Prokletí meče aneb proč nemají hráči rádi šerm?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Prokletí meče aneb proč nemají hráči rádi šerm?

Prokletí meče aneb proč nemají hráči rádi šerm? | Kapitola 7

Michal Rybka

Michal Rybka

24. 2. 2018 03:00 74

Seznam kapitol

1. Z bezpečné zóny 2. Pravěké pravidlo 3. Porcujeme katanou 4. Fronta na jatkách
5. Meče lítaj vzduchem 6. Blíže k realitě 7. Když vás nad vodou drží komunita 8. Za čest a slávu

Kingdom Come: Deliverance prodala za týden více než milion kopií. Zdá se, že překonala „prokletí meče“, podivný fenomén, který přináší zmar, zhoubu a zapomnění herním titulům založeným na šermu a dalších formách kontaktního boje. A zvlášť velký problém to bývá u her, které vidíte z vlastního pohledu.

Reklama

Dnes již nefunkční online šermířský projekt Paradox Interactive se jmenoval War of the Roses (2012) a nabízel hráčům jak předdefinované charaktery, ale také velkou možnost přizpůsobení. Tuhle hru už zasáhla „kletba meče“ naplno, přes poměrně dobré recenze se nedařilo udržet dostatek hráčů, vývojář v roce 2014 ukončil vývoj hry a zrušil plánovanou verzi s Vikingy. V roce 2017 byl celý projekt ukončen.

Ve stejném roce se objevil projekt Chivalry Medieval Warfare (2012), který měl podobné ambice. Nabízel celou řadu variací multiplayeru, od duelu po Capture the Flag. Opět jde o kritiky oceňovaný projekt, dokonce komerčně úspěšný, prodaly se ho dva miliony kopií. Zajímavé je, že jde o záležitost nejen multiplayerovou, ale také velmi drsnou, s gladiátorským nádechem, u které kritici oceňovali realistickou krutost – bez problémů jste na zem sraženému soupeři mohli oddělit hlavu i s přilbicí.

Mezi oceňované realistické projekty patří rovněž Mount&Blade: Warband (2010). Jde o online hru, která si získala respekt nejen díky snaze o realistický boj, ale hlavně díky podpoře pro masivní online bitvy, kterých se účastnily až stovky lidí. Vychází ze staršího titulu Mount&Blade (2008), který byl vyvinut tureckým týmem TaleWorlds a vydaný švédským Paradox Interactive. První verze hry nebyla příliš vzhledná, ale měla dobře implementovaný bojový systém včetně boje na koni, což je poměrně unikátní. Hra byla navíc modovatelná, což rozhodlo o jejím úspěchu.

Druhá verze hry, která podporuje online hraní, má podle všeho poměrně malou, ale velmi loajální komunitu. Původní limit 64 hráčů na server byl díky úpravám zvětšen a díky tomu jsou k vidění opravdu velké a realisticky vypadající bitvy, jako je třeba obléhání hradu. V současnosti turecký vývojář pracuje na další verzi hry, zatím není jasné, kdo ji vydá.

Existuje dokonce mod z napoleonských válek!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama