Monster Hunter World – RPG jenom o lovení příšer
Seznam kapitol
Přibližně půl roku po vydání konzolové verze hry se Monster Hunter: World s velkou pompou dostává také na PC. S sebou si přibalila majestátní příšery a hromadu možností jak je ulovit. Je jen na vás, zda potvory budou dále tyranizovat svět, nebo dají pokoj. Jak převážně konzolová série silně východního ražení funguje na PC tady v Evropě?
Herní série Monster Hunter (bez různých spin-offů, jako například Monster Hunter: Frontier G nebo Monster Hunter Online) doposud byla ryze konzolová záležitost, která navíc moc nebodovala u západního publika, a to ani přes velmi slušné herní kritiky. Na vině nejspíše byla strmá křivka učení, poměrně složité uživatelské rozhraní a některé ovládací prvky. Ale to už je v tuto chvíli vedlejší.
Důležitější je, že Capcom se nepříznivou situaci rozhodl změnit právě s Monster Hunter: World, kterou přivedl také na PC, a kterou tlačí i na evropském a americkém trhu.
Ulovit dinosaura v podání Monster Hunter: World je obtížné i s partou šikovných přátel.
Pokud pravidelně čtete zprávy z technologického světa, třeba i tady na PC Tuningu, potom moc dobře víte, že z akčního RPG Monster Hunter: World se stal pořádný hit. Velmi dobře se mu vedlo na konzolích, kde se k dnešnímu dni prodalo přes osm milionů kopií, nadstandardní zájem však hlásají také PC. Monster Hunter: World v den svého vydání hrálo na Steamu souběžně 240 tisíc hráčů (rekord je 330 tisíc lidí), což z tohoto titulu udělalo vůbec nejhranější hru japonské produkce.
Z toho také vyplývá, že Monster Hunter: World se na Steamu zároveň stal nejprodávanější novou hrou, přičemž zájem o něj projevilo více hráčů než třeba i o české akční RPG Kingdom Come: Deliverance.
Cílem dnešní recenze proto není odpovědět na otázku, zdali je Monster Hunter: World skutečně zábavná, jako spíš na otázku, jak se hraje a zdali bude bavit zrovna vás. A k tomu přidám svoje dojmy z technické stránky počítačové verze hry.