MotoGP 18 – výzva pro příznivce jedné stopy | Kapitola 2
Seznam kapitol
Vzpomenete si někdo na jméno Garry McCoy? Nikdy se nestal motocyklovým mistrem světa, nikdy se k titulu ani nepřiblížil, přesto mě svým stylem projíždění zatáček, při němž zabral místo za dvě motorky, naprosto nadchnul. Chcete v motoGP 18 taky jezdit jako McCoy? No tak to máte smůlu.
Motorky na PC
Většina třicátníků jistě vzpomene na řadu osmibitových závodů, mně však v paměti uvízl především počin od společnosti Accolade. Jménem Jardy Huleše jsem v něm dobýval jeden mistrovský titul za druhým a ne a ne mě to omrzet. Později se ke mně dostaly jakési počiny, kdy na sebe panďuláci vytahovali řetěz a vy jste krom závodění museli s dalšími i jaksi bojovat. Nevzpomenete si někdo, jak se to jmenovalo? Nějaký rok 1997 plus mínus...
A pak až Castrol Honda Superbike. Na tenhle počin, který mě ve své době uchvátil grafickým zpracováním, vzpomínám hlavně na složitou ergonomii.
Ergonomie, Ergonomie, Ergonomie
S jakýmikoliv letadly není problém. Joysticky, letecké pedály, plynové páky, headtrackingové a třeba i VR systémy nám umožňují se krásně a relativně neomezeně proletět. Auta, kamióny a traktory jsou na tom ještě lépe. Solidní volant s řadicí pákou a trojicí pedálů sice také nepředstavuje úplně levnou záležitost, ale zážitek je silný, blížící se pocitům v reálném autě. Dokonce i má vášeň v kolejová vozidla může být naplněna využitím speciálního ovladače lokomotivy. Ten sice vypadá trošku jako dětská hračka, ale funkční je a těch pár stovek tun za zády s ním snadno ukočírujete. Jenže s motorkami je to jiné. Řídíte je nejen řídítky a nohami, ale především nakláněním mašiny a různým vykláněním celého těla. Na to se ovladač prostě a jednoduše udělat nedá, protože odstředivou sílu si doma u počítače nevytvoříme a bez ní to nedává smysl. Závody motorek tak do závodního souboje vstupují extrémně znevýhodněné a postaví se vedle simulátoru horolezectví a rybaření.