Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Google, Apple, Facebook, Amazon: Příliš velcí pro dobro?
Google, Apple, Facebook, Amazon: Příliš velcí pro dobro?
autor: Michal Rybka , publikováno 3.8.2018
Google, Apple, Facebook, Amazon: Příliš velcí pro dobro?

Bylo nebylo, jedna velká počítačová firma tvrdila, že nechce konat zlo – a měla to dokonce jako motto. A rostla a rostla, až zjistila, že tohle pravidlo přerostla. A tak ho odstranila. Jenomže svět si toho rychle všimnul – a tak je skandál na světě.


Největším nepřítelem moderních obrů jsou oni sami – a jejich masivní soutěže o to, kdo bude největší, nejvýnosnější, čí cloudové řešení vyhraje, kdo bude mít nejvýnosnější streamování obsahu. To největší nebezpečí hrozí korporacím od sebe a od technologických změn – dnes jsou tak obří, že můžou jednat se státy jako rovný s rovným.

Státy – kromě těch opravdu největších – mají jenom omezené páky na to něco korporacím vnutit, ty v podstatě poslouchají proto, že se tak samy rozhodly. Nejsilnějším argumentem pro EU je to, že teprve konsorcium silných států dokáže něco korporacím vnutit, i když by mě popravdě stejně zajímalo, co by se stalo, kdyby se například Google rozhodl místo placení pokut Evropu opustit.

Většina států má v podstatě kliku, že se korporace po vzoru dystopických scifi ještě nerozhodly převzít kontrolu. Nevěříte? Tak se podívejte na seznam největších světových ekonomik, jak je uvádí blog World Bank z roku 2016: Ze stovky největších ekonomik je 31 států a 69 korporací. Už tehdy byl Apple, Walmart,Volkswagen anebo BP větší než Rusko – každý z nich zvlášť. Naše země v seznamu ani není, nás by si dalo i Nestlé.

Google, Apple, Facebook, Amazon: Příliš velcí pro dobro?

Volkswagen Group: dvanáct velkých značek a celý svět



Tagy: google  amazon  facebook  byznys  eu  evropská unie  osobní údaje  globalizace  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
3.8.2018 16:08:40   62.245.97.xxx 514
vyuzivaji sluzeb bezohledne korporace Uber a jeste si mysli ze jde o alternativu a jsou strasne alternativni
3.8.2018 18:23:32   37.188.180.xxx 37
https://a2larm.cz/2018/08/uber-zvetsuje-objem-dopravy-ve-mestech/
3.8.2018 17:32:18   185.71.41.xxx 390
"ředitel FBI dokonce poznamenal, že kvůli implementované kryptografii se nepodařilo dostat jenom v roce 2017 do 7775 zařízení, i když k tomu měla FBI oprávnění."

Bylo by neuveritelne hloupy, kdyby tvrdil neco jinyho. Nerikam ze to nakonec nemuze byt pravda, ale zkuste se na to podivat takhle: Co by se stalo, kdyby se chlubil tim, ze se jim do tech zarizeni povedlo dostat bud backdoorem nebo ze jim Apple sel na ruku? Apple by opustila (mozna, vime jak to se zakaznikama Apple je) skupina zakazniku, pro ktery je anonymita a soukromi priorita a FBI by musela resit backdoory jinde, tam kam by presli. Ale kdyz budou tvrdit opak, Apple bude za hodnyho co se pere za soukromi lidi, FBI bude smejdit kde budou potrebovat a lidi si budou myslet, ze jsou ty zarizeni safe a budou je bez obav kupovat. WIN-WIN
3.8.2018 21:14:35   78.102.96.xxx 18
pokud se nepletu, tak oni to potrebuji, aby to mohli pouzit jako dukaz u soudu.
3.8.2018 21:41:30   88.101.109.xxx 222
Tak jestli si ten případ ještě pamatuju, tak pár týdnů poté, co Apple tak hrdinsky odmítl poslušnost, FBI potichu oznámila, že se do telefonu nějak dostal jejich hacker, což mnozí tvrdí, by bylo bez nějaké pomoci Apple nemožné. Takže šlo spíš o PR pro média a reálná dohoda byla o něčem jiném.
3.8.2018 22:07:45   78.102.96.xxx 32
Ech ne tak uplne - dostala se tam specializovana izraelska firma, ktera vychazela z toho ze se heslo porad zapisuje na stejne misto v pameti a to dokazali nejak precist (nejsem expert...) Apple jim podekoval a zacal heslo ukladat nahodne...
4.8.2018 14:37:28   109.80.79.xxx 22
Já myslel, že vzali 100 paměťových čipů a kopírovali je a pájeli na desku tak dlouho, dokud se netrefili.
4.8.2018 14:42:32   78.102.96.xxx 21
Jo neco takoviho zbesiliho - rikaam nejsem expert (jen si matne pamatuju ze sem nekde slysel ze tusili kam to zapisuje... sem linej to guglit)
3.8.2018 18:22:56   185.219.167.xxx 635
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.8.2018 21:06:49   78.102.96.xxx 192
Kondenzacni stopa vznika, jak nazev napovida, kondenzaci vody. Kdyz je leto a horko, vzduch je suchy a nema co kondenzovat. Co se tyce teplot, je to hezky vysvetleno zde https://youtu.be/xYTvMWtmdnE
3.8.2018 21:11:43   51.15.37.xxx 24
Není příliš sebevědomé zcela pomíjet další vazby a souvislosti až po motýlí efekt?
3.8.2018 21:24:23   78.102.96.xxx 122
Kdyz je suchy vzduch, nema co kondenzovat... Motyli kridla se vztahuji hlavne na predpoved,tohle je popis pozorovaneho... ale nejsem meterolog. Klidne postni lepsi video
3.8.2018 21:31:05   51.15.57.xxx 37
Nerozuměls, jinak. Jsou a mohou lokální i globální dopady letecké dopravy být prozkoumány zcela mimo jakékoli pochybnosti?
3.8.2018 22:02:26   78.102.96.xxx 82
Spatne se vyjadřuješ. Bavíme se o kondenzacních stopách, ne o dopadech letecké dopravy.
3.8.2018 22:06:48   91.250.241.xxx 26
Bavíme se také o chemtrails, o problému obecně, ne jen o kondenzačních stopách (chemtrails a contrails jsou dvě různé věci).
3.8.2018 22:12:57   78.102.96.xxx 72
Pan crha argumentoval malým mnozstvím stop v letních mesících tak sem mu to vysvetlil...
3.8.2018 22:45:15   185.220.101.xxx 42
Jenže to jsi vytrhl z kontextu (nadpisu a zážitku z předešlého léta). Nevyjádřil se sice zrovna právě nejpřesněji, s čímž se poněkud míjí tvé přesvědčení o významu jeho slov.
3.8.2018 22:48:09   185.220.101.xxx 24
Zkrátka chceš říct, že na základě toho, co tady nejasně popsal, víš lépe, než on, co vidí a zažívá?
3.8.2018 22:53:53   185.220.101.xxx 23
Neměla následovat spíše otázka zda umí rozlišit mezi chemtrails a contrails? Či úvaha, že sáhnul k nepřesnému pojmenování, protože jinde opakovaně uvádí, chemtrails, práškování?
4.8.2018 05:32:20   78.102.96.xxx 81
Crha:"Tak ať mi to odpůrci vysvětlí, ať mi vysvětlí jak je možné že najednou letadla nezanechávají několik hodin dlouhé kondenzační stopy? Jaktože obloha není sklovitě šedá? Jaktože najednou tady máme 38°C vedra typických pro žně?"

