Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Age of Empires: Definitive Edition – věčná klasika ve 4K
Age of Empires: Definitive Edition – věčná klasika ve 4K
autor: Lucie Jiříková , publikováno 27.2.2018
Age of Empires: Definitive Edition – věčná klasika ve 4K

Age of Empires mělo původně vyjít už loni na podzim. S přibližně tříměsíčním zpožděním se na naše PC dostal remake klasiky, která pomohla utvářet žánr strategií. Age of Empires: Definitive Edition má hodně co nabídnout, ale obsahuje také podstatné chyby. Přinášíme vám recenzi, která vám všechno podstatné shrne.


Abych měla čisté svědomí, zhodnotím Age of Empires: Definitive Edition ze dvou pohledů. Pokud patříte mezi fanoušky původní hry, tento remake vám i přes své stávající chyby udělá velkou radost. Pokud ovšem na Age of Empires: Definitive Edition budeme nahlížet optikou současných hráčů, nelze tuto hru doporučit. Obsahuje příliš mnoho archaických prvků a nedostatků, přes něž se moderní hráči již nedokážou přenést.

Původní Age of Empires z roku 1997:

Age of Empires Definitive Edition:

Co se týče mě, ráda jsem si zavzpomínala na dobu dávno minulou. Těch pár desítek hodin ovšem mě vedlo hlavně k tomu, abych si více vážila současných her.

Age of Empires: Definitive Edition – věčná klasika ve 4K



Tagy: hry  hra  remake  strategie  strategická  age of empires  age of empires: Definitive edition  recenze  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
27.2.2018 10:47:02   94.242.92.xxx 2942
Jak čtu recenzi, tak tady někdo úplně přeskočil první/původní díl. Ale nedivím se, paní/slečna/''zaměstnankyně'' Jiříková si recenzemi hlavu moc neláme. Až by mě zajímalo, jakou má měsíční mzdu a kdo tady kliká ty odměny autorovi.
27.2.2018 11:16:48   78.102.147.xxx 125
Uplne ji nesleduju, ale svyho casu jsem mel pocit, ze uroven jejich textu zavisi dost na tom, kde se publikuji. Tady vcelku fatalni, jinde uslo.
Tady je ostatne zasadni problem i v korekture. Chyby ve vetach jsou nemily, ale budiz. Ale ze se kasle i na seznamu kapitol.. neco vypovida.
28.2.2018 09:54:18   94.242.92.xxx 148
Pane jo, našlo se 27 lidí, kteří přišli podpořit slečnu/paní/''zaměstnankyni''.

To jste všichni tak krátkozrací nebo o co tady jde? Kdyby totiž recenzentka hrála první díl, bylo by ji jasné, že se změnilo mnohem víc než jen pozlátko grafiky a zvuku. Nemluvě o tom, že je většinou vše převzato z HD verze druhého dílu, který je venku už pár let a jde hrát na Win7.
Zásadní změnou je například způsob, jakým se tvoří jednotky.

''Pokud si nespočítáte, že jste při stavbě klikli třeba čtyřikrát, tak máte smůlu. Za těch pár let jsem na tento nedostatek dočista zapomněla, načež jsem se cítila úplně ztracená. '' A zapomněla taky na to, že kdysi se jednotky dělali po jednom kusu, nešlo si je naklikat a čekat, až se samy udělají. Jak říkám, nehrála, má na háku, možná recenzi interpretuje z toho, co viděla na youbooku apod.

''Na jednu stranu se sice dá pochopit, že tvůrci chtěli ponechat feeling klasické hry nezměněný'' Ale oni to změnili a dost zásadně. Kdyby ponechali klasickou tvorbu jednotek, to by jste se teprve divila.

