Mody pro Fallout 4 – vylepšená pustina pro dobrodruhy | Kapitola 3
Seznam kapitol
Kdo by neznal Fallout. Ve světě po atomové válce zbídačená lidská rasa bojuje o přežití a snaží se žít stejně jako v dobách, než ten první imbecil zmáčkl červené tlačítko. Několikrát už jsme si mohli vyzkoušet, že takový život je velmi, velmi těžký. Takže proč si ho alespoň trochu nezpříjemnit? A že je čím, to hned uvidíte.
Vzhled a nasvícení
Textury nejsou tak tragické, ale prostor pro vylepšení je značný. Přetexturované je patrně už úplně všechno, na co ve hře narazíte. Pokud ale nechcete stahovat stovky modů, komplexní zastoupení najdete v modu Vivid Fallout – All in One. Je k dispozici ve verzích od 1K až po 4K a obsahuje textury silnic, země, budov, kamenů a další nejvíce běžné šmouhy, které potkáte na každém kroku. Jinak se dají najít mody na chemikálie, náboje, chlast, Vertibirdy, zbraně, ledničky, zkrátka nevím o ničem, na co by nebyly nové a lepší textury.
Enhanced Blood Textures je nutnost pro všechny milovníky červené. Fallout sice není samoúčelně a zbytečně brutální, ale nějaká ta ustřelená končetina nebo rozpad dutiny lebeční se občas povede. Tratoliště krve jsou detailnější, stejně jako rudé cákance a explodující mozky. V postapo světě holt není místo pro sluníčkářské měkkoty.
O lepší nasvícení pečuje Enhanced Lights and FX, dobře známé ze Skyrimu. Interiéry dostávají úplně jiný nádech, často mnohem temnější a střídmější. Dobré pro krtky, ale já jsem tento mod po nějaké době odinstaloval. Na můj vkus je osvětlení v budovách až moc ořezané a tím trpí původně zamýšlená podoba. Původního vzhledu se drží Ultra Interior Lighting, které přidává dynamické stíny a nasvícení působí mnohem reálněji. Náročnost obou modů je nárazová. Někde pošle výkon do kolen ELFX a někde UIL, celkově ale jsou oba o dost náročnější než standardní plytké nasvícení.
Fallout 4 HD Reworked Project Revised je mod velice ošemetný. Na jednu stranu nabízí velmi detailní textury a modely různého bordelu, co se válí všude možně. Kužely, pneumatiky, sudy, zeblité vany a podobně, to vše je vytvořeno skutečně parádně a podrobně.
Na stranu druhou, tu horší, může se stát, že se vaše FPS propadnou až do kanálu. Posuďte sami podle obrázků.
Na scéně není viditelný rozdíl, ale FPS se liší o 30! Engine si zřejmě neumí poradit s mnoha detailními modely a výsledkem je hlemýždí tempo. Zmiňuje to i sám autor modu a v případě problémů použijte jeho druhou verzi, která by takové zhůvěřilosti neměla způsobovat, ale nemění statické objekty.
Pozadu nemůže zůstat ani známé ENB, které dokáže s výsledným obrazem divy. PRC – PhotoRealistic Commonwealth se docela hodí k úpravě počasí NAC – Natural and Atmospheric Commonwealth. Potíž je, že je to další soda pro grafický výkon, ale má to i plusy. Jakmile se kvůli mizernému enginu GPU v nějaké situaci GPU fláká, ENB ho zaměstná. Nezvýší se vám sice výkon, ale aspoň se vylepší obraz. Do té doby, než dorazíte do lokace, kde všechno jede jak má. Pak vám náročné ENB ze stabilních 60 snímků sežere klidně 10 a víc.