Otazky jsou jasne.
Stopy nezanechavají protože je vzduch suchy a nema co kondenzovat. Vedra vysvetlovalo video...
4.8.2018 09:41:59   35.0.127.xxx 13
Sucho je tuším už páté léto a video se nevěnuje mnoha dalším možným, neprozkoumaným a do značné míry neprozkoumatelným vlivům.
4.8.2018 10:12:26   78.102.96.xxx 61
Je mozne ze to udelali ufoni svou zbranní na ovladaní počasí? Teoreticky ano. Jaké máme důkazy se domnívat že to tak bylo? Nedostatečné.
4.8.2018 10:16:52   77.247.181.xxx 15
Nesouhlasím, důkazů je plný internet - seriózních prací na téma nedostatečně prozkoumaných dopadů letecké dopravy.
4.8.2018 10:28:59   185.100.85.xxx 25
Tabákové firmy taky lpěly na tom, že neexistují dostatečné důkazy o škodlivosti. Tady ovšem mluvíme o jiném rozměru, kritické infrastruktuře. Jaké myslíš, že zde budou panovat tlaky a na co?
4.8.2018 10:53:25   78.102.96.xxx 61
Tlaky jsou jasné - lidé se bojí toho, cemu nerozumí
4.8.2018 11:01:01   162.247.74.xxx 17
Mno vidíš, k čemu ses nakonec dohnal?
4.8.2018 11:29:01   78.102.96.xxx 60
Bohuzel bfu nerozumí tomu jak vzniká stopa za letadlem, a tak bude vymejslet blbosti...
4.8.2018 11:46:23   80.82.70.xxx 15
A jiný bfu zase nechce rozumět mocenským hrám sváděným v pozadí byznysu a bude bezhlavě věřit idealizaci autorit a symbolu.
Ony i ty contrails mají zdá se jistý dopad na atmosféru (tvorbu oblačnosti).
4.8.2018 11:49:58   80.82.70.xxx 32
O tom jaký vliv logicky může mít intenzivní letecká doprava na vzdušná proudění se můžeme dále také hezky dohadovat. Bude zanedbatelný? Asi bude záležet na mnoha dalších proměnných, to jistě...
4.8.2018 11:53:39   78.102.96.xxx 40
Mocenské hry v biznisu nijak nedokazují fyzikalní jev.

Kdyz to posunu ad absurdum To ze má námořní plavba silnou lobby nedokazuje, ze se dá po vode chodit a lobby nám to zatajuje....
4.8.2018 12:04:59   72.52.75.xxx 14
Já jsem netvrdil, že tak lze něco dokázat. Já tvrdím, že tak lze o lecčem spíše pochybovat.
4.8.2018 12:10:25   72.52.75.xxx 13
Pokud mě chceš chytit za slovíčko u zmínky o pracech, které se tomuto tématu věnují - věnují se mu v úvahách při dokazování jednotlivých jevů.
4.8.2018 12:14:01   78.102.96.xxx 40
Myslís ze je lobby lodních dopravců dobrý důvod pochybovat o tom ze se da po vodě chodit?
4.8.2018 12:18:12   85.248.227.xxx 04
Budeš se možná divit, ale ano - samozřejmě zohledním vlastní možnosti (např. materiální) a rizika, nenechám se přeci automaticky skonsolidovat, podniknu např. experiment.
4.8.2018 12:51:26   23.129.64.xxx 14
Já rozumím tomu, že požaduješ důkaz. Jenže absence důkazu nepopírá existenci nějakého jevu a existují specifické případy, kdy je nutno zohlednit např. naši vlastní (zbrklost, zlomyslnost), či technickou, nedostatečnost a svůj úsudek tomu přizpůsobit. Lpěním pouze na masově akceptovaném důkazu se vystavujeme jistým rizikům, nemyslíš?
4.8.2018 13:02:54   144.217.161.xxx 14
Obvzláště studium např. atmosféry se vzynačuje obrovskou mírou nejistot. Příjde mi, jak píšeš, ad absurdum, vyslovovat se o atmosférických jevech s takovou sebejistotou.
4.8.2018 13:22:07   78.102.96.xxx 40
Protoze sis precet o efektu mavnuti křídel a mas pocit ze je vse chaos... :-) jenze tak to není - vse je pravdepodobnost - například teploty v lete a v zimne - muze byt v zime tepleji nez v lete? Muze! Ale je to nepravdepodobne... navic nejistoty jsou zejmena v předpovedich ne v pozorovanich.... přečti si signal and noise
4.8.2018 13:57:49   171.25.193.xxx 14
Ta míra nejistoty je imho příliš velká na to, abych s neochvějnou jistotou, navíc bez patřičné zkušenosti pomáhal s identifikací jakéhokoli vzácného atmosférického jevu, zvláště pak zprostředkovaně popsaného.
4.8.2018 15:44:29   78.102.96.xxx 40
Kez bys podobnou sebereflexi aplykoval i na konspiracni teorie
4.8.2018 16:12:23   51.15.65.xxx 14
Zkrátka vylučuješ, že za celým Crhovým pozorováním i globální změnou mohou stát např. lokální a globální změny letových hladin a tras vzdušného provozu? Ty jsi tak trochu odvážný, viď?
4.8.2018 16:30:27   65.19.167.xxx 14
Přeformuluju to tak, aby ses necítil ublíženě, že ti něco podsouvám, takže takhle: Připustíš existenci souvislostí mezi leteckou dopravou a chováním atmosféry, počasí? O čem jiném Crha v celistvosti svého vyjádření píše?
4.8.2018 19:02:20   78.102.96.xxx 40
Ted ale neco podsouvas pro zmenu crhovi - opakuji Crha se zeptal: “Tak ať mi to odpůrci vysvětlí, ať mi vysvětlí jak je možné že najednou letadla nezanechávají několik hodin dlouhé kondenzační stopy? Jaktože obloha není sklovitě šedá? Jaktože najednou tady máme 38°C vedra typických pro žně? “.
4.8.2018 19:36:40   51.38.69.xxx 04
Zase jen vytrhuješ z kontextu celého jeho sdělení - i níže tě upozorňuje, že předešlá léta byly zdánlivě identické podmínky, sucho. Jak je možné, že došlo ke změně a stopy se najednou tvoří?
4.8.2018 19:40:20   78.102.96.xxx 40
Nyní je extrémně dlouhe sucho - vzduch je suchy, stopy se netvoří - takhle dlouho sucho nebylo....
4.8.2018 19:44:14   51.15.57.xxx 14
Zkus to lépe se srovnáním konkrétních dat (čas, teplota, vlhkost) - jinak se vyjadřuješ přinejlepším na úrovni Crhy, dojmy.
4.8.2018 20:12:33   93.115.95.xxx 04
Já ti tenhle díl uznám, jenže Crha věc (stopy) dále dává mimo jakékoli spory do souvislosti i se změnou počasí a ty to vytrhuješ z kontextu - i v druhém směru.
4.8.2018 21:18:44   185.219.167.xxx 23
On to nemůže dát do souvislosti, protože plácá nesmysly. On neví jaká je vlhkost ve stratosvéře, ví jen teplotu.
4.8.2018 21:44:48   78.109.23.xxx 14
Ještěže ses držel dál od ovládání myslí a podobných za vlasy přitažených teorií. Jinak bych si z tebe asi dělal prču. Ale jestli má letecký provoz vliv na atmosféru? - soudím, že větší, než se dnes uvažuje.
4.8.2018 19:40:52   51.38.69.xxx 13
A zpoakuji otázku na kterou chci znát odpověď, abychom měli jasno: Odmítáš připustit vliv letecké dopravy na chování atmosféry, počasí? Přestože je nepřímo prokázán v případě, že uznáme antropogenní vliv člověka na atmosféru minimálně skrze model postavený na emisích CO2?
4.8.2018 18:58:33   78.102.96.xxx 40
Ne tvrdím že pro to nejsou zadne dukazy, kdezto souvislost mezi teplem, vzdušnou vlhkostí a kondenzacními stopami jsou enormní. Je to i v názvu - kondenzace=kapalnění... crha sovislost neznal, zeptal se a ja mu ji vysvetlil...
4.8.2018 20:40:15   163.172.171.xxx 14
Níže ale připouštíš, že letová hladina je zásadní neznámou... Nicméně, vraťme se k otázce na kterou chci znát odpověď. Budu ti ji předkládat tak dlouho, dokud nedostanu jasnou a úplnou odpověď. Vylučuješ nade vší pochybnost vliv letecké dopravy na atmosféru a počasí? Přestože je nepřímo prokázán nejméně vlivem emisí CO2?
4.8.2018 13:07:18   78.102.96.xxx 40
Jo nepředložili důkaz, dokud ho nepředloží budu věřit těm co ho předložili. Věření bez dukazu na ukor věření s dukazem nese daleko větší rizika
4.8.2018 13:18:19   204.85.191.xxx 04
Obrazně, jenže pozítří bude pršet přestože na důkazech založený model hlásil jasno a ty sis naplánoval důležitý byznys se sankcemi z prodlení podmíněný počasím. S čím tedy musíš počítat?
4.8.2018 13:23:48   78.102.96.xxx 40
Vidim ze nerozumis predpovedim - tyhle modely hlasi jen pravdepodobnost
4.8.2018 13:31:10   185.220.102.xxx 14
To se ti jen zdá, že nerozumím. Ta pravděpodobnost vyjadřuje míru nejistoty. My tudíž nemůžeme popřít existenci vzácných i méně vzácných zatím neprokázaných jevů a vztahů formující počasí a atmosféru, ať už v celku, nebo jednotlivosti.
4.8.2018 14:38:52   78.102.96.xxx 50
Tudíz nemuzes rict ze model hlásí jasno - model hlásí pravdepodobnost jasna
4.8.2018 14:51:03   79.137.68.xxx 14
No je hezké, žes už na to dokáp, běž si pro pochvalu.
4.8.2018 15:42:05   78.102.96.xxx 40
Ja to vim ale ty si v tom mel zmatek
4.8.2018 13:03:46   78.102.96.xxx 30
Jsou dobre duvody se něco domnívat a špatné důvody se něco domnívat. Když si chceš například udělat v domě okno tak se budes domnivat ze rozměry zjistiš tak,že buď pouzijes metr, nebo si rozměry nechas vyvěštit v kartách. Zda je důvod dobrý nebo ne se dozvíme podle toho zda reálný výsledek odpovídá zamýšlenému výsledku.
4.8.2018 12:11:07   78.102.96.xxx 30
Jinak k oblačnosti - prostředí vhodné k tvorbě stop je stejné prostředí jako to vhodné k tvorbě oblačnosti
4.8.2018 10:34:46   78.102.96.xxx 51
To ze neco není dostatečně prozkoumané, neznamená ze to ovlivnuje počasí. Jiné věci dostatečně prozkoumané sou, a o těch pojednava video
4.8.2018 10:44:21   37.187.94.xxx 27
Jenže Crha mluví mimo jiné o dopadu letecké dopravy - ve videu jen obecně nastíněný problém globální změny, který při podrobném zkoumání poukazuje na co? Na to, že vlivy a dopady letecké dopravy můžeme nade vší pochybnost vyloučit?
4.8.2018 11:26:09   78.102.96.xxx 70
V případě že máš nějakou hipotézu, důkazne břemeno(burden of proof) je na tobě, jinak je považovana za nepravdivou(benefit of the doubt)(stejne jako u soudu -Nemusis dokazovat ze si neviny, ale obzaloba musi dokazat ze si viny)

Jinými slovy, nemusíme prezentovat dukazy, ze to tak není, dokud nekdo neprinese dukazy ze to tak je.
4.8.2018 11:36:09   162.247.74.xxx 17
Takže odmítáš antropogenní vliv na globální změnu klimatu? Je to skutečně tak jednoduché, když se o tom pře celá vědecká obec?
4.8.2018 11:45:53   78.102.96.xxx 50
Ale to vůbec netvrdím! Prosím, vysvetli, jak si z toho co sem nahoře napsal já, vyvodil to co si napsal pod tím ty. Tohle nepochopení se nám tu pořád opakuje...
4.8.2018 11:47:12   78.102.96.xxx 30
https://m.youtube.com/watch?v=zmYvjt5lGX0
4.8.2018 11:51:46   62.210.116.xxx 03
Letecká doprava je součástí uvažovaného antropogenního vlivu na globální změnu klimatu, je to tak?
4.8.2018 12:00:16   78.102.96.xxx 10
pokracuj
4.8.2018 12:28:13   89.31.57.xxx 00
Považuješ antropogenní vliv na globální změnu klimatu za prokázaný?
4.8.2018 13:14:25   78.102.96.xxx 40
Ano, otazkou je samozrejme v jaké míře...
4.8.2018 13:44:51   35.0.127.xxx 13
A připouštíš v návaznosti na to leteckou dopravu jako součást antropogenního vlivu na globální změnu klimatu (minimálně v rámci teorie postavené na CO2), potažmo oteplování?
4.8.2018 14:49:25   78.102.96.xxx 40
Hele otazka je jak mou reakci o dukazném břemenu dokázes pochopit jako odmítavé stanovisko k necemu co sem ani nezminoval...
4.8.2018 14:59:34   185.165.168.xxx 14
Odpověď - ano/ne?
Ty chceš prostě vytrhnout věci z kontextu, jenže to nejde.
3.8.2018 22:03:20   137.74.169.xxx 16
Jen se ptám, kde je tvá "kontraintuce"? Nemůže být poptávka po chemtrails způsobena nedostatkem uspokojivých odpovědí na téma dopadů letecké dopravy?
3.8.2018 22:17:52   78.102.96.xxx 81
spís nedostatkem kritickeho myslení...
3.8.2018 22:31:36   185.220.101.xxx 15
Chceš říci, že ho máš více, než Crha? Vyprávěj nám o tom.
4.8.2018 05:36:59   78.102.96.xxx 51
"Extraordinary claims require extraordinary evidence" Carl Sagan
4.8.2018 09:49:44   77.247.181.xxx 15
Takže úroveň svého kritického myšlení srovnáváš s Carlem Saganem? Opět mě nutíš se tázat, nesvědčí např. taková citace o přebujelém sebevědomí?
4.8.2018 10:20:48   78.102.96.xxx 61
Lol pripominas mi tu reporterku z interview s Jordanem Petersonem “so you’re saying... “ https://m.youtube.com/watch?v=aMcjxSThD54
4.8.2018 10:31:10   185.100.85.xxx 25
Nauč se vyjadřovat. Nebudu kvůli tobě trávit hodiny u videa.
4.8.2018 11:13:44   78.102.96.xxx 51
Přiznávám ze se nedokazu vyjadřovat tak abys to spravně pochopil, ale snažím se. Ty se prosím zase snaž správně pochopit to co říkám, protože jinak budeme jen mluvit přes sebe a ztracet čas
4.8.2018 11:59:54   185.219.167.xxx 212
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.8.2018 12:08:02   78.102.96.xxx 140
Zamenujes pricinu a nasledek -

Pricina - dlouhe teplo - nasledek -suchy vzduch - netvoří se stopy

Pricina - chladno - nasledek - vlhky vzduch - tvoří se stopy
4.8.2018 14:41:07   109.80.79.xxx 100
Zrovna dneska jsem viděl dvě letadla, který letěly v jiných výškách. To, co letělo níž, ve vzduchu nenechalo ani mráček, zatímco to, co letělo výš, nechalo za sebou stopu několik kilometrů.
A jestli to není pravda, ať jsem vládní agent na fernetu.
4.8.2018 14:49:10   62.141.39.xxx 04
Už dlouho si hlavně kvůli mapování oblak (inspirace) chci pořídit lepší foťák.
4.8.2018 15:46:26   78.102.96.xxx 80
Samozrejme - jina vlhkost a tlak - mraky se taky netvořej vsechny ve stejne vysce že?
4.8.2018 16:12:53   185.219.167.xxx 010
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.8.2018 20:22:21   46.20.35.xxx 13
Když jsem se díval na přiloženou rozborku iFixit, napadlo mě nekolikero věcí. Konstrukce a přístup Apple k šifrování a službám jsou ve vzájemné shodě, synergii. Tahle hermetičnost má z pohledu individuální bezpečnosti lecco do sebe. Konceptem naprosto legitimní přístup, byť mohu mít, coby zákazník (obvzláště jako profesionál), odlišné představy o provedení. Úvahu pak lze široce rozvést až k pyramidám, ale... Budeme nakonec prohledávat a pronikat i do mozků a vědomí, jako je tomu například ve filmu The Cell? Zase narážím na úlohu nezištné důvěry, jakožto základního kamene svobodné společnosti.
Politika chtě-nechtě a opojení mocí provázející jednání těchto firem ovšem zavání obrovskými průsery (spíše arabské-facebookové jaro, kdepak marginalita typu Cambridge Analytica apod.) Možnosti situaci ovlivnit budou stále menší, jak bude naše závislost na technologii růst.
4.8.2018 08:55:24   91.197.118.xxx 120
Pak je tu taky ta ekologická stránka věci, kdy kvůli jakejkoliv drobnej závadě to musíš celý vyhodit a koupit nový.
4.8.2018 09:43:12   78.102.96.xxx 114
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.8.2018 10:13:37   77.247.181.xxx 73
Ani v jednom případě jsi nedokázal smysluplně reagovat na otázku ekologické udržitelnosti, která bývá dílem sebereflexe.
4.8.2018 10:26:54   78.102.96.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.8.2018 10:41:25   51.15.86.xxx 90
Bezporuchové zařízení neexistuje, je to otázka každodenní zkušenosti, vědomí vlastní nedokonalosti, sebereflexe.
4.8.2018 11:31:13   78.102.96.xxx 23
Jiste ze ne, ale prumerna doba porouchani muze byt daleko delsi nez doba kdy stroj zastara.
4.8.2018 11:53:31   195.176.3.xxx 62
Čímž se dostáváme k recyklaci. Bude nerozebiratelné zařízení snáze recyklovatelné?
4.8.2018 12:01:59   78.102.96.xxx 14
Zalezi na technologii. Kazdopádne bude mít méně soucastek ktere bude treba recyklovat.
4.8.2018 12:22:30   178.175.129.xxx 60
Ano více záleží na specializované technologii nutné k výrobě i recyklaci, která bude tudíž rovněž hůře recyklovatelná. O tolik méně součástek to ani náhodou není, opět - stačí každodenní zkušenost.
4.8.2018 13:12:42   78.102.96.xxx 04
O tolik ne ale bude to mene kompaktni a nachylnejsi k poskození... navíc to bude slozitejsi vyrobit, coz vyzaduje dalsi stroje ktere bude nutne recyklovat... Kazdopadne at si kazdy koupi co chce - kdybych letel na ISS tak si taky koupim radeji neco opravitelneho....
4.8.2018 13:25:57   204.85.191.xxx 41
Bude to zpravidla méně kompaktní, na tom se shodneme, to se dá vyjádřit významnou ekologickou zátěží. Ale jinak je rozebiratelná konstrukce zpravidla ve značné výhodě. Nakonec se dá i souhlasit, že je to osobní věcí a zodpovědností každého z nás, jak jinak.
5.8.2018 12:43:12   89.102.234.xxx 80
dle tvé logiky teda s nefunkční klimou u Škodovky pojedu na opravu do serivsu ale u BMW by mi měli vyměnit auto za nové. Když klekl kompresor u klimatizace, kdoví co tam je ještě špatně

Nebo případně třeba místo BMW u Bentley, nevím co je pro tebe drahé auto.

Abych tě snad neobtěžoval pojíždědly pro plebs...
4.8.2018 09:59:09   77.247.181.xxx 11
Souhlas, jak píšu, co se týče provedení mám hromadu výhrad. Například představa disku vybaveného mechanismem autodestrukce obsahu se mi zamlouvá (jen je třeba s tím za všech okolností počítat). Jiná jejich ospravdlnění tak ryzí zdaleka nejsou, je do čeho tepat.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

86 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 40.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.