Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Dvanáct super her v early access, které si užijete už teď
Dvanáct super her v early access, které si užijete už teď
autor: Lucie Jiříková , publikováno 17.1.2018
Dvanáct super her v early access, které si užijete už teď

Herní sucho na začátku roku může vyřešit nabídka her v early access, která je více než bohatá. Dáme vám tipy na ty nejlepší hry v předběžném přístupu. Společným jmenovatelem je, že jsou zábavné už teď, tedy před plánovaným vydáním, a zároveň je u nich vysoká pravděpodobnost, že se dočkáme jejich ostrého uvedení.


Northgard

  • Žánr: strategie
  • Předpokládané datum vydání plné verze hry: 4-12 měsíců
  • Cena: 19,99€

Dvanáct super her v early access, které si užijete už teď

 

Northgard je strategická hra založená na norské mytologii, ve které se s klanem Vikingů budete snažit ovládnout nově nalezený kontinent. Z prvních obrázků a videí mi tahle hra připomněla sérii The Settlers, možná trochu i Age of Empires. Těmto hrám by se měla vyrovnat i zábavou, protože ohlasy na Steamu jsou velmi pozitivní. Doufejme, že se během těch 12 měsíců, které tvůrci plánují na vývoj, nic nepokazí.

Blackwake

  • Žánr: multiplayerová FPS
  • Předpokládané datum vydání plné verze hry: únor 2018
  • Cena: 19,99€

Dvanáct super her v early access, které si užijete už teď

 

Blackwake není klasická FPS, jako spíš pirátská akční hra s důrazem na kooperativní multiplayer. V Blackwake se stáváte pirátem, který brázdí všechna moře a napadá další lodě, aby je obral o lup. Nepřátele můžete masakrovat hezky z dálky, za pomoci lodních děl, stejně dobře se ale můžete vylodit na jejich palubě a zmasakrovat je střelnými zbraněmi nebo čirou ocelí. Zní vám to dobře? Hra by v plné verzi měla vyjít přibližně za měsíc, což není tak hrozné.

 

We Happy Few jsem zařadila do seznamu svých nejočekávanějších her roku 2018, proto jen zběžně. We Happy Few je akční adventura zasazená do alternativní historie, konkrétně do Anglie 60tých let, a přestože je velmi barevná, vypráví temný příběh. Více se dozvíte z traileru nebo z předchozího článku.

Studnice early access her je prakticky bezedná. Tento seznam proto berte pouze jako orientační. Není v silách jednoho člověka vyzkoušet všechny early access hry, které Steam nabízí. Tímto vás zároveň prosím, abyste se s námi v diskuzi případně podělili o kousky, které v seznamu chybí a které považujete za dobrou koupi zase vy.



Tagy: hry  hra  early access  strategie  akční  mmo  multiplayer  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
17.1.2018 08:09:43   77.111.244.xxx 78
aneb jaktoze tu neni v novinkach clanek - ja vam to rikal, netezte, nekupujte, nevyplati se to, pada to - a pod tim link na jeho nedavny clanek o pravem opaku ;-)
17.1.2018 13:06:45   37.221.252.xxx 21
Taky na to čekám
17.1.2018 08:25:12   217.31.45.xxx 82
kedy bude titan V recenzia ?
17.1.2018 08:51:48   217.112.164.xxx 41
Zdenk asi nemá čas těží coiny
17.1.2018 08:58:16   194.39.218.xxx 171
Jen přispěji svou troškou do mlýna

Krom toho, že čas od času něco málo napíšu pro PCT, tak profesí bych se označil za jakého si projektového manažera a analytika logistiky. No a samozřejmě jako takového mě Factorio nemohlo minout

Ta gameska je jednoduše fantastická. Nejen, že mě její hraní hodně baví, ale naprosto skvěle prezentuje veškeré základní principy jak logistiky, tak i automatizace. Je skvělé, jak člověk zábavnou cestou zjistí, k čemu jsou důležité buffery zásob, co způsobuje nadvýroba a jak složité je dopředu správně dimenzovat kapacitu nějaké výrobní linky. Japonské termíny jako Kaizen, nebo 5S je zde možné jednoduše ověřit.
Tohle je prostě vysoká škola logistiky v praxi bez výrazných kompromisů...z toho důvodu za mě zlatá hvězda na poli naučných her. Takže za mě super
21.1.2018 19:02:25   37.221.241.xxx 10
tech 20 euro za factorio bylo nejlip utracenejch 20 euro za hru, uz jsem nahral vic nez 200 hodin a rozhodne se nechystam hru odlozit, je tam tolik moznosti a tolik zabavy
22.1.2018 15:57:55   94.112.11.xxx 10
To já svejch dvaceti vyndanejch z prkenice za They Are Billions lituji.

1) grafika a engine jsou ok, to mají dotažené do konce. Sice občas nějaký ten bug, kdy třeba titan nedokáže prolézt skrz bránu, ale to se snad odladí.

2) je to zoufale nevybalancované ohledně obtížnosti. Sice se honosí tím, že "neodpouští chyby" ale v praxi to znamená udělali jsme to takhle, jo je to sakra těžký, ale měnit to nebudeme (protože nevíme jak). Přitom se nabízí spousta možností. Nebo Vám přijde normální, aby jedna zombie dokázala infikovat celý dům upgradovaný na max? Nějaká minimální obrana vyspělejších stavení by přece byla logická. Když jsme v zobiepokalypse, tak sakra u sebe tahám zbraň a ne že jedn azobie infikuje desítky pesantů.

3) systém vývoje městečka (základny) je super, vše potřebuje prostor, to jim chválím

4) chybí náplň. jednotky, budovy, upgrady. (tedy to vše tam je, ale v takové pseudokostře). To je podle mě naprosto největší nedostatek.

5) ten ilustrační obrázek v článku je nesmysl, ve hře ničeho takového dosáhnout nejde. Mít tolik luciferů prostě nejde, jinak by to byla většina jednotek, druhak by těžba oleje musela být násobná, oporti tomu co je na mapě (takže dost lživý marketing).

6) aspoň nejlehčí obtížnost by měla dovolit "save", jinak člověk musí odehrát tak třicet her, než to dá poprvé na easy.

7) finální vlna je těžce OP. (A sakra, když vím že na mě zaútočí horda, tak bych měl mít možnos tříct dělníkům děte se všichni sakra schovat do nějakého bunkru a ne flákejte se na farmách a všudemožně po mapě, když vím, že zákonitě dojde k průlomu a budu muset hordu odrážet na druhé nebo třetí linii hradeb.)


Takže doporučení. Pokud na tom tvůrci tak rok budou makat a přidají hoodně moc funkcionality, tak to bude ono. V současnosti nemá hra svou cenu.
17.1.2018 09:59:07   78.102.66.xxx 132
Proč je několikrát v článku vidět, že to bylo psáno někdy dávno v minulém roce? Nebo že by někdo vzal minulé články z internetu a přeložil je, aniž by opravil data? Viz např.: "Subnautica - Předpokládané datum vydání plné verze hry: nejspíš až ve 2018", "Astroneer - verze 1.0 je však plánována až na rok 2018." atd.

Jdete s kvalitou do kanálu. Obzvlášť po článku s gamepady, kde je jasně vidět neprofesionalita/podplacenost/nedržel-nikdy-v-ruce , kdy recenzent plive na Logitech F710 například kvůli velké váze (na internetu je udávána jako 285 gramů) a do nebe vychválí Xbox One Wireless Controller, který dle internetu váží 280 gramů (oboje s bateriemi). Ale to je tak, když vám články píší děti (ač možná už plnoleté).
17.1.2018 11:08:55   194.39.218.xxx 72
Cítím trošku potřebu se kolegů zastat: Může být, že se jako čtenář dostaneš k textu reálně starému několik týdnů. Současná rozsáhlá recenze high-end joysticků, na které pro PCT pracuji, vzniká už téměř dva měsíce a také v ní najdeš termíny jako "nadělím si ho pod stromeček", přestože další rok čekat nehodlám. Ono to občas není až taková rychlovka, jak by se mohlo z výsledku zdát. Určitě bych ten neaktuální popisek u Lucčina článku nevnímal nějak zvláště negativně (byť i mě to zarazilo ).

No a pokud nesouhlasíš s autorem recenze a přijde ti z nějakého důvodu zaujatý (tím myslím ten případ Logitech)? Je naprosto normální, že se v řadě věcí se čtenáři neshodneme. Ač se tebou zmíněná hmotnost může jevit jako naprosto exaktní a nezpochybnitelná hodnota, tak opět z vlastní zkušenosti říkám, že ani to není úplně jednoznačné. Pokud hodnotíme ergonomii, tak často vnímáme nejen kilogramy, ale i tuhost, síly a samozřejmě rozložení hmotnosti a polohu těžiště. A tam stačí drobná změna a najednou určitá pocitová hmotnost (a nepocitová síla) jsou prostě jiné. Tím neříkám, že je to případ daného gamepadu, ale mluvím o principech.

Pro všechny případy a jiný náhled na danou problematiku tady máme diskusi. Není na škodu, pokud člověk, který danou věc používá třeba rok doplní (nebo i třeba úplně vyvrátí) informace dané recenzentem, který ji testoval třeba 5 hodin. Ale samozřejmě není úplně optimální napsat: "Recenzent je debil, co jen opisuje článek z netu".
17.1.2018 11:12:18   194.39.218.xxx 11
To jsem tý češtině zase dal na frak
17.1.2018 11:46:04   78.102.66.xxx 50
Čeština mě nezajímá, nejsem pan profesor. Mě zajímá myšlenka v textu. A zde si dovolím nesouhlasit.

Pokud jde o to, že článek byl napsán třeba již v delší minulosti a vám vnitřní politika zakazuje vydat například dva články denně, takže se to odsune do pozadí a vydá až za 2 měsíce, je to tak velký problém si to před vydáním skrz dlouhou dobu od sepsání přečíst a případné nesrovnalosti opravit? To je právě ta profesionalita. Jestli vám je to jedno a prdnete to sem, aniž byste se obtěžovali s korekcí již zastaralých údajů, jsme u toho, o čem mluvím.

Co se týče článku o gamepadech, já nezpochybňuji subjektivní vnímání (mně toto padne do ruky líp než ono a na tomto se mi mačkají líp čudlíky než na druhém). To bych ani neměl jak rozporovat a vždy tuto subjektivitu chápu. Ale pokud se to týká exaktně měřitelných údajů, jako je váha, tak když recenzent o jednom výrobku napíše, že je příliš těžký a druhý, který se liší ve váze zanedbatelnými ani ne dvěmi procenty, tedy 5g, což dle mě nikdo takový cit v rukách ani nemá, aby poznal rozdíl, tak třeba na mě recenze působí velmi neprofesionálně a proč je to tak sepsáno můžeme již jen spekulovat. A to nepíši nic o tom, že Sony PS4 Dualshock 4 - V2 váží 370 gramů (tedy o třetinu víc než oba předchozí) a o váze žádná zmínka. Asi subjektivně lehčí gamepad, ne?
17.1.2018 12:20:44   213.210.151.xxx 32
Abych to pokud možno osvětlil (byť mě pan Vincent Vega nazval podplaceným retardem) - napsal jsem to do článku tak, jak jsem ovladač v ruce cítil a jak dobře se mi s ním hrálo. Neřešil jsem přesně, kolik ovladač váží, protože jak je zmíněno, pár gramů nehraje roli. Subjektivní vnímání bylo takové, že Logitech na mě působil jako relativně bachratý, vysoký a měl krátké rukojeti, tudíž váha byla rozložena na menší ploše, než v případě Xboxu, což se samozřejmě promítne do pocitu v ruce. Pokud je kvalitní ergonomie, která padne do ruky, váha není problém. To se dá pak vztáhnout i na Dualshock, u kterého se pocit velké hmotnosti nedostavil. Závěr je takový, jaký jsem napsal do článku.
17.1.2018 15:27:27   95.128.43.xxx 20
Až se tě někdo bude ptát na pocity, tak děláš konkurz na Brandona Walshe, nebo Dawsona Lerryho. Teď vážně - novinář (technický) by měl dojmy vždy jednoznačně odlišit od fakt, nemůže si dovolit jejich záměnu, relativizovat. Uznej chybu, jednak v recenzi neuvádíš tuto naprosto zásadní hodnotu v tabulkách, druhak ji dále relativizuješ a uvádíš čtenáře nejednoznačností v omyl - což si mohou různí lidé vykládat různě.
17.1.2018 16:19:34   89.234.157.xxx 00
Ne, že by metodická a formální stránka tvé recenze neměla i další rezervy. Při ploše, kterou se v ní snažíš obsáhnout, by byla na místě větší pozornost těmto náležitostem, nemyslíš?
17.1.2018 16:37:31   185.112.167.xxx 00
Uznávám, že jsem měl váhu řešit podrobněji. V ten moment, kdy jsem je testoval, jednoduše mi přišel Logitech těžší, proto jsem to zmínil a výše vysvětlil. Konstruktivní kritika je pak cesta k tomu, jak zmenšit ony metodické i formální nedostatky recenzí.
17.1.2018 13:03:32   194.39.218.xxx 10
Já s tebou v zásadě souhlasím až na onu pocitovou hmotnost, kde si celkem dost stojím za svým.

K (ne)profesionalitě: Občas mezi odevzdáním a zveřejněním článku pošleme korekci, nebo nějaké důležité nové zjištění. Občas revizi provedeme dokonce zpětně třeba na základě reakcí čtenářů (samozřejmě pokud je ta informace zásadní). Občas (no, mně celkem často ) nám někde unikne pravopisná či stylistická chyba, občas faktická chyba, občas se v něčem hrubě neshodneme se čtenáři a třeba se časem potvrdí, že měli pravdu...a třeba taky ne.
Pokud hodnotíme něco tak subjektivního, jako jsou dojmy, estetika či ergonomie, tak nemůžeme vytvářet úplně exaktní výstupy. Nesmírně si cením recenzí (nejen) zdrojů Pavla Bočka, ty jsou i se všemi měřeními a jejich objektivním vyhodnocením fantastické. Ale jak píšu, tohle se nedá provést všude. Znovu zdůrazňuji, tím neobhajuji konkrétní text v recenzi gamepadů, ale snažím se podat svůj pohled z druhé strany.

Jakákoliv konstruktivní kritika je pro mě extrémně cenná. Nejen že si jí vážím, ale samozřejmě se z ní snažím poučit. Ta nekonstruktivní ve stylu "kdo tě podmáznul?" ale neprospěje naprosto ničemu. A tím znovu neříkám, že to, co píšeš, je nekonstruktivní. Naopak dotaz, proč je za těžký považován gamepad o hmotnosti X, když gamepad o hmotnosti X-5 ani ten o hmotnosti X+100 za těžké považovány nejsou, je celkem na místě. Ale dotaz i kritika (a to i velmi nesouhlasná) se dají napsat slušněji, než slovy: "Jdete kvalitou do kanálu".
17.1.2018 13:38:41   78.102.66.xxx 20
Tak jinak. Pokud se dozvídáme od Adama Vágnera o pár řádků níž, že článek byl objednán před týdnem a přesto se v něm dá najít rok 2018 jako budoucí (například zmiňovaná Subnautica a "vyjde nejspíš až ve 2018", přičemž vychází tato hra již za týden), tak to je profesionální článek a čtenář si nemůže myslet, že je obšlehnutý odněkud ze zahraničí?

Pokud má recenzent gamepadů subjektivní dojem z něčeho exaktně měřitelného ve velkém rozporu (tedy o třetinu těžší je OK, ale ten méně vážící mi přijde strašně těžký), tak jak mu máme věřit jeho ostatní neměřitelné dojmy (jak se mačkají čudlíky, jak se to drží atd.)? A na rozpor s váhou jsem neupozornil jen já.

Pokud se vám toto vše jeví jako v pořádku, dobře vám tak. Já k tomu nemám víc co říct.
17.1.2018 15:30:48   194.228.76.xxx 00
Píšeme oba to samé.

Já:
Naopak dotaz, proč je za těžký považován gamepad o hmotnosti X, když gamepad o hmotnosti X-5 ani ten o hmotnosti X+100 za těžké považovány nejsou, je celkem na místě.

