Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon | Kapitola 3
Seznam kapitol
Kingdom Come: Deliverance je rozsáhlé RPG z netradičního prostředí, které je nám hodně blízké. Detailní česká krajina plná lesů dá ale většině sestav slušně zabrat. Podíváme se, jaká nastavení mají největší vliv na výkon, kde má smysl ubírat a co můžete pustit z hlavy.
V základním nastavení grafiky můžete měnit rozlišení, režim zobrazení (v okně nebo přes celou obrazovku), globální nastavení detailů, zapnout a vypnout ukazatel snímkové frekvence, v-sync (tato možnost přibyla s verzí 1.3.0), nastavit zorný úhel a gama korekci.
Vliv rozlišení na výkon jsem, stejně jako všechny ostatní testy, dělal s globálním nastavením na ultra vysoké detaily.
Zatímco ve full HD a vyšších rozlišení běží grafika v testovací scéně v podstatě naplno, na 1680 × 1050 a 1366 × 768 se už i na GTX 1060 dostává vytížení pod sto procent.
Je to vidět i na průběhu snímkové frekvence, při vyšších rozlišeních až po full HD jsou křivky s průběhem fps celkem vyrovnané, na horních dvou křivkách s průběhem fps při nižších rozlišeních už vidíte kolem osmé sekundy propady výkonu. V tomto okamžiku už i „levnější“ grafickou kartu jako GTX 1060 limituje procesor.
Průběh vytížení grafiky je vidět na OSD na snímku z rozlišení 1366 × 768, kde vidíte v krátkém úseku na konci průběh vytížení GPU, kde karta začíná na hodnotě kolem 60 % a až ke konci se dostává na 99 % (jenom upozorním, že růžová křivka s průběhem FPS zobrazuje jiný časový úsek, běží oproti ostatním rychleji).
Režim zobrazení
V režimu zobrazení můžete přepínat, zda hra poběží přes celou obrazovku, přes celou obrazovku v bezrámečkovém okně anebo v klasickém okně. Teoreticky by měl být celoobrazovkový režim nejrychlejší, ale v praxi se pod Windows 10 výkon nijak významně neliší od bezrámečkového okna – rozdíly při opakovaném měření jsou větší než mezi jednotlivými volbami.