Digitální distribuce: jablíčka z uzavřené zahrádky?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Digitální distribuce: jablíčka z uzavřené zahrádky?

Digitální distribuce: jablíčka z uzavřené zahrádky? | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

3. 3. 2018 03:00 31

Seznam kapitol

1. Když ještě betatesting dělali vývojáři 2. První látání s vydáním 3. Jenom v pronájmu 4. „Vylepšení“ s vaším „souhlasem“
5. Jen pro náš ekosystém 6. Zdarma a s přílepkem 7. Raději otevřeně

Centralizované distribuční služby, jako je Steam, Apple Appstore, Google Play anebo MS Store přinášejí pohodlí a vyšší úroveň bezpečí, ale taky cenzuru distributorem, snížení výdělku výrobců a jiná omezení. Zdálo by se, že jde o krok zpět: Bohužel řada nezávislých malých výrobců softwaru nemá žádné skrupule a v podstatě nás do tohoto modelu tlačí.

Reklama

V případě apple nejde jen o to, že znemožňuje instalaci obsahu odjinud než z AppStore, ale o to, že vnucuje svoje služby exkluzivně tak, že s nimi svazuje hardware. Nový reproduktor HomePod nefunguje s žádnou jinou službou než s Apple Music, tedy například ne ani se Spotify. Nefunguje s žádným jiným zařízením, než s něčím od Apple, co má alespoň iOS 11, což diskriminuje Android, PC, Mac, ale i starší iPhony – ačkoliv k tomu neexistuje technologický důvod. Nemá žádný linkový vstup, čímž vylučuje vše, co Apple prohlásil za zastaralé, tedy většinu audio světa.

A nejen to, abyste mohli spárovat HomePod se svým telefonem, musíte mít na svém účtu aktivované dvoufaktorové ověření. Pokud přemýšlíte o tom, jak souvisí bezpečnostní nastavení vašeho účtu s párováním reproduktoru, tak vězte, že nijak – kromě toho, že vás přes váš reproduktor Apple donutí nastavit si účet tak, jak on chce, ať už vy chcete anebo ne. HomePod je takový anální kolík, který vám za vaše vlastní peníze Apple vrazí do zadku – a tento zážitek si můžete zpříjemnit třeba tak, že si začnete nalhávat, že to je z nějakého důvodu pro vaše dobro.

Digitální distribuce: jablíčka z uzavřené zahrádky?
i Zdroj: PCTuning.cz

Nechci rozebírat bezpečnostní architekturu Apple a to, jestli je podobné nucení všech uživatelů správně Anebo ne – jsou případy, kde jsem zcela přesvědčen o tom, že dvoufaktorové zabezpečení je nejen neúčinné, ale pro uživatele dokonce rizikové. Jde o to, že považuji za naprosto neakceptovatelné používat komerční produkt k tomu, aby vás jako platícího uživatele tlačil do nějakého chování či vás natvrdo svázal s nějakou službou. A přesně to se tady děje!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama