Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava F1 2018: Srovnání výkonu grafických karet
F1 2018: Srovnání výkonu grafických karet
autor: Adam Vágner , publikováno 30.8.2018
F1 2018: Srovnání výkonu grafických karet

V čerstvě vydaném pokračování ságy z prostředí motorsportu se podíváme, jak moc je tato novinka náročná na výkon grafických karet a srovnáme výkon aktuálních Radeonů a GeForce. A oprášíme i nějaké vykopávky, jako je GeForce GTX 680 nebo Radeon RX 390 – to vše na aktuálních ovladačích, které se již hlásí k podpoře pro F1 2018.


F1 2018 se musí v dnešní době rozumně hýbat snad na každé herní kartě, která ještě funguje a kdysi stála víc jak tři tisíce. Všechny testy jsou dělané prakticky na maximálních detailech (aktivní nebyly jen SSRT shadows, ale ty na GTX 1080 Ti dělaly rozdíl pár snímků za sekundu) a jen ty nejslabší karty se dostávaly na nehratelné snímkové frekvence – a u nich je třeba snížit detaily. Pokud nemáte freesync anebo G-sync, asi i u výkonnějších karet budete chtít držet snímkovou frekvenci nad 60 fps, a to už vás možná přinutí některé detaily stáhnout. A pokud máte 120Hz monitor a chcete jej využít, už to nějakou tu výkonnější grafiku bude chtít určitě.

Hra není nějak extrémně náročná ani na procesor – i výkonné grafiky se drží víceméně stoprocentně vytížené a osmijádrový procesor s aktivním hyperthreadingem byl zaměstnaný asi na 25 % – v podstatě se tedy dá říct, že dokáže téměř dokonale využít čtyřjádro a nic moc navíc ke štěstí nepotřebuje. Dvojádro už ale asi bude výkonnější karty brzdit.

F1 2018: Srovnání výkonu grafických karet

 



Tagy: f1  f1 2018  simulátory  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
30.8.2018 21:45:55   217.112.164.xxx 1515
Super! Pěkný článek.

A co takhle, jak děláte min / max / avg FPS udělat to i pro Intel a AMD, aby bylo na Min FPS vidět, jak moc je 8/16 nepotřebné a 4/8 bohatě stačí.
30.8.2018 21:58:50   109.105.39.xxx 210
No nad něčím takovým dlouhodobě přemýšlím, ale bylo by to spíš na další článek, a bojím se, že druhý článek s testy výkonu k jedné hře by už nikdo nečetl (a narvat to do jednoho článku nedokážu, je to moc časově náročné, jenom tohle jsem dělal docela intenzivně už někdy od pondělka).
31.8.2018 08:33:31   165.72.200.xxx 60
Jasne. Ono je to zajimave tema, ale uz z principu spis na separatni clanek. pripadne by se to dalo doplnit jako "DLC" k uz existujicimu clanku.
31.8.2018 10:56:48   85.163.24.xxx 1911
u her s historickym nekolikrat recyklovanym enginem logicku 8/16 nevyuzijes, to neni potreba merit to je snad kazdymu jasny Zkus to zmerit na modernim engine, treba na doomu, wolf new colosus to uz bude zajimavejsi, hlavne frame times, min max dropy se s 4 jadrem budes hodne tezko chytat na 8 core. Navic na 8jadru kdyz potrebujes nejakou vetsi praci, prekodovat dvd tak ses trochu na jinych casech. Obhajovat dneska 4 core ze staci no.. staci viceme jak komu.
31.8.2018 14:56:06   165.72.200.xxx 72
No to je prave ono. V praxi se potvrdi, ze mnoho (>4) jader bude k nicemu i u drtive vetsiny tech modernich veci. (A ani s DX12 to v praxi nebude takova parada, jaka by ryze teoreticky mela byt.)
Vas nazor je zjevne opacny, tomu rozumim. Prave proto neuskodi nejaky ten specializovany testik.
31.8.2018 15:11:36   217.112.164.xxx 27
Co to je za logiku, měřit to jen tam kde to funguje, tam kde to nefunguje to měřit nebudeme.
To je jak kdyby věděc přišel s teorií, ale bude ji prověřovat jen na případech, kde platí, tam kde neplatí, to nemá smysl
31.8.2018 15:33:12   37.188.180.xxx 23
Já chci, aby se měřilo jen tam, kde se mi to hodí!
31.8.2018 17:08:31   85.163.24.xxx 24
Nevim co na tom stale nechapes :-D Proste stary software napsany pro max 4 jadro proste neumi vyuzit 8 jader, ovsem soft co to vyuzit umi na tom pak bezi vyrazne lip nez na 4 jadru Do budoucna se da jiste cekat mnohem lepsi vyuzivani HW a vyssi naroky her, takze dnes stavet 4/4 nebo 4/8 herni komp neni idealni, i kdyz to povetsinou zatim staci. Navic ne kazdy ma PC na hry ale stari kusy spise na pc pracuji a obcasne si neco zahraji pro odpocinek od prace.
31.8.2018 19:46:37   176.10.99.xxx 33
Představa, že hry budou v blízké budoucnosti vytěžovat osmijádra, mi příjde velmi vzdálená, možná snad ve specifických případech. Jediné opodstatnění má 6+ jader u náročné práce a multitasku a to se nezmění ani v příští pětiletce. Test, který se propírá, extra valného smyslu mít nebude ani v ideálním případě pro 4% menšinu her.
31.8.2018 19:52:00   178.40.75.xxx 13
Source engine má podporu multi-core CPU od svojho vydania a to je recyklovaný engine ktorého korene siahajú k prvému Quakovi. Skôr je to otázka optimalizácie tej-ktorej konkrétnej hry.
31.8.2018 20:12:18   85.163.24.xxx 31
To sice ano ale 8/16 neumi vyuzit, z her co jsem zkousel to umi perfektne jen ty na doom engine + vulkan. Take v teto hre mam vse full a mam furt 200fps na limiteru hry a muze se dit co chce a furt to dava 200 cpu jede allcores 30% (1700@3.
Uz dneska jsou PS4 co vim 8 jadra a vyvoj je predevsim na konzole takze byh rekl ze vyvojari jsou hodne tlaceni aby ten HW poradne vyuzivali tj. hry masivneji vyuzivajici neni zadna vzdalena budoucnost, ale realita zatim jich tolik neni ale ty nove se jiste nebudou optimalizovat pro 5ghz 4 jadra
31.8.2018 20:13:56   85.163.24.xxx 13
navic PS5 ma mit co jsem zaslechl cpu ryzen 8 core takze je vcelku jasne kam se bude ubirat vyvoj her Me je to vcelku jedno protoze vicemene nehraju, ale zajima me to.
31.8.2018 20:25:59   213.61.215.xxx 22
Zamysli se nad tím, jaká výkonová liga vlastně konzole jsou celkově. Osm dýchavičných jader za 100€ A pak přesvědč běžného člověka, že potřebuje více než čtyři plnotučná jádra s HT - nepochodíš.
31.8.2018 20:35:42   142.44.232.xxx 11
Osmijádro, jako 1700, si pořídí spíše až vývojář, nebo tvůrce obsahu. Tak silná cpu nemůžeš ani náhodou čekat u příští generace konzolí.
31.8.2018 20:58:18   185.104.120.xxx 11
Vyšší počet jader neznamená automaticky, že je možné je využít, že škáluje při konkrétním aplikaci lépe než ipc, frekvence, robustnější architektura. Připouštím ale, že by to mohlo být předmětem testu (jak je výkon v multiplatformních titulech závislý na množství vláken), to by věc rozťalo.
31.8.2018 21:02:33   85.163.24.xxx 13
Pokud ma byt v ps5 klasicky ryzen s 8 jadry i kdyby byl na nizsim taktu kvuli TDP tak je zrejme ze toto je cesta vyvoje ne 4 jadra na 10ghz Souhlasim ze aplikaci ktere dokazou vyuzit 1700s OC je malo ale to se mi libi protoze nejsem limitovan cpu.
31.8.2018 21:41:52   195.123.213.xxx 12
Myslet si můžeš co chceš. Ale z už známých výsledků u multiplatformních titulů vyplývá spíše opak. Raytracing nabíledni může něco změnit - ale na konzolích teda spíše nehrozí ;)
31.8.2018 21:46:47   85.163.24.xxx 13
Raytracing je technologie spis pro profesionalni nasazeni, ve hrach co existuji je maly vizualni prinos s ohromnou spotrebou vykonu, pokud se to ve hrach nekdy rozsiri bude to za vice nez 5 let.. a kdo vi jestli.
31.8.2018 21:35:31   89.176.59.xxx 13
To že moderní hry budou umět využívat všechna jádra procesoru se věští už posledních deset let (jestli ne dýl). Neuměli to pořádně tenkrát, neumí to dnes a nebudou to pořádně umět ani v budoucnu. Ono to totiž zadarmo neni.
3.9.2018 13:39:43   194.213.214.xxx 30
Podle tve argumentace je hned poznat, jak tomu rozumis. .
Dokud u hry nejprve neprozkoumas charakteristiku spotrebovavani zdroju, nevis, kde je bottleneck, nemuzes to, co pises, ani vypustit z pusy a uz vubec ne tomu rikat "logicky".
Pokud budeme testovat hry napriklad ve 4k, narazime v naproste vetsine her na vykonovy bottleneck GPU a pak ti budou jadra CPU k nicemu a je uplne jedno, jak moderni titul to je a jak je naprogramovany. Stejne tak naopak muzes jit s rozlisenim/detaily dolu a vykonovy bottleneck se bude posouvat smerem k CPU. Takze navrh testovat zavislost vykonu na CPU jadrech ma smysl pro progamery, kteri potrebuji hratelnost a nizke odezvy a me osobne take zajimaji. Vetsinu hracu, kteri si chteji uzivat co nejhezci grafiku, paradoxne nejdrazsi CPU, trochu paradoxne, zajimat nemusi.
31.8.2018 16:34:36   178.77.240.xxx 30
Jakou pamet maji merene RX580?
31.8.2018 17:24:06   109.105.39.xxx 31
Je to tahle karta:

https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-RX580XTRAORUS-8G#kf

https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/f1-2018-benchmark/gpuz/gpuz-aorus-rx-580-1.gif

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

41 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 17.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.