GDPR a EDSM: Od svobodného internetu na hlídaný EUnet?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek GDPR a EDSM: Od svobodného internetu na hlídaný EUnet?

GDPR a EDSM: Od svobodného internetu na hlídaný EUnet? | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

1. 6. 2018 12:00 128

Seznam kapitol

1. Ani pra... právník se v tom nevyzná 2. Article 11: Protection of Press Publications... 3. Article 13: Use of protected content... 4. Každý bude hlídat každého 5. Ještě je čas jednat

Když jsme se před lety postavili proti ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement), zdálo se, že se nám podařilo zažehnat digitální temnotu. Takhle to ale nefunguje, ti, kteří s návrhem přišli, se po čase vracejí s návrhem EDSM, který je označován jako „o 60 % více ACTA než bylo ACTA“. A tento návrh přichází, jako obvykle, v naprostém mediálním tichu.

Reklama

Article 13: Use of protected content by information society service providers storing and giving access to large amounts of works and other subject-matter uploaded by their users - aka „Censorship Machine“

Článek 13, který v poslední době vehementně přitvrzuje čtveřice Španělsko, Itálie, Francie a Portugalsko, efektivně zavádí povinnost efektivně monitorovat a filtrovat jakýkoliv obsah, který uživatelé uploadují.

Podle návrhu je přitom jedno, kdo provozuje službu, zda je komerční anebo ne, zda jde o malý nebo velký objem obsahu a zcela se ignoruje důvod uploadu. Každá služba by měla mít automatický filtr, který bude cenzurovat uploadovaný obsah.

Co se může u takového automatického filtrování pokazit, že ano? Julia Reda uvádí několik docela vypečených případů – například případ, kdy ContentID YouTube vyhodnotila část z dvanáctisekundové smyčky z nahrávky předení kotěte jako hudbu, na kterou má copyright EMI Music.

Jiným příkladem je případ, kdy YouTube zablokoval nahrávku přednášky z Harward Law School, protože obsahovala ukázky hudby, které jsou normálně chráněny Fair Use – filtry dokážou identifikovat obsah, ale ne kontext, v jakém je obsah použit.

Dosti šílený příklad je snaha odstranit nahrávku NASA z přistání sondy na Marsu. Nahrávka NASA byla považována za porušení práv přesto, že výstupy NASA jsou public domain. Stalo se to tak, že nahrávku od NASA převzaly televizní stanice, které ji automaticky zaregistrovaly jako chráněný materiál a tím vznikla kolize s původní public domain nahrávkou. A tak dále a tak dále.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama