Kingdom Come: Deliverance – středověk je fuška!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Kingdom Come: Deliverance – středověk je fuška!

Kingdom Come: Deliverance – středověk je fuška! | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

17. 2. 2018 03:00 54

Seznam kapitol

1. Tenhle výlet do středověku je celkem fuška! 2. Volby, volby, volby! 3. Souboje 4. Bez kolimátoru
5. CSI 6. Minihry: občas maxiopruz 7. Technické zpracování

KCD je projekt koncepcí hodně radikální. Je to „historické RPG“ z dob Václava IV., bez draků a mluvících stromů – skutečná monstra jsou tu páni šlechtici a král Zikmund, liška ryšavá, který z východních Uher přivezl bratrskou pomoc v podobě rabujících Kumánů. Vy ale nejste zrazený bratr Václav IV., jste obyčejný kovář, který se pokouší přežít.

Reklama

Dávejte si pozor na časování, ať už jde o boj, tasení anebo výměnu luku za meč, všechno to vyžaduje určitý čas. Navíc Jindra je ze začátku celkem řepa, řadu věcí dělá pomaleji a méně přesně než by měl – jde vlastně o kombinaci vašeho skillu a jeho parametrů. Proto se zatraceně vyplácí chodit na tréninky, kde jednak zjišťujete, jak vůbec efektivně bojovat, kdy je ten správný moment pro údery a kryty a navíc levelováním tak nějak dehandicapujete svého hrdinu.

Ještě patrnější to je při lukostřelbě, kde doslova bojujete s Jindrovou chromou rukou, která mu volně plove sem a tam – a navíc nesmíte překročit natažení přes jeho staminu. Střílet se dá i na začátku hry, ale je to sakra těžké, zaměřovač pochopitelně nemáte, takže zasáhnete spíš nepohyblivý cíl. Na útěk pozpátku před protivníkem spojeným s ostřelováním šípy můžete rovnou zapomenout.

Na lovu
i Zdroj: PCTuning.cz
Na lovu

Vřele doporučuji si párkrát zopakovat soutěž s panem Ptáčkem, kde se učíte střílet, tutoriál sám o sobě je velmi krátký a skutečně musíte nabrat nějaký skill – ale ani pak nečekejte, že realisticky zasáhnete něco, co se hýbe.

Panu Ptáčkovi se podíváte na daňka... vlastně na kance
i Zdroj: PCTuning.cz
Panu Ptáčkovi se podíváte na daňka... vlastně na kance

Pořád nevím úplně přesně, jak funguje zranění na protivníka, ale řekl bych, že správná taktika je střelit do něj když se nehýbe, tím ho vyprovokovat k běhu – a pokud po zásahu krvácí, tak ho maličko vydrenážovat dřív, než ho dorazíte. V případě, že vám extra nejde šerm, naučte se alespoň bloky, snažte se zasahovat to, co je odkryté a nevypadá to opancéřovaně. Zákeřné bodnutí zezadu je taky řešení, stejně jsou všichni protivníci banditi, okupační vojska a jejich kolaboranti! Zásadně se nepokoušejte mlátit do plechů mečem, na to potřebujete kladivo anebo něco podobného, co přenese kinetickou energii na jeho pancíř a skrz něj na křehké organely uvnitř. Meč je nejlepší na neobrněné pesanty, holé hlavy holohlavců a podobně – prostě na maso a kosti.

Přícháhí Daniel Landa
i Zdroj: PCTuning.cz
Přícháhí Daniel Landa

V případě, že narazíte na větší počet nepřátel, vřele je doporučuji rozdělit ve stylu bratří Horatiů ve starém Římě, tedy vyprovokovat, zdrhnout před nimi a likvidovat je jednotlivě. Nutnou podmínkou samozřejmě je, že nejdete do boje přetížení, zvláštností pak to, že lepší věci vyžadují, abyste měli určitý skill, takže vyhrabat / ukrást někde super výbavu není univerzální řešení. Navíc čím víc železa na sebe navěšíte, tím větší problémy s pohybem máte, což je ale opět realistické.

Kůň nemá zpětná zrcátka a těch Tatarů jsem si všiml pozdě
i Zdroj: PCTuning.cz
Kůň nemá zpětná zrcátka a těch Tatarů jsem si všiml pozdě

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama