Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon | Kapitola 2
Seznam kapitol
Kingdom Come: Deliverance je rozsáhlé RPG z netradičního prostředí, které je nám hodně blízké. Detailní česká krajina plná lesů dá ale většině sestav slušně zabrat. Podíváme se, jaká nastavení mají největší vliv na výkon, kde má smysl ubírat a co můžete pustit z hlavy.
Na testování jsem hledal úsek, ve kterém se počítač dostával do úzkých, docházelo v něm k výraznějšímu poklesu snímkové frekvence a zároveň se v ní vyskytovalo co nejvíc prvků z nastavení. Nechtěl jsem ale zároveň vybírat jenom podle snímkové frekvence někde, kde grafika běží na půl plynu a vysloveně to drhne na něčem jiném. Pro některé položky určitě není ideální, ale je to daň za to, že můžeme porovnávat všechna nastavení na stejné scéně.
Hru jsem zkoušel na dvou sestavách – první s Core i7-5960X přetaktovaným na 4,3 GHz, 32 GB RAM a přetaktovanou GeForce GTX 1080 Ti a druhé s Core i7-4790K se standardním nastavením, 8 GB RAM a přetaktovanou GeForce GTX 1060.
Ve všech testech jsem odstavil řízení GPU boost nastavením limitu spotřeby a teplot na maximum a nastavil otáčky větráků na konstantních 64 %, abych minimalizoval pohyb taktů a s tím i výkonu karty kvůli zahřívání. Obě karty si pak držely takt kolem 2 GHz a brzdil je voltage limit.
S vydáním patche 1.3.0 vývojáři dělali optimalizace, které by měly zvedat výkon. V popisu aktualizace mimo jiného najdete, že došlo k následujícím optimalizacím:
- LoD switching tweaked, reducing pop-in and improving texture streaming
- Stuttering in some areas reduced
- Slightly smoother framerate on Vsync 30
Protože jsem měl v době vydání verze 1.3.0 většinu položek otestovanou, zkusil jsem nejprve, jak moc se s optimalizací změnil výkon v testovací scéně. Naměřil jsem rozdíly jen na úrovni jednotek snímků za sekundu a změna byla paradoxně spíše k horšímu. Následně už jsem znovu přeměřil jen položky, na které mohly mít změny vliv.