Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum
Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum
autor: Jan Preclík , publikováno 3.1.2018
Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

Fallout 4 VR je venku a PC Tuning u toho samozřejmě nesmí chybět. V dnešním článku jsme otestovali, jak se port úchvatného postapokalyptického světa povedl, jak věrně v helmě vypadá a jak se ovládá. Krom toho jsme vyzkoušeli i čerstvě dokončený český překlad (i pro běžný Fallout 4) a pokecali s vedoucím týmu překladatelů.


Takže přijdete domů ze svého oblíbeného obchodu s elektronikou. V ruce máte bednu s Vivem. Přeskočíme tu část o instalaci majáků, kalibraci herního prostoru a stahování plné hry, kterou jste dostali ke svému novému hardwaru. Spouštíte hru, nasazujete VR helmu a stojíte před obrovským kinoplátnem, na kterém se vám přehrává úvodní video. V menu na nic moc nečekáte a startujete hru.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

V samém začátku hry si vybíráte herní charakter a jeho vzhled. Hrát můžete za taťku nebo za mamku. Mulata, bělocha, černocha, či číňana, holohlavého či vlasatého, všechno si dle libosti poladíte sami. Během tohoto výběru i dalších prvních krůčků na vás stále vyskakují tutorialy, které vysvětlují, jak celou hru ve VR ovládat.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

Prvním herním prostředím, které vám hra představí, je rodinný dům v idylickém městečku, kde hlavní protagonista se svou rodinkou žije svůj americký sen. Venku je krásné, slunné počasí, vybavení domu byste zasadili do šedesátých let minulého století. Jediné, co tento dojem ruší, je domácí pomocník – levitující robot Codsworth, se kterým můžete vést dialog. Nejedná se totiž o šedesátá léta minulého století, ale o alternativní budoucnost roku 2077, která nezná moderní automobily, chytré lednice ani LCD monitory, zato je pokročilá v robotice, laserových a plazmových puškách atp.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

V dětském pokojíku se na Vás culí mrňavé batole – synek jménem Shaun. Sotva se rozkoukáte, zaklepe Vám na dveře chlápek, bez kterého by celý příběh nedával absolutní smysl. Je to agent, který Vám oznámí, že se Vaše rodina dostala na seznam obyvatelů Vaultu – obrovského místního podzemního bunkru, který byl vybudován pro případ jaderné katastrofy.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

Sotva se za ním zabouchnou dveře, v televizních zprávách rozrušený moderátor říká, že byly směrem k USA odpáleny jaderné hlavice. Idylickým městečkem se začne šířit panika, utíkáte s celou rodinou do bunkru, jehož výtah se spouští ve chvíli, kdy se vlivem tlakové vlny zvedne vítr a modré nebe začne zdobit červenooranžový atomový hřib.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

Sotva se do Vaultu dostanete, zmrazí vás ve speciální komoře s výhledem na zbytek Vaší rodiny. Tedy synka a drahou polovičku. Ve chvíli, kdy opět procitnete, se pouze bezmocně koukáte na to, jak nějaký starší chlápek v uniformě unáší vaše dítě a nemilosrdně provrtává kulkou vašeho partnera (popř. partnerku). Poté opět usínáte umělým spánkem, ze kterého se probouzíte do ještě vzdálenější budoucnosti roku 2287, kdy je celý svět zdevastovaný vlivem jaderných výbuchů. Plní zoufalství a naděje se vydáváte navzdory nebezpečí nalézt svého potomka.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

Fanoušci si řeknou, jasně, to známe, prostě Fallout 4. Koho by to překvapilo. Do jisté míry s vámi souhlasím. Je to prostě Fallout. A teď si představte, že se ocitnete v rodinném domě s Codsworthem, můžete se všude rozhlížet, hrát si se synem a vlastníma očima mu koukat do postýlky. S agentem, který stojí proti vám, prostě sami pokecáte. Po zhlédnutí zpráv se dáte na útěk do Vaultu, rozhlížíte se po celém okolí na panikařící sousedy v nádherném městečku, za jehož idylickým vzezřením udělá tlustou čáru epický výbuch atomové bomby, který máte poprvé možnost vidět na vlastní oči.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

Ještě lepší vtažení do celého prostředí zajišťuje pohyb stylem „Locomotion“. Jedná se o pravý opak teleportace. Přirozený pohyb skrz mapou, který by se dal vzhledem ke svému ovládání přirovnat ovládání pohybu joystickem. Tento typ pohybu často ve hrách způsobuje „Locomotion sickness“, tedy pocity na zvracení. S tím si autoři poradili tak, že v momentě pohybu se v brýlích objeví zatmavené okraje připomínající černé obroučky brýlí. Mozek si tedy v tu chvíli myslí, že celé dění pozoruje například skrz dalekohled. Slabším povahám však může i tento styl pohybu způsobit nevolnost, proto lze využít i méně věrné, ale za to bezbolestné teleportace.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
38 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.