Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon | Kapitola 5
Seznam kapitol
Kingdom Come: Deliverance je rozsáhlé RPG z netradičního prostředí, které je nám hodně blízké. Detailní česká krajina plná lesů dá ale většině sestav slušně zabrat. Podíváme se, jaká nastavení mají největší vliv na výkon, kde má smysl ubírat a co můžete pustit z hlavy.
Nejprve se podíváme, jak vypadají jednotlivé profily s globálním nastavením, které mění všechny položky na ultra vysoké, velmi vysoké, vysoké, střední a nízké.
Takto vypadaly průběhy snímkových frekvencí s jednotlivým nastavením ve starší verzi 1.2.5 a níže jsou výsledky z verze 1.3.1 po zmiňovaných optimalizacích, které ale v případě naší scény na výkonu nepřidaly, spíš naopak.
V dalších grafech z verze 1.3.1 je kromě předvolených globálních nastavení ještě navíc jedno měření, kde jsou nastavené maximální detaily – všechny položky na ultra vysoké a na maximum je nastavená i poslední trojice voleb pro zobrazovací vzdálenosti a úroveň LODů. Jinak totiž ani na předvoleném profilu „ultra vysoké“ tyto tři volby na maximum nastavené nejsou.
Na další sérii je náročná scéna z interiéru se zapálenou pochodní – a v podobných situacích jsem narazil na jedny z vůbec nejnižších snímkových frekvencí při plně vytíženém GPU. V plném HD šla přetaktovaná GTX 1080 Ti na hodnoty kolem 60 fps. Rozptyl snímkové frekvence je ohromný (a změna nastavení se na výkonu rozhodně projevuje více než vizuální rozdíly v této scéně). Vysloveně rušivě působily snad jen na nejnižších detailech stíny vrženeépochodní, na kterých bylo vidět otravné pulzující fleky.
Se změnou nastavení se mění kvalita stínů a nastavení ambient occlusion (zastínění okolím). Na nejnižším nastavení to vypadá jako nejméně náročné SSAO, protože objekty „svítí černě“ do svého okolí – to je vidět třeba v okně.
I v takto malém prostoru je vidět, že na nižších nastaveních mizí některé objekty (nádobí na stole).
Když proložíte přes sebe obrázky s nejnižším a nejvyšším nastavením (v grafickém programu každý obrázek do jedné vrstvy, na horní vrstvu jsem dal difference a trochu zvýraznil rozdíly přes úrovně), jsou dobře vidět rozdíly mezi oběma nastaveními.
Liší se míra přidaných stínů, můžete si všimnout výrazně tmavšího okna – za něj může stín od zdi v nižších detailech, který tam nemá co dělat, můžete si všimnout i světlých fleků na trámech, opět z nižšího nastavení a opět to působí rušivě. A konečně je také vidět výrazná struktura některých povrchů – normal mapping, který simuluje strukturu materiálů a na nižších detailech schází.