něm pobývat. Přiznám se, že mi z velkolepých výhledů a nádherných detailů hlava šla často kolem.

Je sice pravda, že některé scény hraničily s kýčem, ale i tak to na mě udělalo dojem. Tvůrci stále dokázali držet jednotnou notu a prostředí i přes tolik zajímavých monumentů vypadalo naprosto uvěřitelně.

Grafika hry je na prvotřídní úrovni a i bez ray tracingu patří k tomu nejlepšímu, co současné hry nabízejí.

Shadow of the Tomb Raider: Lara na svém vrcholu
i Zdroj: PCTuning.cz

Se světlem a stínem to Shadow of the Tomb Raider prostě umí.
i Zdroj: PCTuning.cz
Se světlem a stínem to Shadow of the Tomb Raider prostě umí.

Hru jsem testovala na maximální detaily na počítačové sestavě s procesorem i7-6700 3,4 GHz, GeForce GTX 1070, 32 GB RAM a Windows 10. Pouze ve dvou případech se mi stalo, že by snímková frekvence klesla pod 60 fps, přičemž tento pokles nebyl okem postřehnutelný.

Shadow of the Tomb Raider: Lara na svém vrcholu
i Zdroj: PCTuning.cz

Shadow of the Tomb Raider: Lara na svém vrcholu
i Zdroj: PCTuning.cz

Shadow of the Tomb Raider: Lara na svém vrcholu
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální hardwarová sestava

  • Procesor: Intel i3-3220 nebo ekvivalent od AMD
  • Grafická karta: Nvidia GTX 660/GTX 1050 nebo AMD Radeon HD 7770
  • Operační paměť: 8 GB RAM
  • Pevný disk: 40 GB volného místa
  • Operační systém: Windows 7 (64bit)
  • DirectX: verze 11

Doporučená hardwarová sestava

  • Procesor: Intel Core i7 4770K, 3.40 Ghz nebo AMD Ryzen 5 1600, 3.20 Ghz
  • Grafická karta: Nvidia GTX 1060 6GB nebo AMD Radeon RX 480, 8GB
  • Operační paměť: 16 GB RAM
  • Pevný disk: 40 GB volného místa
  • Operační systém: Windows 10 (64bit)
  • DirectX: verze 12
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama