Vampyr – krvavá zábava v upírském akčním RPG | Kapitola 3
Seznam kapitol
Do líbivých kulis Londýna na počátku 20. století se promítá hutná RPG hra s třaskavými souboji i hodně rozvětveným, takřka adventurním příběhem. A dělá to s takovou bravurou, že vás nejspíš ani nenapadne, o jak originální mix jde. Abyste kouzlu této hry propadli, ani nemusíte mít slabost pro upíry. Vyzkoušeno!
Příběh Vampyr je silně detektivní, což se promítá i do hratelnosti. Doktůrek má prakticky pro každou NPC postavu připravenou velkou spoustu otázek, přičemž několik nadstavbových otázek přibývá do menu hry postupně s tím, jak přicházíte na některé nové informace. Tyto otázky jsou přitom zásadní, to znamená, že třeba odkrývají zatahované milostné vztahy, což vás potom dovede zase o něco dále.
Příběh ve Vampyr se tímto způsobem odhaluje jako slupky cibule. Než dorazíte do cíle, hra vám promítne spoustu příběhů a k tomu vás donutí dívat se na věc z různých úhlů pohledu. S některými lidmi přitom soucítíte, jiným se zase smějete nebo je skrytě nenávidíte. A to je velmi solidní základ pro další herní rovinu.
Upíři se živí krví a i vy krev potřebujete. V první řadě můžete vysávat krev některým NPC, alespoň pokud k tomu máte dostatečný level hypnózy. Za vysátí krve dostáváte zkušenosti, jejichž množství je závislé na tom, v jaké je osoba kondici a kolik jste o ní zjistili informací.
Obě tyto věci přitom můžete ovlivnit tím, že se pustíte do vyšetřování, případně, že jí nabídnete formu léčení. Jste přeci doktor, navíc významný, lidé vás tedy s touto nabídkou nikdy nepošlou pryč. Problém je pouze v tom, že na léčení musíte mít správný lektvar, který si musíte vyrobit, mnohdy z hůře dostupných přísad.
Jelikož jste v podstatě kladný hrdina, který sice trpí nezvladatelnou chutí na krev, ale jinak chce svému městu pomoci, nelze každého jen tak bezmyšlenkovitě zabít. Musíte si dobře vybírat a zvažovat všechna pro a proti, neboť s každým dalším zabitím se Londýn propadá do většího chaosu a nebezpečí.
Stav chaosu vám hra prozradí v menu, stejně jako při vstupu do každé nové londýnské čtvrti. Přitom platí, že čím vyšší chaos v ulicích zavládá, tím méně jsou zákoutí Londýna bezpečná. V praxi to vypadá tak, že společně s větším chaosem přichází i více nepřátel. Hra tím chytře vyvažuje levelování a průběžné vylepšování hlavního hrdiny. Buď nebudete nikoho zabíjet a londýnské ulice budou (skoro) bezpečné, ale budete mít chudáčka, který nic nevydrží. Anebo prostě sem tam někoho zabijete a tu a tam svou postavu vylepšíte, ale pak se budete muset více ohánět.