Vampyr – krvavá zábava v upírském akčním RPG | Kapitola 5
Seznam kapitol
Do líbivých kulis Londýna na počátku 20. století se promítá hutná RPG hra s třaskavými souboji i hodně rozvětveným, takřka adventurním příběhem. A dělá to s takovou bravurou, že vás nejspíš ani nenapadne, o jak originální mix jde. Abyste kouzlu této hry propadli, ani nemusíte mít slabost pro upíry. Vyzkoušeno!
Souboje ve Vampyr nabízejí dostatečnou variabilitu i díky speciálním upírským schopnostem. Nabídka vylepšování postavy je sice skromnější, ale o to výraznější a užitečnější některé možnosti jsou. Vedle klasických pasivních možností, jako je zvýšení zdraví, jsou k dispozici vcelku klasické aktivní schopnosti jako vyléčení zranění.A nakonec narazíte i na některé skutečně speciální schopnosti, jako je možnost zakousnout se do své oběti a kromě života z ní vysát potřebnou krev.
Když se nad tím zamyslíte, po mechanické stránce vysávání krve funguje jako klasický dokončovací chvat či bonusový úder. Po stránce zápalu a atmosféry je to ale skutečně naprosto speciální věc. Když se člověk zakousne do své oběti, je to opravdu uspokojivé. Možná i proto, že během tohoto útoku vás nikdo nepíchne zezadu, nehledě na to, že vám přibývá ukazatel krve, který potřebujete pro další upírské triky.
Velmi užitečná je také schopnost vystřelování vampýrské síly, která funguje jako útok na dálku. Tato schopnost může suplovat výstřel z pistole, je však použitelná i v případě nepřátel imunních vůči kulkám. Podobná variabilita se potom týká všeho a všech, ačkoliv po čase se někteří obyčejní protivníci dost opakují.
Jednou z posledních zásadních schopností, tentokrát ovšem stojících mimo soubojovou složku hry, je jakýsi vampýrský pohled. Jakmile ho aktivujete, vidíte kolem sebe krev i všechny živé bytosti včetně informací o jejich zdraví nebo schopnosti odolávat některým útokům. Tato specialitka vám pomůže orientovat se v prostoru, stejně jako získávat informace o nepřátelích. Vypadá to efektivně, ale zase tak zásadní roli to tu nehraje.
Na speciálních schopnostech je skvělé také to, že jsou dobře uchopitelné. Tvůrcům se povedlo názorné ztvárnění nejen speciálních schopností v menu hry, ale také jejich přenesení do soubojů. Souboje díky tomu probíhají naprosto přirozeně a jsou jednoduše uchopitelné i bez tutoriálu.