Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon | Kapitola 7
Seznam kapitol
Kingdom Come: Deliverance je rozsáhlé RPG z netradičního prostředí, které je nám hodně blízké. Detailní česká krajina plná lesů dá ale většině sestav slušně zabrat. Podíváme se, jaká nastavení mají největší vliv na výkon, kde má smysl ubírat a co můžete pustit z hlavy.
Antialiasing
Položka vyhlazování se v KCD objevila až s patchem 1.3.1. Ve hře lze nastavit jen jednoduché metody vyhlazování hran přes shadery. Některé z nich využívají pro omezení chvění pixelů skládání obrazů z po sobě jdoucích snímků.
Obvykle je to ve hrách nejlíp vidět na drátech elektrického vedení, v KCD se musíme spokojit s jeřábem.
První čtveřice snímků ukazuje jednotlivá nastavení u statické scény.
Jde o výřez z obrázku v plném HD rozlišení (ten se otevře rozklepnutím příslušného obrázku). Čtenáře, kteří si článkem listují na mobilu s některým z výhodných datových tarifů varuji, že obrázky v plném rozlišení mají formát PNG a každý lehce přes 4 MB.
Tady by vyhrálo SMAA 2TX, jenže to platí jen, dokud se nedáte do pohybu.
SMAA 1X
Další čtyři obrázky zachycují dvakrát zvetšený výřez jeřábu, pokud jste v pohybu. A tam už je vidět, že je při zapnutém vyhlazování obraz mírně máznutý u SMAA 2TX vznikají hodně nepříjemné duchy.
Vliv na výkon je minimální, takže je spíš na vás, jestli vám vadí víc zubaté hrany, nespojité linie u tenkých objektů anebo chvění pixelů. Vždy jde ale o kompromis mezi ostrostí obrazu a artefakty způsobenými čtvercovými pixely.