Mody pro Fallout 4 – vylepšená pustina pro dobrodruhy | Kapitola 7
Seznam kapitol
Kdo by neznal Fallout. Ve světě po atomové válce zbídačená lidská rasa bojuje o přežití a snaží se žít stejně jako v dobách, než ten první imbecil zmáčkl červené tlačítko. Několikrát už jsme si mohli vyzkoušet, že takový život je velmi, velmi těžký. Takže proč si ho alespoň trochu nezpříjemnit? A že je čím, to hned uvidíte.
Změny hratelnosti
Vývoj postavy ve Falloutu je docela slušně rozsáhlý, ale naprosto nesrovnatelný s tím, jaký byl v prvním a druhém dílu. Tam postavu charakterizovaly „Traity“ a „Perky“ (řekněme vlastnosti a dovednosti), přičemž Traity dávaly postavě nějaký význačný bonus a zároveň ji v něčem znevýhodnily. Naopak Perk přidal jen kladný bonus. Postava pak měla ještě mrak jiných vlastností (zbraně, věda, páčení zámků) a ty se vylepšovaly procentuálně. Dnešní rozvoj přeživšího tvrďáka je vlastně omezen jen na několika úrovňové „Perky“. Mod Traits and More Perks jejich nabídku rozšiřuje a kromě nových Perků nás oblažuje i těmi hořkosladkými Traity.
Dále někomu bude po chuti zrušení požadovaných úrovní postavy na úroveň perku. Perks Unleashed přesně tohle dělá.
Dialogové možnosti byly z nepochopitelných důvodů zprzněny do krátkých hesel, kdy nevíte, co vlastně hrdina vypustí z huby. V dalším díle asi už budeme odpověď vybírat podle smajlů nebo křížku a fajfky. Stupidita. Naštěstí existují mody, které zobrazí celou odpověď, jako třeba NewDialog (Czech translation). Za tuhle pitomost by měl na programátory (nebo na toho, kdo to vymyslel) čekat odjištěný Nuka granát v záchodové míse.
Inventář je jedna z věcí, které stojí za houby. Podřizuje se tomu, že je zobrazen v obrazovce Pip-Boye, což není žádné HDR pošušňání. Ještě horší je pitomé řazení a listování všemi těmi krámy, které sebou taháte. Valdacil's Item Sorting (a počeštěná verze) do toho zmatku vnáší trochu pořádku. Srovnává haraburdí do logických skupin, jako třeba pušky ráže .308 nebo pomocné chemikálie. Upravuje i hmotnost veteše a další kosmetické změny.
Během hry vypáčíte stovky zamčených beden, kufrů a jiných úschoven a zároveň hacknete další stovky terminálů. Po nějakém čase začnou být tyhle monotónní minihry příšerně otravné a zdržující. Easy Lockpicking a Easy Hacking vám značně ušetří čas a práci. V případě páčení vám stačí jedna vlásenka, neboť stačí zámkem libovolně otočit a tím odemknout. Co se terminálů týče, kromě matrixovské hatmatilky zůstane po instalaci modu viditelné jen jedno správné slovo. Tím odpadá nudné klikání a pátrání, který patvar odemyká onen zpropadený terminál. Po desítkách hodin hraní je to neocenitelná dvojce úprav a výrazně zvyšuje dynamiku hry (a o zkušenosti z páčení a hackování nepřijdete).
Určitě jste si všimli, že PipBoy funguje jako všesměrový lustr. Rozsvítíte a
místnost je osvícena do všech koutů.
PipBoy Flashlight to změní a místo
světla všude kolem máte klasický pruh světla před sebou. Realismus
ponechme stranou, protože když hlavní hrdina drží kvér, PipBoy baterka by
svítila někam na stěnu nebo na veverky (venku). Jde čistě o to, co hráč
preferuje. Buď chodící lustr, nebo klasická taktická svítilna. Za mě je to
svítilna, protože s lustrem se vytrácí temná zákoutí a dusivá atmosféra a
zážitek s úzkým pruhem baterky je naopak umocněn.