Buď má slečna/paní/''zaměstnankyně'' plno kamarádů, které vyburcovala k tomu, aby tady naklikali palce dolů nebo se svět PC hraní doslova zbláznil. Ale takový už je internet. Každý může být žurnalista, když má doma Word a připojení k internetu.
27.2.2018 12:11:41   95.103.77.xxx 197
Skoda remaku. Jednotka bola slaba a mal neduhy, AoE II bol zatal najlepsidiel, ktory uz asi nebude prekonany.
Suhlasim, ze jednotka bol prelom a nieco nove.
AoE III nestala za nic.
27.2.2018 13:50:54   147.229.74.xxx 205
Souhlasím s tím, že jednička je ve stínu dvojky, která se dostala až do progamingu a jde o silný titul. Kdyby změnily ty herní mechanismy co jsou v minusech, byla by to v podstatě dvojka s jinýma národama.
AoE3 byly naopak skvělá, bez chyb s grafikou, která ani po 13 letech nepotřebuje remaster a s přidanými kartičkami v HomeCities, které rozšířily výrazně možné strategie. Chápu, asis to nepobral.
28.2.2018 08:26:50   194.228.20.xxx 11
AoE3 má totálně rozbitou metagame a velký podíl na tom mají právě karty.
28.2.2018 10:02:20   94.242.92.xxx 21
Rise of Nations?
28.2.2018 11:08:26   194.228.197.xxx 21
Tak tak, ať žije RoN.
28.2.2018 11:18:51   95.103.77.xxx 62
Na AoE 3 mi najviac vadila grafika, to 3D. To zmenilo celu hru.
Podobne sa to udialo aj u inych podbnych hier. Napriklad Settlers alebo Railroad Tycoon. Settlers 3, je pre mna jendoznacne najlepsia.
Railroadtycoon 2 to iste.

Ak sa ti pacila AoE3 OK, mame iny vkus. Z mojho pohladu 3D zabilo tento zaner pre ludi ako som ja.
27.2.2018 22:21:02   88.100.171.xxx 12
Lul, why?

AoE 2, předělat, fofrem a s datadiskama. A pokud to nějak nezvořou můžou se těšit na finanční žně jak sviňa.

To je jak kdyby Blizzard udělal facelift W3 (což možná i plánujou). Kruci to bych si i koupil ještě jednou (no vlastně poprvé ehm..).
28.2.2018 10:03:38   94.242.92.xxx 20
Age of Empires II HD, rok 2013?
28.2.2018 09:21:36   194.48.241.xxx 12
Vylepšená a rozsáhlejší kopie této hry je vEmpire Earth. Baví mě dodnes
28.2.2018 10:34:29   46.36.39.xxx 00
EE 1-2 jsou super v mp, ale sp kampaně mělo imho lepší AoE 2.
28.2.2018 12:02:17   194.48.241.xxx 00
kampaně možná, ale ty mě právě nebavily. Vždy jsem hrál prostě náhodnou mapu a od pravěku až do doby nanotechnologií - prostě nakonec to všechno pokosit
28.2.2018 12:05:57   194.48.241.xxx 00
a hlavně Empire Earth byl lepší v tom, že se postavilo 15-20 farem, které měly po 25.000 nebo tak nějak žrádla a pracanti farmařili a farmařili a už se o ně nemusel člověk starat Stejně tak naleziště kamenů a zlata, tam to bylo snad po 300.000 - člověk u toho postavil tu budovu a měl vystaráno - teda pokud nepřišel nepřítel a pracovníky zrovna nepozabíjel
28.2.2018 11:13:48   194.228.197.xxx 50
Ten pravý feel je právě v rozlišení 1024x768 a midi muzice (míval jsem zvukovku od yamahy a ta hrála midy líp jak kdejaké soundtracky v audiostopě). Klikání jednotek po jedné a brutální micromanagement. To byla podstata téhle hry. Ale hlavní bylo poslat peony na lov, na nepřátelského vojáka zprvu házet ošťepy a když se přiblížil, tak je poslat na dřevo a domlátit ho sekyrama.
Kdo nehrál, ten nepochopí.
28.2.2018 11:48:23   94.242.92.xxx 41
Paní/slečna/''zaměstnankyně'' Jiříková nehrála a nechápe.
28.2.2018 14:17:01   77.242.95.xxx 11
Za 500 windows store, win 10.
po tom jak svine z microsoftu zarizli age empire online bych neveril ani nos mezi usima.
1.3.2018 09:02:38   62.209.220.xxx 70
Proč je v záporech že nejdou autoamticky osévat pole??? Fronta polí se zadává v mlýnu okolo kterých jsou pole
2.3.2018 21:41:42   93.99.200.xxx 11
To spíš nejdou srovnávat AAA tituly s AOE. Skončil jsem u II a Conquerors. A stejně jako u Heroes of Might and magic jsem po pár hraní novinek IV, V, zůstal u III a dokonce i II si občas zahraju. Když se něco povede napoprvé, nemá se to měnit, protože se to většinou podělá. Vybavuju si počáteční pocity zoufalství, když se odněkud přihnala parta blbečků s kouzelnýma hůlkama a mí sloni už nebyli mí... A pak kódy na všelijaké podivnosti. :-) To se prostě nedá a nesmí srovnávat. AoE je kultovka. O tom se AAA titulům nemůže ani zdát.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

83 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.