Age of Empires: Definitive Edition – věčná klasika ve 4K |
autor: Lucie Jiříková , publikováno 27.2.2018 |
Seznam kapitol |
---|
1. Na vlně nostalgie |
2. Co je to AoE? |
3. Milujte se a množte se |
4. Lenost farmářů nezná mezí |
5. Křišťálově čistá voda |
6. Shrnutí, závěrečné hodnocení |
Age of Empires mělo původně vyjít už loni na podzim. S přibližně tříměsíčním zpožděním se na naše PC dostal remake klasiky, která pomohla utvářet žánr strategií. Age of Empires: Definitive Edition má hodně co nabídnout, ale obsahuje také podstatné chyby. Přinášíme vám recenzi, která vám všechno podstatné shrne.
Abych měla čisté svědomí, zhodnotím Age of Empires: Definitive Edition ze dvou pohledů. Pokud patříte mezi fanoušky původní hry, tento remake vám i přes své stávající chyby udělá velkou radost. Pokud ovšem na Age of Empires: Definitive Edition budeme nahlížet optikou současných hráčů, nelze tuto hru doporučit. Obsahuje příliš mnoho archaických prvků a nedostatků, přes něž se moderní hráči již nedokážou přenést.
Původní Age of Empires z roku 1997:
Age of Empires Definitive Edition:
Co se týče mě, ráda jsem si zavzpomínala na dobu dávno minulou. Těch pár desítek hodin ovšem mě vedlo hlavně k tomu, abych si více vážila současných her.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Tady je ostatne zasadni problem i v korekture. Chyby ve vetach jsou nemily, ale budiz. Ale ze se kasle i na seznamu kapitol.. neco vypovida.
To jste všichni tak krátkozrací nebo o co tady jde? Kdyby totiž recenzentka hrála první díl, bylo by ji jasné, že se změnilo mnohem víc než jen pozlátko grafiky a zvuku. Nemluvě o tom, že je většinou vše převzato z HD verze druhého dílu, který je venku už pár let a jde hrát na Win7.
Zásadní změnou je například způsob, jakým se tvoří jednotky.
''Pokud si nespočítáte, že jste při stavbě klikli třeba čtyřikrát, tak máte smůlu. Za těch pár let jsem na tento nedostatek dočista zapomněla, načež jsem se cítila úplně ztracená. '' A zapomněla taky na to, že kdysi se jednotky dělali po jednom kusu, nešlo si je naklikat a čekat, až se samy udělají. Jak říkám, nehrála, má na háku, možná recenzi interpretuje z toho, co viděla na youbooku apod.
''Na jednu stranu se sice dá pochopit, že tvůrci chtěli ponechat feeling klasické hry nezměněný'' Ale oni to změnili a dost zásadně. Kdyby ponechali klasickou tvorbu jednotek, to by jste se teprve divila.
Buď má slečna/paní/''zaměstnankyně'' plno kamarádů, které vyburcovala k tomu, aby tady naklikali palce dolů nebo se svět PC hraní doslova zbláznil. Ale takový už je internet. Každý může být žurnalista, když má doma Word a připojení k internetu.
Suhlasim, ze jednotka bol prelom a nieco nove.
AoE III nestala za nic.
AoE3 byly naopak skvělá, bez chyb s grafikou, která ani po 13 letech nepotřebuje remaster a s přidanými kartičkami v HomeCities, které rozšířily výrazně možné strategie. Chápu, asis to nepobral.
Podobne sa to udialo aj u inych podbnych hier. Napriklad Settlers alebo Railroad Tycoon. Settlers 3, je pre mna jendoznacne najlepsia.
Railroadtycoon 2 to iste.
Ak sa ti pacila AoE3 OK, mame iny vkus. Z mojho pohladu 3D zabilo tento zaner pre ludi ako som ja.
AoE 2, předělat, fofrem a s datadiskama. A pokud to nějak nezvořou můžou se těšit na finanční žně jak sviňa.
To je jak kdyby Blizzard udělal facelift W3 (což možná i plánujou). Kruci to bych si i koupil ještě jednou (no vlastně poprvé ehm..).
Kdo nehrál, ten nepochopí.
po tom jak svine z microsoftu zarizli age empire online bych neveril ani nos mezi usima.