Ty:
Pokud má recenzent gamepadů subjektivní dojem z něčeho exaktně měřitelného ve velkém rozporu (tedy o třetinu těžší je OK, ale ten méně vážící mi přijde strašně těžký), tak jak mu máme věřit jeho ostatní neměřitelné dojmy (jak se mačkají čudlíky, jak se to drží atd.)?
17.1.2018 12:21:11   207.244.70.xxx 00
Za ten druhý odstavec se budeš smažit v pekle i kdybys vyhrál oskara.
18.1.2018 04:36:23   86.49.79.xxx 10
Fucido, kdyz ale ty clanky tady na PCT fakt desne upadaji, clovek by samozrejme odpustil nejake drobne chyby nebo nepresnosti, ale zrovna pan Jezek si s tema gamepadama fakt placa jatrama a v podstate se na tom diskuteri pod clankem shodli. A hned dalsi clanek a opet napsany tak, ze to skoro nejde cist, ikdyz Lucka je takovej standard v tom, jak napsat clanek tak, aby byl tezko citelny. Jako si tady delame vsichni srandu z OBRa ale ostatni autori na PCT by se co do slohu od nej mohli ucit, ikdyz keca, tak ty jeho clanky jsou aspon pekne citelne nebo si teda zaplatte nejake skoleni od Rybky, jeho clanky maji taky slusnou ctivost a hlavne nemelte v clancich nesmysly o tom jak je gamepad tezky, kdyz vas diskuter pod clankem lehce usvedci ze lzi 280g vs 285g. Zlepsete to.
18.1.2018 09:33:36   194.39.218.xxx 10
Já se rád polepším . Ostatně kdybych se v nějaké činnosti nemohl nebo třeba jen nechtěl zlepšovat, tak je asi lepší se na ni vykašlat.

Btw: Mně byl Michal Rybka autorskou inspirací už před 20 roky . To, co jsem v tomhle směru nevstřebal za dvě dekády, teď už stejně nevstřebám .
17.1.2018 12:53:08   109.105.39.xxx 04
Článek jsme domlouvali asi před týdnem, dopsaný je asi tři dny.

Okurková sezóna je to jednoduše proto, že první větší a známé AAA tituly jsou plánované až někdy od půlky února a ani potom toho ještě moc nebude, ne proto, že by někdo vzal copy'n'paste nějaký článek z letních prázdnin.
17.1.2018 13:25:07   78.102.66.xxx 20
S tou okurkovou jsem to myslel tak, že vydáváte věci, co jsou staršího data. Pokud ale byl článek domluven teprve před týdnem, tak nějak mě zaráží ještě víc, proč jsou data psána jak jsou (rok 2018 je občas budoucí rok) a pak to opravdu vypadá, že určité pasáže byly prostě odněkud přepsány (zahraniční weby), aniž by se nad tím někdo zamyslel. Ke všemu, když zmiňovaná Subnautica (Předpokládané datum vydání plné verze hry: nejspíš až ve 201 má vyjít již 23. 1. 2018, tedy za týden.
17.1.2018 14:22:49   109.105.39.xxx 10
Jo to vyloučit nemůžu.
19.1.2018 12:01:14   188.120.207.xxx 01
Delat nekomu betatestera a jeste mu za to platit opravdu nehodlam. Tohle je fakt divna herni doba.

Dejte vedet, az to nebude "early access", ale plnohodnotne a odladene tituly, kdyz uz za to chcete ta eura...
19.1.2018 16:26:05   62.245.97.xxx 31
tak treba na Factoriu mam odehrano pres 800 hodin, to se mi ty eura sakra vyplůatili, ukaz mi nejakou hru ktera ma takovy potencial v hratelnosti a predevsim ve ZNOVUHRATELNOSTI (to je neco co uz dneska vyvojare nezajima).
22.1.2018 16:03:28   94.112.11.xxx 10
FTL
22.1.2018 16:02:57   94.112.11.xxx 00
Hele, to záleží. Třeba Space Engineers jsou za 22 éček, ale na Humble Bundle byly i v balíčku ostatních her za doslova pár korun...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

21 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 5.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.