Prospekt: Adrian Shephard a Half-Life 2 opět v akci | Kapitola 4
Seznam kapitol
Zatímco asi téměř všichni čekáme na Half-Life 3 (a málokdo už asi věří, že bychom se ho někdy mohli dočkat), jeden z fanoušků mezitím sám stvořil hru, která je takovým polo-oficiálním datadiskem pro Half-Life 2. Adrian Shephard se v ní vrací do akce, aby mohl asistovat Gordonu Freemanovi přímo v rozsáhlém sídle zla: věznici Nova Prospekt.
Nepřátelé
Mezi protivníky v podstatě nenaleznete nic moc nového. Nějací antlioni, samozřejmě pár headkrabů, občasná zombie (nebo zombine), jak už jsem zmiňoval. Nebo také barnacle. V převážné většinou jsou to vojáci Kombinátu, standardní a elitní jednotky divize Overwatch. No a jo, hunteři.
Nemyslím, že se nějak změnila inteligence protivníků, ačkoli na pár místech to bylo skoro nehratelné i pro mě. S nejvyšší obtížností tedy. Skupina hunterů dělá vždycky problém, ale mít jich tolik najednou v uzavřené místnosti je fakt extrém. Celkově mám dojem, že aby zvýšil obtížnost, protože s AI asi sám Richard nic neudělá, nastrkal protivníky do takticky mnohem výhodnějších pozic.
A nastrkal jich tam sakra hodně! Jako, v Half-Life 2 bylo téměř vždycky místo, kam se dalo zašít, ale tady... věci jako že dojedete výtahem a okamžitě se spustí ostrá palba, aniž byste se měli kde krýt… nebo to foyer Orbitálního sektoru, téměř žádné krytí a vojáci s pulzními puškami vybíhající z několika směrů, vlna za vlnou… to teda byla slušná řežba!
Závěrečná bitva byla rovněž solidní výzvou. Jako, jasně, dává smysl, že si hlídají hlavní rekator, co mají pod zadkem, vším, co mají, ale i tak, na nejvyšší obtížnosti, kdy děláte velice malé poškození (zatímco dostáváte dost)… zkombinujte to s minimem střeliva, jen pár lékárničkami a vlnou za vlnou za vlnou… ze dvou stran… trochu mi trvalo pochopit, proč ten reaktor pořád nevybuchuje :D