Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon

Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon | Kapitola 5

Adam Vágner

Adam Vágner

30. 3. 2018 03:00 49

Seznam kapitol

1. Kingdom Come: Deliverance – stále ve výstavbě 2. Metodika měření 3. Rozlišení, režim zobrazení 4. Globální nastavení a konfigurační soubor 5. Globální nastavení a výkon 6. Vsync, Vertikální FOV, Gama korekce 7. Pokročilá nastavení – antialiasing (vyhlazování) 8. Kvalita objektů 9. Herní efekty 10. Světlo 11. Částice 12. Fyzika
13. Kvalita postprocesu 14. Kvalita shaderů 15. Stíny 16. Textury 17. Detaily vody 18. Detail volumetrických efektů 19. Úroveň detailu vegetace 20. Zobrazovací vzdálenost objektů 21. Úroveň LODů 22. Zobrazovací vzdálenost vegetace 23. Rozmazání pohybu 24. Závěrečné shrnutí

Kingdom Come: Deliverance je rozsáhlé RPG z netradičního prostředí, které je nám hodně blízké. Detailní česká krajina plná lesů dá ale většině sestav slušně zabrat. Podíváme se, jaká nastavení mají největší vliv na výkon, kde má smysl ubírat a co můžete pustit z hlavy.

Reklama

Nejprve se podíváme, jak vypadají jednotlivé profily s globálním nastavením, které mění všechny položky na ultra vysoké, velmi vysoké, vysoké, střední a nízké.

Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Takto vypadaly průběhy snímkových frekvencí s jednotlivým nastavením ve starší verzi 1.2.5 a níže jsou výsledky z verze 1.3.1 po zmiňovaných optimalizacích, které ale v případě naší scény na výkonu nepřidaly, spíš naopak.

Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

V dalších grafech z verze 1.3.1 je kromě předvolených globálních nastavení ještě navíc jedno měření, kde jsou nastavené maximální detaily – všechny položky na ultra vysoké a na maximum je nastavená i poslední trojice voleb pro zobrazovací vzdálenosti a úroveň LODů. Jinak totiž ani na předvoleném profilu „ultra vysoké“ tyto tři volby na maximum nastavené nejsou.

Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Na další sérii je náročná scéna z interiéru se zapálenou pochodní – a v podobných situacích jsem narazil na jedny z vůbec nejnižších snímkových frekvencí při plně vytíženém GPU. V plném HD šla přetaktovaná GTX 1080 Ti na hodnoty kolem 60 fps. Rozptyl snímkové frekvence je ohromný (a změna nastavení se na výkonu rozhodně projevuje více než vizuální rozdíly v této scéně). Vysloveně rušivě působily snad jen na nejnižších detailech stíny vrženeépochodní, na kterých bylo vidět otravné pulzující fleky.

Se změnou nastavení se mění kvalita stínů a nastavení ambient occlusion (zastínění okolím). Na nejnižším nastavení to vypadá jako nejméně náročné SSAO, protože objekty „svítí černě“ do svého okolí – to je vidět třeba v okně.

I v takto malém prostoru je vidět, že na nižších nastaveních mizí některé objekty (nádobí na stole).

Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Když proložíte přes sebe obrázky s nejnižším a nejvyšším nastavením (v grafickém programu každý obrázek do jedné vrstvy, na horní vrstvu jsem dal difference a trochu zvýraznil rozdíly přes úrovně), jsou dobře vidět rozdíly mezi oběma nastaveními.

Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Liší se míra přidaných stínů, můžete si všimnout výrazně tmavšího okna – za něj může stín od zdi v nižších detailech, který tam nemá co dělat, můžete si všimnout i světlých fleků na trámech, opět z nižšího nastavení a opět to působí rušivě. A konečně je také vidět výrazná struktura některých povrchů – normal mapping, který simuluje strukturu materiálů a na nižších detailech schází.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama